SIMS 4 verplaatsen van C naar D met EAapp

door silkes_world
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

SIMS 4 verplaatsen van C naar D met EAapp

★★★ Newbie

Hallo allemaal-

Mijn SIMS 4 staat nu op mijn C-schijf en die is bijna vol. Ik heb ook een grotere D schijf in mijn laptop en die is groter. Nu wil ik SIMS daar naartoe verplaatsen. Omdat ik geen Origin meer heb maar de EA app als platform weet ik niet hoe ik de gamebibliotheek moet verhuizen.

 

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

 

Alvast dank.

Bericht 1 van 6 (1.479 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: SIMS 4 verplaatsen van C naar D met EAapp

Champion

Hey @silkes_world,

 

In een eerder topic heb ik een uitleg gegeven over hoe je dat kunt doen.

Dit topic gaat over een externe harde schijf maar het principe is hetzelfde: Opgelost: Te weinig geheugen - Answer HQ (ea.com)

 

Maak een back-up van de map: \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4 

Zorg ervoor dat je de gehele map De Sims 4 die je nu nog vindt op het adres: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 kopieert naar een USB-Stick of externe harde schijf. Plaats deze in een aparte map met de naam Nieuwe Sims 4 map of iets dergelijks. Maar wel zodanig dat je deze straks eenvoudig kunt vinden.

 

Zorg ervoor dat je de eventuele synchronisatie met OneDrive hebt uit geschakeld. of det je de OneDrive hebt verwijderd. 

OneDrive uitschakelen of verwijderen - Microsoft Ondersteuning

 

Hier volgt nog even de uitleg:

 

Als je kijkt aan de linkerkant van je verkenner zie je onder deze pc de standaard mappen staan! Zie ook het screenshot.

 

Schermafbeelding 2021-08-02 213846.png

 

Elk van die mappen correspondeert met de map gebruikers en dan jouw naam op de C: drive. De nieuwe inhoud wordt, als je alles goed hebt gedaan, nu standaard op de D: drive opgeslagen.

Met de volgende methode verplaats je de inhoud van de bestaande mappen naar de D: drive.

 

Maak eerst voor al deze mappen met uitzondering van het bureaublad een corresponderende map met dezelfde naam aan op de D: drive. Dus Afbeeldingen, Documenten, Downloads, Muziek etc,

Klik met de rechtermuisknop op de map documenten (in het voorbeeld is dat voor de afbeeldingen gedaan maar dat kan voor iedere map in het screenshot.) en kies onderin voor Eigenschappen

Je krijgt dan het onderstaande tabblad te zien.

 

Schermafbeelding 2021-08-02 213133.png

 

 

Boven het kopje algemeen in het bovenstaande screenshot zie je ook locatie staan. Als je daarop klikt kom je in het tabblad voor de locatie van die specifieke bestandsindelingen (afbeeldingen)

 

Schermafbeelding 2021-08-02 213217.png

 

In jouw situatie zie je als je op locatie klikt de C: drive als adres staan. Verander dat naar D: en de corresponderende map op de D: drive. Klik op ja als Windows vraagt of alle bestaande en nieuwe onderdelen op die locatie moeten worden opgeslagen.

 

Doe dat voor alle onderwerpen van Afbeeldingen t/m Video's met uitzondering van bureaublad.

 

Maak op de D: drive een nieuwe map aan met Program Files en desnoods ook een met de naam Program Files (x86) 

Verwijder de EA App van de C: drive via App en onderdelen van het instellingen menu en installeer daarna de EA App op de D: Drive. Zodra je de App opnieuw installeert krijg je de keuze om deze App te installeren in een map. Kies dan: D:\Program Files

 

Zodra je De Sims 4 en eventuele andere spellen gaat downloaden kies dan ook voor de D: drive.

 

Schermafbeelding 2023-01-09 095759.png

 

Naast de Install location vind je een knop Edit waarmee je de locatie kunt kiezen.

 

De EA App en alle Sims 4 uitbreidingen zal je dan opnieuw moeten downloaden naar de D: drive en ook al je documenten zal je hier kunnen vinden. 

 

Als je nog vragen hebt stel ze dan voordat je eraan begint. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 4 van 6 (1.437 Weergaven)

Alle reacties

Re: SIMS 4 verplaatsen van C naar D met EAapp

★★★ Newbie

OH ja, Op mijn laptop draait Windows 10 .....

Bericht 2 van 6 (1.473 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: SIMS 4 verplaatsen van C naar D met EAapp

[ Bewerkt ]
★★ Guide

@silkes_worldhey!

Deze link geeft je een visueel beeld van waar je moet zijn (tekst is wel in het engels)

 

Deze link 


Gezien je spel reeds geïnstalleerd is, bestaat het verhuizen van je spel uit twee stappen:

1) Je knipt en plakt de Sims 4 installatiefolder naar je nieuwe gewenste locatie. De originele locatie is afhankelijk van of je het spel rechtstreeks in EA App geïnstalleerd hebt (C:\Program Files\EA Games\) of getransfereerd hebt van Origin (C:\Program Files\Origin Games\). Je kan best ineens heel de Origin Games of EA Games map verplaatsen. Als je deze stap niet wil uitvoeren, kan je ook je spel(len) deïnstalleren en na stap 2 herinstalleren, maar dit vergt wel meer tijd.

