Nederlandse taal Sims4 EAplay

door LTTaLLguy
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Nederlandse taal Sims4 EAplay

★★★★★ Newbie

Het lukt mij niet om de Nederlandse taal in te stellen van Sims 4 via EA Play.

Ik heb van alles geprobeerd en gezocht in de forums, maar heb geen oplossing kunnen vinden. Sims 4 is geïnstalleerd via Xbox game pass en verwijst naar EA Play. In EA play is nergens de mogelijkheid om de taal te wijzigen van het spel. Daarentegen is het ook niet mogelijk om de Nederlandse taal te selecteren voor de EA Play app. 

 

Dan zou je zeggen 'speel het spel in het Engels'. Voor mezelf zou dat geen probleem zijn, maar wel voor mijn 10 jarige zoon die nog niet alle Engelse woorden beheerst Standard smile

 

EA hebben jullie een oplossing?

Bericht 1 van 13 (1.896 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nederlandse taal Sims4 EAplay

Champion

Hey @LTTaLLguy,

 

Jammer genoeg is het wijzigen van de taalversie van De Sims 4 nog niet mogelijk in de EA App. Je kunt dit wel doen in Origin: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download

 

Houd er rekening mee dat je de EA App en de Origin App niet gelijktijdig kunt gebruiken. Je zult na de installatie van de Origin App de EA App (tijdelijk) moeten uitschakelen. 

 

In Origin vind je in de optie applicatie instellingen de mogelijkheid om de taalversie te wijzigen van het Engels naar het Nederlands.

 

Als je daar hulp bij nodig hebt, laat het dan even weten. Als het nodig is kan ik e.e.a. verduidelijken aan de hand van wat schermopnames.

 

Veel succes. Fingers crossed

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 13 (1.887 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nederlandse taal Sims4 EAplay

Community Manager
Hey @LTTaLLguy,

Even een vraagje; hoe beschik je precies over De Sims 4? Is dit via EA Play via Xbox Game Pass, dus heb je hem geclaimed / gedownload i.p.v. dat je een versie daadwerkelijk bezit?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 3 van 13 (1.869 Weergaven)

Re: Nederlandse taal Sims4 EAplay

★★★★★ Newbie

Hallo @EA_Leeuw @Trismagistos 

 

Bedankt voor jullie reactie.

 

Sims4 spelen we via Xbox Game Pass en daarin hebben we het spel geclaimd. Om het spel te kunnen spelen wordt de game geopend in EA Play en daarin is het, zoals jullie bevestigen, niet mogelijk om de taal te veranderen in het Nederlands. 

 

Lijkt mij eenvoudige optie om mee te nemen in de ontwikkelings roadmap van EA Play, dat de Nederlandse taal kan worden ingesteld zoals dat mogelijk is in Origin.

Het nieuws dat Sims 4 vanaf volgende maand gratis te spelen is biedt in deze waarschijnlijk de uitkomst om het spel te downloaden via Origin, zodat daarin de Nederlandse taal kan worden geselecteerd. 

Bericht 4 van 13 (1.803 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nederlandse taal Sims4 EAplay

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey @LTTaLLguy,

Hoe bedoel je precies dat het spel wordt geopend in EA Play? EA Play is een abonnement, geen programma. 😅 Bedoel je misschien de EA app?

Zo ja, dan is het inderdaad niet mogelijk om de EA app zelf in het Nederlands te zetten. Het is wél mogelijk om De Sims 4 in het Nederlands te installeren via de EA app, als het goed is. Máár, hiervoor moet het spel opnieuw (in sommige gevallen) worden geïnstalleerd. Ik zal hiervoor even een kleine handleiding maken. Ik update deze post wanneer deze klaar is.

 

UPDATE: de handleiding is gemaakt! Zie hier: klikkerdieklik.

EA_LeeuwAHQ
Bericht 5 van 13 (1.790 Weergaven)

Re: Nederlandse taal Sims4 EAplay

Community Manager
Hey @LTTaLLguy,

Ik heb mijn post even geüpdatet. Laat even weten of dat het zo lukt voor De Sims 4. Standard smile
EA_LeeuwAHQ
Bericht 6 van 13 (1.778 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nederlandse taal Sims4 EAplay

★★★ Newbie

bij mij heb ik deze optie niet er staat ook geen engels of wat dan ook wat nu

Bericht 7 van 13 (1.562 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nederlandse taal Sims4 EAplay

Champion

Hey @20103101,

 

heb je gebruik gemaakt of willen maken van het stappenplan dat hier wordt beschreven: [GIDS] - Spellen installeren in het Nederlands via de EA app - Answer HQ?

Of maak je gebruik van bijvoorbeeld EA Play? 

Laat even weten waar je precies tegenaan loopt.

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 8 van 13 (1.555 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nederlandse taal Sims4 EAplay

[ Bewerkt ]
★★★★ Apprentice

bij mij lukt het niet om de taal te veranderen sims 4 in de app

Bericht 9 van 13 (1.291 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Nederlandse taal Sims4 EAplay

Community Manager
Hey @moefy,

Ik heb een reactie geplaatst op je andere post. Wink
EA_LeeuwAHQ
Bericht 10 van 13 (1.274 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help