Re: Sims verwijderen en opnieuw downloaden

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims verwijderen en opnieuw downloaden

★★★ Newbie

Hoi!
Mijn Sims 4 slaat niet meer goed op sinds ik heb geprobeerd het opslaan gewoon via mijn laptop te doen ipv via OneDrive. Ik wil de Sims dus graag even verwijderen en opnieuw installeren. Kan ik het dan gewoon verwijderen van Origin en later weer opnieuw downloaden via Origin? Of verwijder ik het dan voor goed (ook alle uitbreidingen etc.)? 

Alvast bedankt!!

Bericht 1 van 4 (1.258 Weergaven)
0 Kudos

Re: Sims verwijderen en opnieuw downloaden

★★★★★ Expert
Zorg wel dat je eerst een reservekopie hebt gemaakt van jouw opgeslagen spelvoortgang en instellingen, @helleeenx.
Makkelijkste gaat dit door de hele map "Electronic Arts" genaamd in je Documenten te kopiëren naar een USB-opslagmedium, die je hierna veilig ontkoppelt en bewaard.

Je zou hierna gewoon weer De Sims 4 opnieuw kunnen downloaden en installeren, via de Origin cliënt.
De gekochte producten zijn gekoppeld aan jouw Origin / EA account.

Met het verwijderen van De Sims 4, worden dus ook alle aanvullende inhoud verwijderd van je computer.

Software zoals "OneDrive" geeft vaak problemen en dien je te vermijden.

Met welke redenen wil je De Sims 4 verwijderen van de computer?

Wanneer De Sims 4 niet meer start, begin dan eens met de basistappen te doen. Ontdoe De Sims 4 van alle aangepaste inhoud. De map van De Sims 4 hernoemen, deze zal in je "Documenten\Electronic Arts\" staan.
Hierna de cache van de Origin cliënt leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt. Gebruik je de laatste spelversie? Start De Sims schoon en via de Origin cliënt.


Groetjes.
Bericht 2 van 4 (1.230 Weergaven)
0 Kudos

Re: Sims verwijderen en opnieuw downloaden

Community Manager
Hey @helleeenx,

Het is inderdaad aan te raden om OneDrive zo in te stellen dat het niet vecht met De Sims. Dit zou je eventueel kunnen doen door de Backup functie van OneDrive uit te schakelen, zodat die niet constant de gegevens kan aantasten.

Is het inmiddels al gelukt?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 3 van 4 (1.212 Weergaven)

Re: Sims verwijderen en opnieuw downloaden

Champion

Hey @helleeenx,

 

Zoals ook door @EA_Leeuw wordt voorgesteld kan je de synchronisatie van de OneDrive beter uitschakelen voor de map van De Sims.

 

Maak van te voren wel een backup van de map Documents\Electronic Arts\De Sims 4 op een USB stick of een externe harde schijf  ook als je al documenten op de OneDrive hebt staan kan je het beste ook van die map een backup maken.

 

Als je meer informatie wilt of een uitgebreid stappenplan tag mij dan even.

 

Kom je opslag ruimte tekort op de harddrive van jouw laptop dan kan je ook overwegen om De Sims 4 te spelen via een externe harde schijf. Jouw Laptop moet dan wel snel genoeg zijn en ook de externe harde schijf moet aan bepaalde voorwaarden voldoen (die moet een snelle lees en schrijf capaciteit hebben).

 

Er zijn op deze forum pagina meerdere topics over het spelen via een externe harde schijf. Lees bijvoorbeeld de informatie voor hier: Opgelost: Spelen op externe harde schijf - Answer HQ (ea.com) 

en speciaal voor als je met een MacBook speelt hier: Opgelost: Sims 4 extern spelen - Answer HQ (ea.com)

 

Laat even weten of je meer informatie wilt.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 4 (1.200 Weergaven)
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help