Melding Sims 4 Legacy nodig; is niet beschikbaar en computer voldoet aan eisen

door Moondancer
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Melding Sims 4 Legacy nodig; is niet beschikbaar en computer voldoet aan eisen

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

Hallo,

 

Ik blijf maar de melding krijgen dat ik de Sims 4 Legacy moet installeren, zoals je hieronder kunt zien; nieuwe laptop uit februari, meer dan genoeg geheugen en 64-bits.

Heb nu al meerdere malen alles eraf gehaald en weer geinstalleerd maar ik word hier een beetje moe van. 

Hoe zorg ik ervoor dat ik die melding niet meer krijg en eindelijk gewoon weer lekker kan Simmen. 

 

Ook heb ik de Origin-app vervangen voor de nieuwe EA-app. 

 

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

 

Gegevens laptop


Processor Intel(R) Core(TM) i7-10750H CPU @ 2.60GHz 2.59 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen 16,0 GB (15,8 GB beschikbaar)
Apparaat-id 
Product-id 
Type systeem 64-bits besturingssysteem, x64-processor
Editie Windows 11 Home
Versie 22H2
Installatiedatum ‎25-‎9-‎2022
Build van besturingssysteem 22621.819
Ervaring Windows Feature Experience Pack 1000.22636.1000.0

Bericht 1 van 49 (530 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Melding Sims Legacy nodig; is niet beschikbaar en computer voldoet aan eisen

★★★ Newbie

Hoi, 

 

Ik heb zojuist mijn virusscan gecontroleerd. Daar zaten inderdaad bestanden van de Sims in quarantaine. Gisteravond wilde de game helemaal niet meer installeren, maar vanochtend (nadat ik de bestanden uit quarantaine heb gehaald en heb aangegeven dat ze niet meer in quarantaine moeten) heb ik het spel opnieuw kunnen installeren.

 

Ik heb hem zojuist opgestart en hij doet. Zelf mijn savegame is terug.

 

Ik hoop dat hij het nu eventjes blijft doen. Anders zal ik zo rapport maken. 

 

Groet

 

 

In thread bekijken

Bericht 40 van 49 (427 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims 4 Legacy niet nodig; toch steeds melding

Champion

Hey @Moondancer,

 

Ik kan me voorstellen dat je moe wordt van het telkens alles eraf halen en dan te constateren dat De Sims Legacy Editie toch weer wordt geïnstalleerd. Hoe vaak je het pakket er ook uithaalt het wordt bij iedere update en reparatie telkens weer teruggeplaatst.

 

Vergelijk het maar met de je pc. Zelfs als je een heel snelle en krachtige grafische kaart hebt , zit er op het moederbord altijd een eigen aansluiting voor een monitor. In dit geval wordt  De Sims 4 Legacy editie  altijd standaard bijgeleverd. Ook als jouw pc meer dan krachtig genoeg is voor de aanbevolen systeemeisen van De Sims 4: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/.

 

Hopelijk heb je wat aan dit antwoord.

 

Veel plezier met spelen. Wink

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 49 (521 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Legacy niet nodig; toch steeds melding

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey @Moondancer,

Krijg je daadwerkelijk de melding dat je de Legacy Editie nodig hebt om het spel te kunnen spelen? 🤔 Zo ja, zou je daar eens een screenshot van kunnen posten hier?

 

Tris is inderdaad correct met betrekking tot dat de Legacy Editie altijd standaard wordt meegeleverd, voor het geval dat, maar je PC moet dit gewoon kunnen negeren als het inderdaad aan de juiste vereisten voldoet.

 

Je zou ook eens dit kunnen proberen: https://help.ea.com/nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-legacy-edition/.

EA_LeeuwAHQ
Bericht 3 van 49 (519 Weergaven)

Re: Sims 4 Legacy niet nodig; toch steeds melding

★★★★ Novice

Hej @EA_Leeuw ,

 

Ik heb de hele week kunnen spelen. Had alles eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Dat werkte prima. 

