sims 4

door xtess97
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

sims 4

★★ Novice

hi! ik heb even wat hulp nodig. Ik wil graag de sims 4 van mijn macbook air naar mijn nieuwe game pc verplaatsen. Ik heb al gelezen dat je dan de sims op origin moet verwijderen, en je mappen even tijdelijk op een usb stick moet zetten. Nu ben ik dus bang dat als ik de sims verwijder op origin, letterlijk alles verdwijnt. Is dit onzin? Ik had namelijk een aantal engelse reacties gelezen en hun hebben het over uninstall, en bij de nederlandse origin staat alleen verwijderen en niet de-installeren. Op mijn macbook staat ook een aparte map tussen mijn documenten die 'The sims 4 packs' heet naast de gewone Sims 4 applicatie, wordt die dan ook verwijderd of moet ik dat handmatig doen? En uiteindelijk op mijn pc dus gewoon weer origin installeren en daar moet de sims 4 dan ook bij staan tussen de games toch?

Bericht 1 van 9 (1.781 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: sims 4

★★★★★ Expert
Onderwerpen die te maken hebben met De Sims 4, hebben hier een eigen plekje op dit forum: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/bd-p/the-sims-4-technical-issues-nl


Hallo @xtess97,

Onbekend war je het allemaal over verwijderen had gelezen, maar dat zal niet juist zijn voor dit.


1 Zorg dat jouw PC voldoet aan de systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, de normale (64-bits) versie)): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements Voor het gebruik van aanvullende inhoud, gelden er weer aparte systeemeisen.
2 Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
3 Start de Origin cliënt en ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account. Jouw gekochte producten kan je terugvinden in je spelbibliotheek.
4 Download en installeer De Sims 4 van uit je spelbibliotheek in de Origin cliënt.
5 Je kan De Sims 4 nou gaan spelen.

De opgeslagen spelvoortgang en instellingen worden standaard opgeslagen in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\, als je normale versie van De Sims 4 speelt in het Nederlands. Want andere talen en "De Sims 4 Legacy Editie" gebruiken eigen mappen.
Kopieer deze naar een USB-opslagmedium van je platform en daarna van het gekozen USB-opslagmedium naar je PC. Naar de "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" map die is gemaakt.
Zou je soms aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties") gebruiken, dan dien je deze beter weg te laten. Ook nagaan of deze bijgewerkt moet worden en in kleine delen terugplaatsen.

Het verplaatsen van de gegevens zal niks doen. Je zal de spellen van Origin en de Origin cliënt gewoon opnieuw installeren.
De spellen van Origin en de Origin cliënt dien je lokaal te installeren. Hun gegevens zal je ook lokaal moeten bewaren en bereikbaar zijn voor hun.

Zou je nog willen spelen op je platform dan, kan je deze gerust daarop laten staan.
Je kan alleen niet op hetzelfde tijdstip zijn aangemeld met dezelfde Origin / EA account op meerdere. Opgeslagen spelvoortgang zal je handmatig moeten overkopiëren, als je daarmee wilt verder spelen op de andere.

Rekening mee houden dat "De Sims 4 Legacy Editie" geen ondersteund bied aan aanvullende inhoud, die vanaf 2020 wordt uitgebracht en de online functies. De opgeslagen spelvoortgang die gemaakt is met de normale versie van De Sims 4 is niet te gebruiken daarmee.


Als er nog vragen of problemen zijn, laat deze gerust weten.

Groetjes.

In thread bekijken

Bericht 2 van 9 (1.771 Weergaven)

Alle reacties

Re: sims 4

★★★★★ Expert
Onderwerpen die te maken hebben met De Sims 4, hebben hier een eigen plekje op dit forum: https://answers.ea.com/t5/De-Sims-4/bd-p/the-sims-4-technical-issues-nl


Hallo @xtess97,

Onbekend war je het allemaal over verwijderen had gelezen, maar dat zal niet juist zijn voor dit.


1 Zorg dat jouw PC voldoet aan de systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, de normale (64-bits) versie)): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements Voor het gebruik van aanvullende inhoud, gelden er weer aparte systeemeisen.
2 Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
3 Start de Origin cliënt en ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account. Jouw gekochte producten kan je terugvinden in je spelbibliotheek.
4 Download en installeer De Sims 4 van uit je spelbibliotheek in de Origin cliënt.
5 Je kan De Sims 4 nou gaan spelen.