2) Verander in EA App de installatielocatie zoals de foto in de link weergeeft. Dit doe je door in je linkerbovenhoek op de drie lijntjes te klikken en vervolgens op "instellingen" te klikken. Dan klik je op het tabje "download" en daarin kan je je installatiefolder wijzigen. Deze zet je dan bijvoorbeeld op D:\EA Games\ als je je EA Games folder rechtstreeks op je D-schijf gezet hebt.

Indien je nog vragen hebt, laat zeker weten! Standard smile

Bericht 3 van 6 (1.458 Weergaven)

Re: SIMS 4 verplaatsen van C naar D met EAapp

Champion

Hey @silkes_world,

 

In een eerder topic heb ik een uitleg gegeven over hoe je dat kunt doen.

Dit topic gaat over een externe harde schijf maar het principe is hetzelfde: Opgelost: Te weinig geheugen - Answer HQ (ea.com)

 

Maak een back-up van de map: \Documenten\Electronic Arts\De Sims 4 

Zorg ervoor dat je de gehele map De Sims 4 die je nu nog vindt op het adres: \Documents\Electronic Arts\De Sims 4 kopieert naar een USB-Stick of externe harde schijf. Plaats deze in een aparte map met de naam Nieuwe Sims 4 map of iets dergelijks. Maar wel zodanig dat je deze straks eenvoudig kunt vinden.

 

Zorg ervoor dat je de eventuele synchronisatie met OneDrive hebt uit geschakeld. of det je de OneDrive hebt verwijderd. 

OneDrive uitschakelen of verwijderen - Microsoft Ondersteuning

 

Hier volgt nog even de uitleg:

 

Als je kijkt aan de linkerkant van je verkenner zie je onder deze pc de standaard mappen staan! Zie ook het screenshot.

 

Schermafbeelding 2021-08-02 213846.png

 

Elk van die mappen correspondeert met de map gebruikers en dan jouw naam op de C: drive. De nieuwe inhoud wordt, als je alles goed hebt gedaan, nu standaard op de D: drive opgeslagen.

Met de volgende methode verplaats je de inhoud van de bestaande mappen naar de D: drive.

 

Maak eerst voor al deze mappen met uitzondering van het bureaublad een corresponderende map met dezelfde naam aan op de D: drive. Dus Afbeeldingen, Documenten, Downloads, Muziek etc,

Klik met de rechtermuisknop op de map documenten (in het voorbeeld is dat voor de afbeeldingen gedaan maar dat kan voor iedere map in het screenshot.) en kies onderin voor Eigenschappen

Je krijgt dan het onderstaande tabblad te zien.

 

Schermafbeelding 2021-08-02 213133.png

 

 

Boven het kopje algemeen in het bovenstaande screenshot zie je ook locatie staan. Als je daarop klikt kom je in het tabblad voor de locatie van die specifieke bestandsindelingen (afbeeldingen)

 

Schermafbeelding 2021-08-02 213217.png

 

In jouw situatie zie je als je op locatie klikt de C: drive als adres staan. Verander dat naar D: en de corresponderende map op de D: drive. Klik op ja als Windows vraagt of alle bestaande en nieuwe onderdelen op die locatie moeten worden opgeslagen.

 

Doe dat voor alle onderwerpen van Afbeeldingen t/m Video's met uitzondering van bureaublad.

 

Maak op de D: drive een nieuwe map aan met Program Files en desnoods ook een met de naam Program Files (x86) 

Verwijder de EA App van de C: drive via App en onderdelen van het instellingen menu en installeer daarna de EA App op de D: Drive. Zodra je de App opnieuw installeert krijg je de keuze om deze App te installeren in een map. Kies dan: D:\Program Files

 

Zodra je De Sims 4 en eventuele andere spellen gaat downloaden kies dan ook voor de D: drive.

 

Schermafbeelding 2023-01-09 095759.png

 

Naast de Install location vind je een knop Edit waarmee je de locatie kunt kiezen.

 

De EA App en alle Sims 4 uitbreidingen zal je dan opnieuw moeten downloaden naar de D: drive en ook al je documenten zal je hier kunnen vinden. 

 

Als je nog vragen hebt stel ze dan voordat je eraan begint. 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 6 (1.438 Weergaven)

Re: SIMS 4 verplaatsen van C naar D met EAapp

★★★ Newbie

Dank jullie wel voor de snelle reacties. Ik heb het antwoord van @DeanXeL eerst toegepast en daarna de aanpassingen van @Trismagistos daaraan toegevoegd. Alles lijkt nu goed op te starten vanuit de D schijf. De EA app heb ik op de C schijf laten staan.

 

Er is nu nog een klein probleem. De game is nu in het Engels i.p.v. Nederlands. Ik zie nu ook een mapje in documenten dat  THE SIMS 4 heet naast het oude mapje DE SIMS 4. Pas toen ik het oude mapje THE SIMS hernoemde werden dit in de game meegenomen. Daardoor waarschijnlijk ook in het Engels. 

 

Hoe maak ik er weer een Nederlandse versie van?

 

Bericht 5 van 6 (1.414 Weergaven)

Re: SIMS 4 verplaatsen van C naar D met EAapp

Champion

Goed om te weten dat je het nu al hebt aangepast, @silkes_world

Het is een bekend gegeven dat bij het opnieuw downloaden van De Sims 4 via de EA app er vaker een probleem ontstaat met de taal versie. 

De community manager @EA_Leeuw heeft daar een prima visuele handleiding voor gemaakt. 

Die vind je hier: https://answers.ea.com/t5/Algemene-Discussies/GIDS-Spellen-installeren-in-het-Nederlands-via-de-EA-a...

 

Hopelijk heb je daar wat aan.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 6 (1.400 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help