Re: SIMS 4 wil niet starten op mijn MAC

door yenthez
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

SIMS 4 wil niet starten op mijn MAC

★★★ Newbie

Het lukt mij niet meer SIMS 4 op te starten op mijn Mac. Heb Origin cache geschoond, SIMS gerepareerd. Origin start goed op. Bij het drukken op spelen zie ik de SIMS4 app starten en na een paar tellen valt hij weg zonder melding. Heeft iemand een tip wat ik kan doen? Alvast bedankt. Y

Bericht 1 van 7 (327 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: SIMS 4 wil niet starten op mijn MAC

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @yenthez 

 

Zou je wat meer informatie willen geven over jouw Mac? Je kunt dat doen door een of meer schermopnames te maken van de informatie die je kunt vinden over jouw systeem. In het artikeltje kan je lezen hoe je die informatie kunt ophalen.

https://support.apple.com/nl-nl/HT20158

De modelnaam en het serienummer van een Mac vinden - Apple Support (NL)

 

Laat ook even weten of je gebruik maakt van aangepaste materiaal zoals custom content of modificaties.

 

Hoe meer informatie je geeft hoe beter spelers hier je kunnen helpen.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 7 (311 Weergaven)

Re: SIMS 4 wil niet starten op mijn MAC

★★★ Newbie

Bedankt voor het meedenken, je link werkt niet. Hier gegevens van mijn Mac:

Hardwareoverzicht:

 

  Modelnaam: Mac mini

  Model-ID: Macmini9,1

  Modelnummer: Z12P00080FN/A

  Chip: Apple M1

  Totale aantal cores: 8 (4 prestaties en 4 efficiëntie)

  Geheugen: 16 GB

  Versie systeemfirmware: 8419.80.7

  Versie OS-lader: 8419.80.7

Bericht 3 van 7 (305 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: SIMS 4 wil niet starten op mijn MAC

[ Bewerkt ]
Champion

Sorry voor het ongemak @yenthez,

 

Inmiddels zit ik op een andere plek en heb ik wat meer mogelijkheden om te reageren. De link heb ik gelijk even aangepast.

https://support.apple.com/nl-nl/HT201581 

Zou je in ieder geval kunnen aangeven welke MacOS versie je gebruikt? 

 

Normaal gesproken zou De Sims 4 het met een M1 chip gewoon moeten doen als Origin ook normaal start. Jouw systeem zou De Sims 4 relatief eenvoudig aan moeten kunnen e.e.a. hangt wel af van de grafische kaart.

 

Misschien dat het dus nog te maken kan hebben met verouderd of kapot aangepast materiaal. Als je daar gebruik van maakt raad ik je aan om even deze informatie te lezen: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/Als-je-gebruik-maakt-van-aangepast-materiaal/m-p/11711598#M14442

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 7 (286 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: SIMS 4 wil niet starten op mijn MAC

★★★ Newbie

Bedankt voor je hulp, mijn computer is nieuw. Daar kan het niet aan liggen. Ook mijn MAC OS is up to date.

 

Ik ga verder zoeken.

 

Groet en dank, Yenthe

Bericht 5 van 7 (284 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: SIMS 4 wil niet starten op mijn MAC

Champion

Hey @yenthez 

 

Het wissen van alleen de Origin-cache is waarschijnlijk niet voldoende op een Mac, het laat veel bestanden en mappen achter die geen cachebestanden zijn. Maak daarvoor gebruik van de Origin-resettool!

Die is speciaal  ontwikkeld voor Mac Origin - Origin resetten op Mac (ea.com)

 

Volg deze stappen om een nieuwe schone game te starten. Alleen mods verwijderen is niet altijd genoeg. Deze informatie is wel in het Engels. Als je hulp nodig hebt met het vertalen, laat dat dan even weten.: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues-Mac/READ-FIRST-Sims-4-Mac-Help-Guides-and-Troubleshooting...

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 7 (276 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: SIMS 4 wil niet starten op mijn MAC

★★★ Newbie

Ik heb begrepen dat er een algemene storing is, moet update van EA afwachten.

Bericht 7 van 7 (274 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help