Vanmiddag kreeg ik weer de melding. Zie bijlage. 

Hij refereert ook specifiek naar Origin. Ik ben sinds begin vorige maand overgestapt op de nieuwe EA app. 

Ik dacht eerst dat het daar aan lag; dat de migratie van Origin naar EA nog niet helemaal soepel ging. 

 

Bedankt voor je hulp en reactie. 

 

 

 

Bericht 4 van 49 (450 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Legacy niet nodig; toch steeds melding

★★ Guide

Hoi @Moondancer

ik ben dan niet EA_Leeuw, maar ik wil je toch zeggen dat ik het echt vervelend vind voor je. Gelukkig heb ik het probleem niet, maar de kans is groot dat het  binnenkort  jou ook niet meer overkomt, aangezien de Lagacy editie dan niet meer beschikbaar is. Als dat zover is kan je ook niet meer de melding krijgen dat je het moet installeren.

Bericht 5 van 49 (440 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Legacy niet nodig; toch steeds melding

Champion

Hey @Moondancer,

 

Ik heb toch nog even een vraag naar aanleiding van de schermopname die je hebt bijgevoegd.

Ik zie op jouw bureaublad twee snelkoppelingen met De Sims 4 (bij één ervan zie ik ook TM staan) Bovendien zie ik ook dat je een snelkoppeling van Steam hebt.

De vraag is dus welke app je gebruikt om De Sims 4 te starten en via welk kanaal jij jouw Sims spellen hebt gekocht?

Als je Steam voor het starten van De Sims 4 gebruikt dan kan het ook daar aanliggen. Het is echt aan te raden om De Sims 4 te starten via de EA App en niet via de snelkoppeling.

Als je jouw spellen via Steam hebt gekocht maak dan gebruik van de Steam app om de Sims te starten. 

 

Hoe preciezer de informatie die je met ons deelt hoe beter wij kunnen helpen met deze situatie.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 49 (430 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Legacy niet nodig; toch steeds melding

Community Manager
Hey @Moondancer,

Het is inderdaad erg vervelend.

Hmm, dat is inderdaad dé melding die komt wanneer je PC de Legacy Editie nodig heeft, volgens het spel zelf dan.

Lotje is inderdaad correct dat de Legacy Editie binnenkort niet meer beschikbaar is.

Ik ben toch benieuwd. Ik betwijfel zelf dat je de Legacy Editie daadwerkelijk nodig hebt. Zou je misschien een DxDiag kunnen posten van je computer?
https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/
EA_LeeuwAHQ
Bericht 7 van 49 (431 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 Legacy niet nodig; toch steeds melding

★★★★ Novice

Hej @Trismagistos @Lotje1981 en @EA_Leeuw 

 

Even alle info op een rijtje. Ik heb twee Sims 4 spellen ooit gekocht op CD. Basisgame en Sims Beleef het samen. Maar oude laptop was te oud dus lang  - jaren - niet gespeeld.

Nieuwe laptop gekocht, zonder cd-speler. Via mijn bestaande Steam-account een aantal uitbreidingen gekocht en ook het basisspel nog een keer. Niet wetende dat je altijd Origin/EA nodig hebt om de Sims te kunnen spelen. Via Origin mijn sleutel codes doorgegeven van de twee Cd-versies en zo de digitale bestanden kunnen downloaden. 

 

Eerst alles via Steam erop gezet en daarna de twee andere spellen via Origin en sinds vorige maand de nieuwe EA-app. Ik heb alles gewist. Steam weer geinstalleerd en de spellen. Daarna de nieuwe EA app geinstalleerd en de spellen erop gezet. Op zich draait het ok behalve als er updates zijn; dan schiet mijn spel in de "Je hebt de Legacy nodig etc." 

 

Op de momenten dat we aan het spelen zijn dan schiet het beeld ineens naar je werkbalk en zie je mijn beginscherm (die met de kat) Het spel draait gewoon door en is nog open in de werkbalk, als ik daar op klik kunnen we gewoon weer verder. Wel gek maar niet ernstig. 

 

De DxDiag staat in de bijlage. 

 

Ik denk dat ik alles eraf haal, weer installeer en dan alle updates pas na 12 december er weer op zet. Tenzij jullie me dit natuurlijk afraden.

 

Nogmaals: dank! 

Bericht 8 van 49 (415 Weergaven)

Re: Sims 4 Legacy niet nodig; toch steeds melding

[ Bewerkt ]
Champion

Hey @Moondancer,

 

Dank je voor de DxDiag.txt!

Hiermee maar ook met de rest van je toelichting kunnen we je echt beter helpen. 

 

Allereerst de situatie met Steam en Origin (de EA App) Als je De Sims 4 koopt via Steam dan kan je eigenlijk ook alleen de uitbreidingspakketten van De Sims 4 via Steam aanschaffen. Je blijft hoe dan ook wel een EA account en inlog nodig hebben. Je zal dan ook een koppeling tussen EA en Steam moeten aanbrengen. Je moet De Sims 4 dan starten via Steam.

Omgekeerd, als je via EA of Origin De Sims 4 hebt aangeschaft dan zullen de uitbreidingspakketten die je bij steam hebt gekocht niet worden geladen als je De Sims start via Origin of de EA App. Je start de Sims 4 dan met de EA App. Dit zou dan ook kunnen verklaren waarom je telkens de melding krijgt dat je de Sims Legacy versie moet installeren. Haal in elk geval altijd de updates voor de Sims op!

In deze link wordt het wat uitgebreider uitgelegd:  EA-games installeren, kopen en spelen op Steam

 

Dan de DxDiag.txt.

Jouw laptop is prima in staat om De Sims 4 te spelen dus daar zal het niet aan liggen.

Waar je wel wat aandacht aan kan besteden is de update van de driver van de grafische kaart en het gebruik ervan in De Sims 4. 

De laatste keer dat je een update hebt opgehaald voor de NVIDIA GeForce RTX 3060 was op 28 januari 2022. Via deze link kan je de drivers voor je grafische kaart ophalen. Official GeForce Drivers | NVIDIA

Misschien is het ook wel handig om de bijbehorende app op te halen: Stuurprogramma's en Optimal Playable-instellingen bijwerken | NVIDIA GeForce Experience

Daarmee blijf je ook op de hoogte van updates.

Uit de diagnose blijkt ook dat er een driver ontbreekt die nodig is voor een goed functioneren van De Sims 4. In dit geval gaat het om een driver van Visual Studio 2019. 

Voor het gemak lever ik ook de link bij van dit Microsoft programma: Latest supported Visual C++ Redistributable downloads | Microsoft Learn

Download en installeer dan de X64 versie die je in de tabel ziet staan. Als je wordt teruggeleid naar de Apps in het windows instellingen menu. kies dan voor repareren.

 

Het is een heel verhaal en hopelijk heb je er wat aan. Je hoeft dus zeker niet alles 'er af te halen' en te wachten tot 12 december. 

 

Als je nog vragen hebt of verduidelijkingen wilt, laat het ajb even weten.

 

Veel succes. Fingers crossed

 

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 49 (402 Weergaven)

Re: Sims 4 Legacy niet nodig; toch steeds melding

★★★★ Novice

Hej @Trismagistos 

 

 

Nog even terugkomend op de verschillende systemen; ik zie in de EA-app dat alle uitbreidingen via Steam hier ook in staan met een vinkje en ook deze herkent/accepteert. Ik startte ook alles op via Steam. De tweede snelkoppeling werd erop gezet nadat ik de laatste update had gedaan. En ook weer die melding kreeg.  

 

Heel erg bedankt voor het uitgebreide en duidelijke antwoord. Ik ga ermee aan de slag. 

 

Happy Simming!

 

 

 

 

Bericht 10 van 49 (382 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help