Wieden lukt niet altijd

door Stefflater
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Wieden lukt niet altijd

★★★★ Novice

Hallo. Sinds de nieuwe uitbreiding (For Rent) lukt het niet altijd om 'een gebied te wieden'. Het onkruid verdwijnt niet en mijn sim blijft maar wieden. Geen groot probleem maar wel vervelend. Ook na het debuggen van de plant blijft het probleempje. Een bug in het spel? groetjes

Bericht 1 van 6 (269 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Wieden lukt niet altijd

Champion

Hey @Stefflater,

 

Zeker vervelend als het wieden niet (meer) lukt. 

Als je geen gebruik maakt van aangepast materiaal dan kan er sprake zijn van een bug. Lees ajb ook de informatie in het draadje op de Engelstalige forumpagina waarin wordt gevraagd naar saves van spe(e)l(st)ers die geen cc en mods gebruiken: Re: Weeds won't be weeded; won't go away - Answer HQ (ea.com)

Als je wel gebruik maakt van aangepast materiaal, lees dan voor de zekerheid het artikel: 'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal' en kijk of de suggesties die ik daarin doe het probleem kunnen oplossen.

 

Als je meer hulp nodig hebt laat dat dan ajb ook even weten.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 2 van 6 (250 Weergaven)

Alle reacties

Re: Wieden lukt niet altijd

Champion

Hey @Stefflater,

 

Zeker vervelend als het wieden niet (meer) lukt. 

Als je geen gebruik maakt van aangepast materiaal dan kan er sprake zijn van een bug. Lees ajb ook de informatie in het draadje op de Engelstalige forumpagina waarin wordt gevraagd naar saves van spe(e)l(st)ers die geen cc en mods gebruiken: Re: Weeds won't be weeded; won't go away - Answer HQ (ea.com)

Als je wel gebruik maakt van aangepast materiaal, lees dan voor de zekerheid het artikel: 'Als je gebruik maakt van aangepast materiaal' en kijk of de suggesties die ik daarin doe het probleem kunnen oplossen.

 

Als je meer hulp nodig hebt laat dat dan ajb ook even weten.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 6 (251 Weergaven)

Re: Wieden lukt niet altijd

★★★★ Novice
@Trismagistos Bedankt voor je reactie. Nee, ik gebruik geen aangepast materiaal en het probleempje is pas recent. Dank voor de link naar het Engelstalig forum.
Bericht 3 van 6 (245 Weergaven)

Re: Wieden lukt niet altijd

★★★ Guide

Ik heb hetzelfde probleem ;-) en geen CC/Mods. Denk dus ook dat het een bug is, het enige wat helpt is via de cheat; testingcheats on op een plant te drukken zeg maar en dan de instellingen van de plant veranderen...Dan is de 'onkruid' ineens weer weg.

 

Groetjes Monique 

Bericht 4 van 6 (199 Weergaven)

Re: Wieden lukt niet altijd

Champion

Hey @monique23051,

 

Planten en onkruid zijn al jaren een bron van grotere en kleinere problemen. 

Eindelijk hadden ze de tot hoopjes stof veranderde planten opgelost en prompt komt er het wiedprobleem bij de laatste update. 

Zo blijven we met z'n allen lekker bezig, toch?!

 

Zoals ik in mijn reactie naar @Stefflater al aangaf is er in dat geval sprake van een bug. Zie de link hieronder.

https://answers.ea.com/t5/Bug-Reports/NEEDS-SAVES-Weeding-animation-loops-and-weeds-aren-t-removed/t...

Als je wilt kan je een save delen met het Sims team. Lees er meer over in deze link:

Re: Weeds won't be weeded; won't go away - Pagina 5 - Answer HQ (ea.com) 

 

De workaround die je hier aangeeft is kan je ook vinden in het bug rapport:

Re: [NEEDS SAVES] Weeding animation loops and weeds aren't removed - Answer HQ (ea.com)

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 6 (185 Weergaven)

Re: Wieden lukt niet altijd

★★★ Guide
@Trismagistos Ik had het allemaal al gedaan lieverd ;-) Maar dacht meld het wel eventjes...Klopt planten blijven je bezig houden en toch heb ik in mijn familie véél sims die van planten telen houden hahaha...Ach ja zo blijf je van de straat hihi. Heel fijn oudjaar alvast en de állerbeste wensen voor 2024! Groetjes Monique
Bericht 6 van 6 (170 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help