[PROBLEEM] - Niet kunnen betalen met iDEAL via Origin of EA app

door Lunabell13
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Krijg geen betaalscherm bij aanschaffen nieuwe uitbreiding

Community Manager
@vangiezen77, oké, bedankt voor het doorgeven!
EA_LeeuwAHQ.png

- Active on the Dutch speaking and English speaking AHQ forums.
- Protector of penguins.
Bericht 71 van 185 (1.270 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★ Novice

@EA_Leeuw

Vandaag wilde ik the Sims Weerwolven aanschaffen, het trouwgebeuren en nog wat kleine uitbreidingen. Ik kreeg een leeg scherm bij iDeal (ABN AMRO) wat ik ook probeerde. Ik probeerde te betalen op de voor mij al jaren bekende manier en dat is via het Origing programma op de pc. (Gamepc windows 10, altijd probleemloos geweest).

Na heel veel vruchteloze pogingen heb ik mijn PayPal account gereanimeerd en up to date gemaakt en daar geld op gezet.
Met PayPal krijg ik nog wel netjes een melding maar ook met PayPal kan ik via het Origin programma dus niet betalen!

Kortom, er lijkt wel echt iets aan de hand te zijn. Ik heb e.e.a. geprobeerd met Bit Defender aan en Bit Defender uit (veilige VPN verbinding) omdat ik dacht dat die dwarslag maar ook dat maakte niets uit. Ik ga nu via de website proberen omdat ik lees dat dat wel helpt. Neemt niet weg dat dit wel opgelost moet worden. Ik betaal sinds 2014 via het programma Origin en tot op heden heb ik daar nooit een probleem mee gehad.
Ik vind het niet erg om e.e.a. op verzoek door te testen, heb zelf een IT achtergrond.

Thanks!

Angelique

Bericht 72 van 185 (448 Weergaven)

★★★★★ Expert
Probeer (later) nog eens, @AngeliquevanRijn.

Je kan je eens helemaal afmelden en alle gebruikte software helemaal afsluiten hiervoor. Dan een paar minuten wachten. Hierna kan je weer de gebruikte software starten en je weer gaan aanmelden met de juiste Origin / EA account.

De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games

Zorg dat je bent aangemeld met de juiste Origin / EA account en ongehinderd verbonden bent met het internet.

Bepaalde software die je hebt draaien, kunnen ervoor zorgen dat dit soort processen toch op een bepaalde manier kunnen verstoren.

Indien de aankoop/bestelling niet lukt via de Origin cliënt, kan je het proberen via de website van Origin en omgekeerd.

Indien je betalingsmethode niet werkt, kan je het proberen met andere betalingsmethode. Bij problemen zal je contact opnemen met hun ondersteuning / klantenservice.

Basisspel is vereist en dient op dezelfde Origin /EA account geregistreerd zijn, voor het gebruik van aanvullende inhoud.

Kinderaccounts hebben geen toegang tot de online functies en kunnen dus niet kopen via Origin.

Probeer het eens met een andere webbrowser en/of toch een PC.

Groetjes.
Bericht 73 van 185 (433 Weergaven)

Champion

Hey @AngeliquevanRijn,

Heb je inmiddels al succes gehad met de aanschaf van de uitbreidingspakketten van De Sims 4?

Laat ajb even weten of het via de website wel is gelukt.

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png

Bericht 74 van 185 (427 Weergaven)

Betaling lukt niet.

★★★★ Apprentice

Ideal service en bank hebben geen storing (gecontroleerd) maar als ik het weerwolfpakket probeer te kopen en daarvoor de betaallink volg, dan zie ik alleen een groen vak van de ABN AMRO. Is er iets anders wat ik kan proberen?

Bericht 75 van 185 (505 Weergaven)

Re: Betaling lukt niet.

Champion

Hey @Lynnisindahouse,

Probeer je jouw pakket aan te schaffen via de Origin app of via de EA (Desktop) App? 

Heb je ook al eens geprobeerd om je pakket aan te schaffen en te betalen via de website? Origin | Platform stampvol geweldige PC-games | Origin

Van andere spelers begreep ik dat het daar meestal wel lukt. 

Laat even weten of dat bij jou ook het geval is.

Alvast bedankt.

Bericht 76 van 185 (505 Weergaven)

★★★★ Apprentice

Hoi Trismagistos,

Ik heb het geprobeerd in Origin en in game. Ik heb jouw link aangeklikt maar als ik daar probeer in te loggen, dan krijg ik de melding dat dat momenteel niet kan.

Dank je voor de snelle reactieStandard smile

Bericht 77 van 185 (498 Weergaven)

Champion

Hey @Lynnisindahouse,

Ik raad je aan om het nog eens te proberen. Ik had ook wat last van verbindingsproblemen en storingen. Hopelijk lukt het zo meteen wel.

Veel succes Fingers crossed en hopelijk straks veel plezier met spelen. Wink

Bericht 78 van 185 (493 Weergaven)

★★★★ Apprentice

Desktop, sorry.

Bericht 79 van 185 (496 Weergaven)

★★★★ Apprentice

Ik heb het ca. 20x geprobeerd Standard smile

Ik heb wat troubleshooting gevonden die ik nu maar ga uitproberen.

Dank je voor de moeite!

Bericht 80 van 185 (490 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen