sims 4 crashte en laad nu geen saves

door Amaroqs
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

sims 4 crashte en laad nu geen saves

★★ Novice

Sims 4 crashte waarna de volledige game leeg is. alle families die ik al sinds 2019 had zijn weg. het lukt ook niet om een oudere saveload te openen, dit heb ik al op meerdere manieren geprobeerd ook op de manier die volgens ea en origin zou moeten werken.. mods werken ook niet meer zelfs al sta je die toe. zelfs al leeg je de gehele mod folder om de ge-update versie erin te zetten, ze werken niet. de game crashte en startte eigenlijk als een nieuw leeg spel maar het reageert niet naar behoren.. wat nu

Bericht 1 van 5 (361 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crashte en laad nu geen saves

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @Amaroqs,

 

Als je game crasht door het gebruik van mods dan is ook jouw save gelijk zo corrupt dat je die onder geen beding meer kan en mag gebruiken. Je kan dan onnoemelijke schade aanbrengen aan de core. 

Jouw mods zijn duidelijk de veroorzaker van het probleem. Of je hebt incompatibele mods (mods die elkaar in de weg zitten) of gewoon de verkeerde gebruikt (voor een ander spel of te oude) 

Plaats de map mods onder geen beding klakkeloos terug. Beter even zonder mods je spel herstellen dan je mods te bewaren

 

Voorlopig raad ik je aan om:

 

  1. De map mods volledig te verwijderen (plaats op je bureaublad en houdt deze voorlopig helemaal uit je spel).
  2. Verwijder ook het bestand localthumbcache.package uit de \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 map.
  3. Repareer je spel in Origin.
  4. Controleer de inhoud van de map \Documents\Electronic Arts\De Sims 4\saves

Als die laatste leeg is dan is de schade duidelijk en zal je volledig overnieuw moeten beginnen met je kavel, huishoudens en families. Is er nog inhoud aanwezig in die map, laat dat dan weten dan kunnen we misschien nog proberen iets te redden. Zijn er nog saves in te bekennen dan kan je proberen om de Sims 4 opnieuw te starten en te kiezen voor spel laden.

Als je dan opties krijgt (je ziet dat De Sims 4 jou suggesties doet om een spel te laden. Laad dan een van de saves (vanilla) dus absoluut zonder mods.

Laat even weten of je daar iets aan hebt. Geef in je antwoord ajb ook aan met welk systeem jij De Sims 4 speelt (Windows of MacOS) en de specificaties van jouw systeem.

 

Veel succes. Fingers crossed

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 5 (347 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crashte en laad nu geen saves

★★ Novice

Hi, de mods zijn zeer duidelijk niet de reden van de crash. De enige mods die er in zitten zijn de meest recente van deaderpool mc command center. Het maakt ook niet uit waar je het opzoekt maar het can geen virus zijn "MCCC files can never contain a virus within them because they are not executable files". Daarnaast is mc 1 van de zeer weinige mods die continue aangeraden word en het meest gebruikt word in de community.

 

Ik houd deze mod ook continue bij, is er een last exception dan betekent dat negen van de 10 keer dat er een nieuwere versie uit is en deze word eerst volledig gescand voordat deze in mijn mods folder komt.

 

Nogmaals heb gekeken naar gerepareren maar er valt niks te repareren en mijn saveloads ZIJN ER GEWOON NOG, maar deze willen niet laden. Ook niet op de manier van origin/EA.

 

Bedankt voor je tips (ookal sprong je per direct naar een ongegronde conclusie). Ik gebruik een windows Acer laptop van 4 jaar oud, welke specificaties wil je weten? Heeft u enige andere tips?

Bericht 3 van 5 (331 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crashte en laad nu geen saves

Champion

Hey @Amaroqs,

 

Het blijft mogelijk dat je MCCC verkeerd hebt gebruikt of dat je combinaties binnen MCCC hebt uitgeprobeerd die incompatibel waren. Ook daardoor kan je game crashen. Dus vooralsnog, totdat het tegendeel is bewezen, blijft mijn conclusie dat het gebruik van mods waarschijnlijk jouw spel heeft doen crashen.

 

Bij heel hoge uitzondering crasht je spel door interne zaken. Zoals bijvoorbeeld als je kat op een motorstofzuiger gaat zitten. Maar daarna herstelt je spel zich vanzelf en zijn ook alle saves gewoon weer toegankelijk. 

 

Het advies blijft hetzelfde. Verwijder de mods en volg de stappen 1 t/m 4.

 

Als je wilt, kan je een DxDiag.txt maken en meesturen als bijlage zodat ik meer informatie van jouw Acer kan bekijken en het probleem dat je meldt kan analyseren.

 

Hier kan je lezen hoe je zo'n DxDiag.txt maakt: Informatie verzamelen over je pc door middel van DxDiag (ea.com)

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 5 (320 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crashte en laad nu geen saves

★★★★★ Expert
Waarschijnlijk heeft het gebruik van bepaalde aangepaste inhoud ervoor gezorgd dat De Sims 4 zichzelf vastloopt en heeft afgesloten, @Amaroqs. Is dit vaker gebeurd, dan zal je deze moeten weghalen, om te kijken of dat het probleem zal oplossen.
Indien je computer net voldoet aan de gevraagde systeemeisen, dan ka het gebruik van bepaalde en meerdere aangepaste inhoud voor problemen zorgen.
Aangezien het gebruik van aangepaste inhoud voor problemen zorgt, zeker na de installatie van een spelupdate en/of nieuw aanvullende inhoud, kan het zijn alle of een aantal aangepaste inhoud die je gebruikt, niet meer geschikt is voor de huidige versie van De Sims 4.

Je spelvoortgang en instellingen worden standaard bewaard in je "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4", indien je de normale versie van De Sims 4 en in het Nederlands speelt.
Wanneer je deze gegevens verplaatst of verwijderd zal ook je eerder opgeslagen spelvoortgang niet meer bestaan.
Indien je deze hebt verwijderd, bekijk de Prullenbak en dan deze gegevens terugplaatsen.
Indien je deze hebt verplaatst, zal deze gegevens moeten zoeken en terugplaatsen in de juiste locatie.

Indien je soms de computer deelt met anderen en/of bepaald software gebruikt, kunnen die ervoor zorgen dat je gegevens zomaar worden verplaatst.

De Origin cliënt en de spellen van Origin dienen lokaal worden geïnstalleerd. Hun gegevens dien je ook lokaal te bewaren en bereikbaar houden.

Start met de basisstappen helemaal te doen. Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud en via de Origin cliënt laten repareren.
Hierna De Sims 4 schoon starten en met een nieuwe of standaard Sim / huishouden testen of er geen problemen zijn.

Kan je deze opgeslagen spelvoortgang testen op een andere Windows gebruikersaccount. Of anders een computer die De Sims 4 makkelijker kan draaien?

Alle overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten, want deze kunnen de goede werking van zowel de Origin cliënt als De Sims 4 toch op een bepaalde manier verhinderen / verstoren.
Het gebruik van een bekabelde internetverbinding ligt de voorkeur.
Start De Sims 4 via de Origin cliënt, net als elk ander spel van Origin.

Bekijk ook eens dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/the-sims/the-sims-4/how-to-restore-a-previous-saved-game-in-the-sims-4/

Meestal worden de aangepaste inhoud wordt in je spelvoortgang bewaard en zullen restanten achterblijven wanneer je deze hebt verwijderd.
Vele problemen worden veroorzaakt door aanvullende inhoud te gebruiken, die niet langer geschikt is voor huidige spelversie en vanzelfsprekend op eigen risico blijft.

Bepaalde beveiligingssoftware kan de aangepaste inhoud die je gebruikt dus wel markeren als onveilig. De besmettingen kunnen ook niet niet uitvoerbare bestanden worden overgedragen, zoals afbeeldingen en documenten.

Mocht het niet meer mogelijk zijn om je eerder opgeslagen spelvoortgang terug te krijgen, dan zal je helaas opnieuw moeten beginnen.

Vermeld je DxDiag informatie, opgeslagen als een tekstbestand en als bijlage toevoegen bij je reactie: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Laptops van 4 jaar zijn eigenlijk al verouderd.


Groetjes.
Bericht 5 van 5 (312 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help