Origin sluit niet af bij afsluiten spel

door Bleedster
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Origin sluit niet af bij afsluiten spel

★★★ Newbie

Als ik het spel afsluit blijft Origin op de achtergrond actief. Bij het afsluiten van de pc blijft de pc daar op hangen. In een vorige versie had je de optie om Origin af te sluiten als je het spel stopt. Deze optie is niet meer te vinden en het is hinderlijk als je de pc afsluit. Ik start het spel direct dus niet via Origen. Hebt u hier een oplossing voor?

Bericht 1 van 6 (792 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin sluit niet af bij afsluiten spel

★★★★★ Expert
Je hebt de Origin cliënt nodig voor het spelen van de spellen van Origin, @Bleedster.
De Origin cliënt zal moeten draaien voor dat je een spel van Origin start.
Spellen van Origin zal je beter via de Origin cliënt moeten starten en niet meer via hun eigen snelkoppeling, om diverse problemen al te voorkomen.
Je kan de Origin cliënt afsluiten zodra deze niet meer nodig hebt.

Mocht je computer blijven steeds blijven vastlopen wanneer de Origin cliënt is gestart, dan zal er vast ergens een probleem zijn met de computer.
Het is mogelijk dat je bepaalde software hebt draaien die dit veroorzaakt.

Tevens kan je ervoor kiezen om de Origin cliënt niet laten mee starten wanneer je Windows start. Dat soort opties kunnen helpen voor de gebruikte software, indien je computer als al problemen heeft met starten en niet de snelste is.

Laatste versie van de Origin cliënt kan je hiervan downloaden en installeren: http://www.dm.origin.com/download
Je zal alle andere en huidige versies eerst moeten verwijderen, aangezien deze voor problemen zorgen. Ook de "technische previews" dus.
De Origin cliënt en de spellen van Origin dienen lokaal worden geïnstalleerd. Hun gegevens dien je ook lokaal te bewaren en bereikbaar houden.

Mogelijk dienen de stuurprogramma's van je computer eerst nog worden bijgewerkt. Begin met die van de videokaart. Wanneer een installatie klaar is, dien je de computer opnieuw laten starten.
Heb je alle nog beschikbare updates voor Windows 10 gedownload en geïnstalleerd? Denk ook aan de optionele updates. Hierna zal je de computer opnieuw laten starten en stappen net zo lang moeten blijven herhalen.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Je zal de computer moeten laten controleren op mogelijke onnodige bezoekers en fouten in Windows, die allemaal verholpen dienen worden.

Plaats je DxDiag informatie opgeslagen als een tekstbestand en daarna als een bijlage toevoegen bij je reactie: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Lukt het wel op een andere computer dan?

Groetjes.
Bericht 2 van 6 (786 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin sluit niet af bij afsluiten spel

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @Bleedster,

 

Kan je aangeven op welk besturingssysteem jij Origin gebruikt? Ik vermoed dat dit om windows gaat. Als het om Windows gaat wil je dan ook aangeven welke versie dat is; Windows 8, 8,1 10 of 11 ?

Normaal gesproken zou je pc bij het afsluiten alle processen dus ook die van Origin moeten blokkeren en afsluiten. Normaal gesproken zou je door op 'annuleren' te klikken het Windows systeem gewoon kunnen laten afsluiten. Als dat bij jouw pc niet het geval dat kan het zijn dat Origin nog een update wil installeren of dat je niet de niet de meest recente versie van Origin hebt. 

 

Heb je ook al eens geprobeerd om Origin te vervangen daar de EA (Desktop) App? EA app Open Beta Deze app werkt iets soepeler met de nieuwere windows systemen (vooral Windows 10 en 11)

 

Als je gebruik maakt van antivirus software dan kan je die meestal in dat antivirusprogramma applicaties na gebruik in de sluimer of slaapstand laten zetten, Misschien dat je daar ook eens naar kunt kijken.

 

Laat dus even weten welk besturingssysteem je gebruikt. Als je gebruik maakt van MacOS zijn er namelijk weer andere oplossingsmogelijkheden.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 6 (783 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin sluit niet af bij afsluiten spel

Community Manager
Hey @Bleedster,

Er lijkt in het verleden geen optie te zijn geweest die Origin automatisch voor je standaard afsloot wanneer je een game afsloot, die moest altijd handmatig worden gedaan en dat lijkt nog steeds zo het geval te zijn. Dit heb ook ook even geverifieerd bij het Origin/EA app team.

Windows moet als het goed is gewoon in staat zijn om Origin zelf te stoppen wanneer Windows wordt afgesloten, dit kan soms even duren maar zal normaal gesproken niet erg veel tijd in beslag nemen.
Mocht dit wel het geval zijn, dan kan het zo zijn dat Origin op de achtergrond nog wat dingen aan het doen is, zoals het synchroniseren van gegevens, het updaten van games etc. Dit zal dan ook worden onderbroken wanneer Origin zal worden afgesloten door Windows.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 4 van 6 (749 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin sluit niet af bij afsluiten spel

★★★ Newbie

Het probleem is dat als je Origen afsluit Origen en OrigenClientService in taakbeheer open blijven staan. Bij afsluiten krijg je dan een melding dat deze programma's nog actief zijn. Als ik Origen afsluit is er geen enkele reden dat het op de achtergrond actief blijft. De enige reden om actief te blijven is dat er info verzameld wordt. Ik wil gewoon als ik een programma afsluit dat het dan ook weg is. Ik ben argwanend geworden door een slechte ervaring met dit soort praktijken. Ik zal de EA app Open Beta eens uitproberen. Bedankt voor de tip.

Bericht 5 van 6 (456 Weergaven)

Re: Origin sluit niet af bij afsluiten spel

Community Manager
Hey @Bleedster,

Oh, je bedoelt de Origin Background Service?

Zou je eens in de Origin instellingen kunnen kijken of dat de optie Opstart-opties > Origin Helper Service is ingeschakeld?

Ik heb dit proberen te reproduceren, dat OriginClientService nog actief is als ik handmatig Origin aflsuit, maar bij mij wordt dit gewoon netjes afgesloten als ik Origin afsluit.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 6 van 6 (448 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen