arrowkeys en WASD doet het niet

door publicidkiwi
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

arrowkeys en WASD doet het niet

★★★ Newbie

Ik heb de sims 4 op mijn nieuwe PC geinstalleerd. Bij het spelen van de Sims doen de pijltjes toetsen het niet en de WASD toetsen het niet om zo te bewegen in het spel. Bij het typen van een  naam bijvoorbeeld door de WASD toetsen het wel. 

Ik heb het spel verwijderd en opnieuw toegevoegd. Ik heb 'repair' uitgevoerd via Origin. Ik heb geprobeerd mijn settings aan te passen via het spel zelf. Allen zonder succes.

Kan iemand mij verder helpen Standard smile ?

Bericht 1 van 12 (1.927 Weergaven)
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

★★★ Newbie

bedank voor de tip! het heeft gewerkt

In thread bekijken

Bericht 4 van 12 (1.906 Weergaven)

Alle reacties

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

[ Bewerkt ]
Community Manager (retired)

Hey @publicidkiwi,

Sorry om te horen dat je tegen dit probleem aangelopen bent. Heb je toevallig meerdere toetsenbord mogelijkheden aan staan en ben je toevallig gewisseld van toetsenbord door Shift + Alt ingedrukt te houden tijdens het spelen?

Als je eerst alt indrukt (en ingedrukt houdt) en dan Shift kort indrukt. Krijg je dan meerdere talen/toetsenbord opties? Zo ja, kun je zien of wisselen naar jouw standaard helpt om dit probleem op te lossen? Je kunt wisselen door shift nogmaals in te drukken totdat je de juiste hebt liggende aan hoeveel je in het lijstje hebt staan.


Mocht je hier geen andere keuzes hebben is het mogelijk iets anders. Heb je toevallig bepaalde mods geïnstalleerd staan?

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 2 van 12 (1.925 Weergaven)

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

[ Bewerkt ]
Champion

Speel je op een laptop of desktop, @publicidkiwi ? Soms moet je op een laptop nog extra toetsen aanklikken om de WASD keys te gebruiken. Soms heeft het ook te maken met de instellingen van de software die bij de grafisch kaart wordt geleverd. Heb je dit probleem ook bij andere spellen of alleen bij de Sims 4?

 

Hoe meer informatie je geeft over jouw computer en de specificaties hoe beter we samen met jou kunnen kijken hoe we het kunnen oplossen.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 12 (1.911 Weergaven)
0 Kudos

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

★★★ Newbie

bedank voor de tip! het heeft gewerkt

Bericht 4 van 12 (1.907 Weergaven)

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

★★★ Newbie
Bericht 5 van 12 (1.904 Weergaven)
0 Kudos

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

Community Manager (retired)
Hey @publicidkiwi,

Blij om te horen! Veel plezier toegewenst!

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 6 van 12 (1.892 Weergaven)
0 Kudos

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

★★★ Newbie

Ik heb ook het probleem dat mijn pijltoetsen naar links en rechts niet meer werken. Ik heb gedaan wat er in het bericht stonden, maar helaas heeft het niet geholpen. Ik speel al een hele tijd sims 4 en vanmiddag deed hij het nog perfect, nu een paar uur later, werken de toetsen niet meer. Kan je mij helpen? 

Bericht 7 van 12 (1.738 Weergaven)
0 Kudos

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

Champion

Hey @rowanfortuin,

 

Heb je al geprobeerd om je spel te repareren? In Origin kan dat heel gemakkelijk door in de game bibliotheek met de rechtermuisknop op de tegel van de Sims 4 te klikken en te kiezen voor repareren.

 

Laat even weten of dat helpt. Zo niet, geef dan even aan met welk systeem jij de Sims 4 speelt en probeer zoveel mogelijk extra informatie over jouw situatie te geven.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 12 (1.723 Weergaven)
0 Kudos

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

★★★★★ Expert
Controleer of er toch niet ergens een toets wordt ingedrukt, @rowanfortuin. Vermijd het overschakelen, zeker als niet eerst je spel hebt opgeslagen.

Kies andere toetsen voor deze acties, vermijd dat dezelfde toetsen voor meerdere acties gebruikt worden.
Standaard instellingen voor toetsen terugzetten bij de Spelopties in De Sims 4.

Heb je dit ook bij andere spellen en/of programma's.

Laat de computer eens opnieuw starten.

De Sims 4 ontdoen van alle aangepaste inhoud.
Map van De Sims 4 hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat. Zie je nog meerdere mappen die dezelfde naam hebben, dan deze ook hernoemen of verplaatsen hier vandaan.
Hierna de cache van de Origin cliënt gaan leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt, door rechts te klikken op diens speltegel in je spelbibliotheek en vervolgens de optie "Repareren" kiezen.
Controleer daarna of ook De Sims 4 is bijgewerkt naar de laatste versie.

Overig en onnodige openstaande software helemaal eens afsluiten, deze kunnen de goede werking van zowel De Sims 4 als de Origin cliënt op een bepaalde manier verhinderen / verstoren.
Start De Sims 4 via de Origin cliënt, net als elk ander spel van Origin.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als een Administrator.

Controleer of de stuurprogramma's van je computer eerst nog moeten worden bijwerkt.

Zijn er nog updates beschikbaar voor Windows 10, download en installeer allen, waaronder de optionele updates. Laat de computer opnieuw starten. Blijf net zo lang deze stappen herhalen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/windows-bijwerken-3c5ae7fc-9fb6-9af1-1984-b5e0412c556a

De "Origin in-game" en "FPS-teller" uitschakelen.

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen en probeer De Sims 4 in de venstermodus starten.

Wijzig de grafische instellingen binnen De Sims 4.

Met een ander, standaard en bekabeld (USB) toetsenbord testen. Dit kan helpen als er een laptop / notebook wordt gebruikt.


Groetjes.
Bericht 9 van 12 (1.679 Weergaven)
0 Kudos

Re: arrowkeys en WASD doet het niet

★★ Guide
@rowanfortuin Ik had ook dat de links en rechts pijltoetsen niet meer reageerden, maar na het spel opnieuw opstarten deden ze het gewoon weer.
Bericht 10 van 12 (1.659 Weergaven)
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help