De opgeslagen spelvoortgang en instellingen worden standaard opgeslagen in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\, als je normale versie van De Sims 4 speelt in het Nederlands. Want andere talen en "De Sims 4 Legacy Editie" gebruiken eigen mappen.
Kopieer deze naar een USB-opslagmedium van je platform en daarna van het gekozen USB-opslagmedium naar je PC. Naar de "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" map die is gemaakt.
Zou je soms aangepaste inhoud (zogenoemde "modificaties") gebruiken, dan dien je deze beter weg te laten. Ook nagaan of deze bijgewerkt moet worden en in kleine delen terugplaatsen.

Het verplaatsen van de gegevens zal niks doen. Je zal de spellen van Origin en de Origin cliënt gewoon opnieuw installeren.
De spellen van Origin en de Origin cliënt dien je lokaal te installeren. Hun gegevens zal je ook lokaal moeten bewaren en bereikbaar zijn voor hun.

Zou je nog willen spelen op je platform dan, kan je deze gerust daarop laten staan.
Je kan alleen niet op hetzelfde tijdstip zijn aangemeld met dezelfde Origin / EA account op meerdere. Opgeslagen spelvoortgang zal je handmatig moeten overkopiëren, als je daarmee wilt verder spelen op de andere.

Rekening mee houden dat "De Sims 4 Legacy Editie" geen ondersteund bied aan aanvullende inhoud, die vanaf 2020 wordt uitgebracht en de online functies. De opgeslagen spelvoortgang die gemaakt is met de normale versie van De Sims 4 is niet te gebruiken daarmee.


Als er nog vragen of problemen zijn, laat deze gerust weten.

Groetjes.
Bericht 2 van 9 (1.772 Weergaven)

Re: sims 4

★★ Novice

Bedankt voor de snelle reactie! Ik moet nog mijn pc bouwen, maar heb wel even gecheckt of alles geschikt is voor de sims 4 en dat is zo gelukkig. Ik wilde graag ook weten hoe ik dan van mijn macbook de sims 4 eraf krijg, aangezien ik die nog wel blijf gebruiken maar dan voor school. Ik heb nu namelijk te weinig GB over omdat de Sims zoveel ruimte inneemt, en moet mijn besturingssysteem bijwerken wat nu dus niet lukt. Hoe haal ik veilig van mijn macbook de sims 4 via Origin eraf? En is dat slim om nu al te doen of als mijn PC klaar is en daar ook Origin op staat? Ik heb inderdaad ook mods maar die ga ik denk ik niet overzetten, aangezien er veel oude tussenzitten die ik niet gebruik. 

 

 

Bericht 3 van 9 (1.764 Weergaven)

Re: sims 4

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

Hey @xtess97,

Bedankt voor het berichtje!

Zoals hierboven ook al gemeld is, is dat in principe al jouw opgeslagen families, screenshots, etc. opgeslagen staan in jouw documenten onder 'Electronic Arts\De Sims 4' . Hier vind je bijvoorbeeld een folder die 'saves' heet (hier staan al jouw families) en meer.

Dit betekent dat zolang die 'De Sims 4' folder veilig is en niet verwijdert wordt je in principe niks kwijt raakt ook al verwijder je het spel zelf. Deze leest deze folder namelijk uit bij het opstarten. Dit is ook de folder die je over wilt zetten zodat je verder kunt met jouw families op jouw nieuwe computer als je deze eenmaal gebouwd hebt.

Dus wat ik aan kan raden is deze folder te kopiëren en op een andere plek te zetten zodat je een backup hebt van al jouw opgeslagen bestanden. Bij het verwijderen van het spel zelf kan hij wel eens deze folder verwijderen vanuit mijn documenten dus het is goed deze kopie van 'De Sims 4' tijdelijk ergens anders op jouw mac neer te zetten zodat deze veilig is voor wanneer het tijd is deze over te zetten naar jouw computer en hij niet mee verwijdert wordt.

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 4 van 9 (1.757 Weergaven)

Re: sims 4

★★ Novice

Super bedankt! Ik ga de folder even op een usb stick zetten en dan als ik mijn pc eenmaal heb overzetten. Ik was voornamelijk bang dat als ik via Origin de sims zou verwijderen, alles zou verdwijnen en ik het opnieuw zou moeten kopen (wat natuurlijk niet kan aangezien ik ervoor betaald heb). Nogmaals bedankt voor de duidelijke uitleg!

Bericht 5 van 9 (1.752 Weergaven)

Re: sims 4

Community Manager (retired)
@xtess97,

Dat hoeft gelukkig niet. Als een code eenmaal verzilverd is op een EA account (of je hebt hem direct via Origin gekocht) zit hij aan dit account vast en kun je het spel weer downloaden op het moment dat je je met ditzelfde account op een andere computer aan meldt. Zo kun je jouw spellen op meerdere computers/macs geïnstalleerd hebben staan zonder problemen.

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 6 van 9 (1.742 Weergaven)

Re: sims 4

★★★★★ Expert
De gekochte producten zijn gekoppeld aan jouw Origin / EA account en staan niet los op je computer, @xtess97.
Productcodes kunnen maar 1 keer gebruikt worden.

Geïnstalleerde software, zoals De Sims 4 en de Origin cliënt, zal je moeten verwijderen op de gebruikelijk manier.

Reservekopie maken van je gegevens. Het gaat zich om de "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" map. Met name de "Saves" en "Tray" mappen. Verder de media mappen als je daarom geeft.
Anders kan je ook de hele "Electronic Arts" map nemen, als je nog andere spellen van EA gebruikt.
Spelbestanden en de Origin cliënt dien je toch opnieuw te installeren voor jouw PC.

Een reservekopie maken van al jouw belangrijke gegevens, voordat je het besturingssysteem gaat bijwerken, is ook een goed idee.

Waarschijnlijk is het beter om te wachten met alles, totdat jouw PC volledig is gebouwd, alles geïnstalleerd en bijgewerkt, als De Sims 4 werkt. Merk je dat er verschil is?
Als je nog De Sims 4 wilt spelen, dan is deze er nog.

Je zou de gegevens kunnen overzetten naar een andere harde schijf of USB opslagmedium, zou je weinig harde schijfruimte hebben.
Ook de software verwijderen die je toch niet meer gebruikt.
De bestanden en mappen die veel ruimte innemen overzetten naar een andere harde schijf of verwijderen.
Tevens kan je de belangrijke gegevens verplaatsen of kopiëren naar een USB opslagmedium, die je daarna juist ontkoppelt en veilig bewaard.

Het is makkelijker om de standaardlocatie waar de spellen van Origin worden geïnstalleerd te wijzigen, voordat je de spellen van Origin gaat downloaden en installeren.
Dat kan dus een aparte harde schijf of partitie zijn met voldoende opslagcapaciteit.
Mocht je dit later willen doen, zie dan hiervoor: https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/backing-up-and-restoring-your-origin-games/ Aansluitend de cache van de Origin cliënt leegmaken en de spellen te repareren. De standaardlocaties zullen opnieuw worden gebruikt.

Wellicht is het beter om daarna toch een schone installatie van je besturingssysteem te doen.
De laatst mogelijke versie van het besturingssysteem te installeren en daarna alles bij te werken, om deze alleen te gebruiken voor je studie / school.

Groetjes.
Bericht 7 van 9 (1.717 Weergaven)

Re: sims 4

★★ Novice

Sorry voor het late berichtje, maar super bedankt voor de uitleg! Ik heb inmiddels mijn pc gebouwd en net de sims 4 opnieuw gedownload. Alles is gelukkig goed gegaan en ik zal morgen even proberen alles van mijn macbook te verwijderen nadat ik een reservekopie heb gemaakt van alle overige bestanden. Nogmaals bedankt!

Bericht 8 van 9 (1.684 Weergaven)

Re: sims 4

Community Manager
Hey @xtess97,

We zijn inmiddels al wat maanden verder en ik vroeg me af of dat alles helemaal gelukt was? Standard smile
EA_LeeuwAHQ
Bericht 9 van 9 (718 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help