Re: 'Alleen lezen fout'

door EA_Leeuw
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

'Alleen lezen fout'

★★★ Newbie

 

 

Hi,

 

Ik heb een MacBook Air waar ik graag Sims4 op zou willen zetten. Ik heb echter niet genoeg ruimte op mijn MacBook waardoor ik ervoor heb gekozen en externe harde schijf aan te schaffen om de Sims hier op te zetten. Na een tijdje uit te zoeken hoe deze werkt, heb ik hem echt op elke mogelijke manier op 'lezen en schrijven' gezet. Echter elke keer als ik mijn spel wil downloaden op de harde schijf blijf ik de melding krijgen dat 'het spel er niet kan worden geplaatst want op de locatie kan je alleen lezen en niet schrijven.' Ik heb Origin al opnieuw gedownload en mijn harde schijf ook een paar keer opnieuw ingesteld. Echter blijft deze melding komen. In alle systemen van mijn laptop wordt gezegd dat de schijf ook beschrijfbaar is. 

 

Wie heeft de goude tip, want ik word ondertussen helemaal gek!

Bericht 1 van 9 (1.032 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 'Alleen lezen fout'

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @EvelineKra,

 

Heb je de informatie in deze link gebruikt?

https://support.apple.com/nl-be/guide/mac-help/mchlp1203/11.0/mac/11.0

In de link kan je zelf de MacOS versie aanpassen. Ik heb voor het gemak even BigSur als voorbeeld genomen.

 

Kort gezegd komt het hier op neer.

Klik met de rechtermuisknop op de externe harde schijf die op jouw Mac wordt weergegeven en selecteer "Info ophalen".

Klap het gedeelte 'Delen en machtigingen' uit en klik vervolgens op het slotje om te verifiëren.

Vergeet niet om daarna  "Eigendom op dit volume negeren" aan te vinken.

 

Laat even weten of het hiermee wel lukt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 9 (1.017 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 'Alleen lezen fout'

★★★ Newbie
Hi @Trismagistos
Dat heb ik inderdaad al gedaan! En ook bij de externe harde schijf info zie ik dat de externe harde schijf beschrijfbaar zou moeten zijn! Het is echt alleen Origin die zegt dat het niet het geval is. Een hele lastige situatie haha
Bericht 3 van 9 (1.010 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 'Alleen lezen fout'

Champion

@EvelineKra 

 

Normaal zou je de externe harde ook nog moeten formatteren. Dit soort schijven wordt met een standaard Fat-format geleverd. Apple wekt met een eigen systeem dat afwijkt van Windows. Controleer dus of de schijf is geformatteerd op een voor Apple leesbare structuur.

Lees voor de zekerheid ook de Apple informatie nog eens na en kijk vooral ook in de link die wordt gegeven bij punt 6:

https://support.apple.com/nl-nl/guide/disk-utility/dskutl14079/20.0/mac/11.0

 

Laat ook weer even weten of je hier iets aan hebt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 9 (1.002 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 'Alleen lezen fout'

★★★ Newbie
@Trismagistos Yes ik heb hem ook al helemaal opnieuw geformatteerd! Daarom is het zo gek dat Origin de melding blijft geven, hij is en moet echt beschrijfbaar zijn namelijk!
Bericht 5 van 9 (993 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 'Alleen lezen fout'

[ Bewerkt ]
Champion

Zou je de naam en de specificaties van de bewuste externe harde schijf hier willen delen, @EvelineKra

Aan de hand daarvan kan ik even onderzoeken of er misschien compatibiliteitsproblemen kunnen ontstaan.

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 9 (986 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 'Alleen lezen fout'

★★★ Newbie
@Trismagistos Jij heel erg bedankt! Het is de: Western Digital Elements Portable - Externe harde schijf - 1TB. Besteld via bol.com!
Bericht 7 van 9 (977 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 'Alleen lezen fout'

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @EvelineKra,

 

Als dit de externe harde schijf is die je hebt aangeschaft: via bol.com

Dan raad ik je aan om even naar de product specificaties te kijken. 

 

Daar staat namelijk dat die alleen geschikt is voor windows. Ik vermoed dat deze schijf al voorgeformatteerd is op NTFS formaat en daardoor waarschijnlijk niet meer beschrijfbaar voor Apple systemen. 

 

Hopelijk kan je de schijf nog eens testen bij iemand met een windows systeem. Misschien dat die persoon deze disk nog kan overnemen/kopen.

 

Controleer bij je volgende aanschaf of de schijf geschikt is voor MacOS systemen of koop er een via de Apple store/Winkel.

Deze externe harde schijf is wel geschikt voor MacOS:

https://www.westerndigital.com/nl-nl/products/outlet/portable-drives/g-technology-g-drive-mobile-usb...

 

Hopelijk heb je daarmee meer succes

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 9 (969 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: 'Alleen lezen fout'

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey @EvelineKra,

Als het goed is moet je instaat zijn om je Windows NTFS schijf te formatteren voor een Apple macOS systeem, maar ik vermoed dat het tijdens het formatteren toch misschien iets is fout gegaan.

Misschien kun je hier iets mee: https://www.iculture.nl/tips/externe-schijf-formatteren/. Deze website geeft een iets wat uitgebreidere uitleg dan de Apple website zelf, vind ik.

 

Als een schijf al is voorgeformatteerd voor Windows, werkt het inderdaad niet goed op Mac en blijft hij in Alleen Lezen modus. Dit is omdat een macOS systeem NTFS wel kan lezen, maar er niet op kan schrijven. In het Schijfbeheer programma moet je eerst de 'partitie' verwijderen, daarna opnieuw aanmaken voor Mac en daarna formatteren.

 

Hopelijk lukt het een beetje zo aan de hand van de link.

EA_LeeuwAHQ
Bericht 9 van 9 (952 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen