Fifa21 start niet meer op moet opnieuw downloaden???

door boks1980
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Fifa21 start niet meer op moet opnieuw downloaden???

★★★ Newbie

Sinds vanochtend kan ik Fifa21 niet meer opstarten vanuit de EA. Ik krijg een bericht dat de game door een andere user is gedownload en dat ik moet inloggen met een ander account(dat ik niet heb). Downloaden lukt ook niet omdat er een 'hiccup' in mijn computer zit en de computer opnieuw moet herstarten. Als ik dit doe krijg ik opnieuw dit bericht.

 

Bericht 1 van 3 (947 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Fifa21 start niet meer op moet opnieuw downloaden???

★★★★★ Expert
Zorg dat je bent verbonden met het internet en aangemeld met de juiste EA / Origin account, @boks1980.

De eenmalige productcode is alleen nodig bij eerste gebruik, deze dien je te registreren op de juiste EA / Origin account. Installatieschijven kan je beter vermijden, downloaden en installeren via de Origin cliënt is makkelijker en voorkomt diverse problemen.
Mocht je producten kopen via Origin, dan krijg je geen productcode, maar deze automatisch gekoppeld aan het betreffende EA / Origin account
Tweedehands gekochte en gekregen producten zijn dus niet nogmaals te gebruiken.
Om aanvullende inhoud te kunnen gebruiken, zal het vereiste basisspel geregistreerd zijn op dezelfde EA / Origin account, als ook voldoen aan hun gestelde systeemeisen.


Herstart je computer, als je dit nog niet hebt gedaan.

Schermafdruk maken van de foutmelding die je ziet, opslaan als een afbeeldingsbestandstype en toevoegen bij je reactie als een bijlage.

Mocht je het spel beschikbaar gekregen tijdens de periode op de betaalde abonnementsdienst EA Play (Pro) voor PC), dan zal deze actief zijn of het spel kopen als je deze had stopgezet.

De cache van de Origin cliënt leegmaken, zie hiervoor: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Spelmap in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen.
Daarna het spel via de Origin cliënt repareren en bijwerken.

Start het spel via de Origin cliënt, net als elk ander.
Alle overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten, want deze kunnen de goede werking van beide verhinderen / verstoren.
Gebruik altijd eigenlijke een bekabelde internetverbinding.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitzetten.

Mogelijk dienen de stuurprogramma's van je computer eerst nog bijwerken.

Zijn er nog updates beschikbaar voor Windows 10? Download en installeer allen, waaronder de optionele updates.


Laatste versie van de Origin cliënt downloaden en installeren: http://www.dm.origin.com/download

Beeldschermresolutie en naar 1024×768 verlagen en probeer het spel in de venstermodus te starten.
Ook de "Origin in-game" en "FPS-teller" uitzetten.
Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135


Nagaan of de computer geen mogelijke besmettingen en ook geen fouten in Windows heeft, deze dienen worden verholpen.

Test eens met een andere computer.

De systeemeisen voor het spel: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/fifa/fifa-21#store-page-section-requirements


Groetjes.
Bericht 2 van 3 (935 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Fifa21 start niet meer op moet opnieuw downloaden???

Community Manager
Hey @boks1980,

Bedoel je met "vanuit EA" dat je het probeert op te starten via de EA app?
Zo ja, dan is dat inderdaad een bekend probleem.

Een workaround zou het volgende moeten zijn:

- Begin met het downloaden van een gratis te spelen game, zoals Apex Legends, via de EA app
- Wanneer het een paar % heeft gedownload, annuleer het proces
- Download de game die je wilde downloaden/opstarten
EA_LeeuwAHQ
Bericht 3 van 3 (906 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-20-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help