FIFA 22 PS4 en PS5

door fc_greko
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

FIFA 22 PS4 en PS5

★★ Novice

Hallo,

Ik heb pre order gedaan van FIFA 22 maar kan alleen kiezen tussen PS4 of PS5 en niet alle 2.

Ik heb nu nog een PS4 maar wacht op mijn PS5 is er dan een mogelijkheid tegen betaling voor een update in België aangezien we geen ultimate edition kunnen kopen?

En heb ook ea play kan ik dan ook 10 uren spelen vanaf morgen avond of is dat ook niet voor België?

Mvg dirk

Bericht 1 van 10 (6.526 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 PS4 en PS5

Community Manager
Hey @fc_greko,

Dankjewel voor je bezoekje aan het forum!

Helaas is het inderdaad zo dat de Standaard Editie van FIFA 22 geen Dubbele Versie van FIFA 22 bevat. Dit betekend inderdaad dat mocht je nu een PS4 hebben, maar later een PS5 wilt halen (zelfde is van toepassing voor Xbox One > Series X|S) en je hebt de Standaard Editie van het spel, je de current-gen Standaard Editie opnieuw zou moeten kopen. De optie is natuurlijk ook om de PS4 versie te spelen op de PS5.

Meer informatie met betrekking tot Dubbele Versie voor FIFA 22 is te vinden op onze website: https://www.ea.com/nl-nl/games/fifa/fifa-21/news/fifa-22-dual-entitlement-faq

Hopelijk heb je wat aan deze informatie.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 2 van 10 (6.510 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 PS4 en PS5

★★ Novice

Dus dat wil zeggen 2x FIFA kopen ook als je deze online gekocht hebt?

Vind dit toch wel geld kloppen uit de mensen hun zak hoor.

Ale ik sta in wachtlijst voor de PS5 maar die ga ik niet hebben voor FIFA 22 uit komt.

En ultimate edition kunnen wij alleen in België weer niet kopen.

Vind/vond toch dat ze in België een editie Konden doen gelijk FIFA 21 voor zowel PS4 en PS5.

Misschien kunnen ze iets aanpassen want uiteindelijk is het allemaal maar software.

Bericht 3 van 10 (6.498 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 PS4 en PS5

[ Bewerkt ]
Community Manager

@fc_greko ik kan heel goed begrijpen dat je het erg vervelend vind dat je het spel twee keer moet kopen in België als je van een PS4 naar een PS5 gaat. Helaas is de Ultimate Editie, waar de PS4 én PS5 versie bij zit, niet beschikbaar in België vanwege de lokale wetgeving. Helaas kunnen wij hier niks aan veranderen.

Ik heb je feedback met betrekking tot een aparte upgrade versie zeer zeker meegenomen en ik zal dit doorgeven aan de teams. Helaas kan ik natuurlijk niks garanderen of er iets gaat veranderen, maar feedback ontvangen we natuurlijk altijd graag!

Nogmaals, ik begrijp je frustratie zeer goed. Als ik er iets aan zou kunnen doen zodat alle spelers uit België wel de Ultimate Editie zouden kunnen komen, had ik dat natuurlijk gedaan. Maar helaas is dit niet mogelijk.

 

Dankjewel voor je begrip.

EA_LeeuwAHQ
Bericht 4 van 10 (6.494 Weergaven)

Re: FIFA 22 PS4 en PS5

★★★ Newbie

@EA_Leeuw 
 Hoi ik zit met hetzelfde probleem. Mijn enige vraag is:

heb je dan alsnog hetzelfde account als je het opnieuw moet kopen op de ps5?

Bericht 5 van 10 (5.555 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 PS4 en PS5

Community Manager
Hey @Bramnieskens,

Ja zeker. Zolang je op hetzelfde PSN ID op je console bent ingelogt als die aan je EA account gekoppeld zit, is alles hetzelfde.Wat er precies kan worden onvergezet in FIFA zelf kun je hier vinden: https://www.ea.com/nl-nl/games/fifa/fifa-21/news/fifa-22-dual-entitlement-faq. Hopelijk beantwoordt dit je vraag een beetje.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 6 van 10 (5.548 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 PS4 en PS5

★★ Novice

Ik heb nu mijn PS5.

En speel FIFA 22 van PS4 dat ik online gekocht hebt erop. Maar dat is niet zelfde dan PS5 versie.

Bericht 7 van 10 (5.547 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 PS4 en PS5

Community Manager
Hey @fc_greko,

Dat klopt. De FIFA 22 for PS4 versie is iets anders dan de PS5 versie qua grafische functies die het bevat etc.: https://www.playstation.com/nl-nl/games/ea-sports-fifa-22/
EA_LeeuwAHQ
Bericht 8 van 10 (5.546 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 PS4 en PS5

★★★ Newbie

Hoi @EA_Leeuw,

 

Ik heb ook nog een vraag over dit onderwerp. Zelf heb ik de PS5 standaard editie een tijdje geleden gekocht en wil ik nu profclubs gaan spelen met mijn vrienden. Echter is dit dus niet mogelijk omdat alleen de Ultimate edition beide ps versies aanbied als ik het juist heb.

 

Ik kan nu alleen niet in de Playstation store meer de Ultimate versie kopen of PS4 versie.. Wat raad je aan om te doen om alsnog de PS4 versie te kunnen spelen op de ps5? Is er misschien een mogelijkheid om de Ps4 versie in de PS store te kopen?

 

Ik hoor het graag!

Bericht 9 van 10 (3.469 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: FIFA 22 PS4 en PS5

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey @Kjell_Bennema01,

Goede vraag inderdaad, alleen ben ik bang dat je het beste hiervoor contact kunt opnemen met Sony PlayStation Support.

Het enigste wat ik je kan zeggen; het is inderdaad zo dat PS5 spelers niet samen kunnen spelen met PS4 spelers. Wel is het mogelijk om de PS4 versie van het spel de draaien op de PS5, om zo met PS4 spelers samen te spelen. Andersom is dat weer niet mogelijk (PS5 op PS4).

 

Hopelijk heb je hier wat aan.

EA_LeeuwAHQ
Bericht 10 van 10 (3.403 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-20-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help