vastlopers na laatste update

door INSIDER_NL
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

vastlopers na laatste update

★★★ Guide

Na de laatste update heb ik regelmatig een vast loper, of dat alles super traag loopt als of in slow motion. Na het opnieuw opstarten is het vaak wel weg. Zijn er meer gamers die daar last van hebben?? werk met een aorus grafische kaart van nvidia GTX 3070 en 32gb intern ram. Of is er een of andere oplossing voor een of andere fix.

Bericht 1 van 16 (1.037 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: BF 2042 crasht vaak sinds de laatste update

Community Manager

Hey @daxe75 @Sgt_Kraken @INSIDER_NL,

 

Ik heb alle posts even samengevoegd. Standard smile

 

De Battlefield teams hebben eergisteren nogmaals een backend update uitgerold om te kijken of dat dit het freeze probleem oplost wat sommige spelers op PC ervaarde. De berichten lijken positief te zijn. Zie: https://twitter.com/BattlefieldComm/status/1587493102754865155.

 

Ervaren jullie nogsteeds dit probleem?

EA_LeeuwAHQ

In thread bekijken

Bericht 12 van 16 (1.693 Weergaven)

Alle reacties

Re: vastlopers na laatste update

Community Manager
Hey @INSIDER_NL,

Ik ben eigenlijk wel blij om een Nederlands berichtje te zien van iemand die hetzelfde probleem meemaakt. 😅

De twee problemen doe je benoemt zijn inderdaad bekend bij het probleem, zowel de slomo als de vastloper. Alletwee de problemen worden op kritiek niveau onderzocht. De teams zitten er diep in en zijn er dag en nacht mee bezig. Zelf heb ik er ook last van.

Helaas blijkt er tot op heden géén workaround te zijn om de problemen op te lossen. Er zijn verschillende stappen die spelers zelf hebben uitgevoerd waarna ze weer even konden spelen, maar die bleken helaas maar van korte duur te zijn.

Zie ook hier de Engelse topics:
- De freeze/crash: https://answers.ea.com/t5/Technical-Issues/Game-Freeze-Crash-since-18-10-22/td-p/11958907

- De slomo: volgens mij zijn die rapporten het meest samengevoegd op het EN forum met het bovenstaand topic.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 2 van 16 (983 Weergaven)

Re: vastlopers na laatste update

★★★ Guide

Goedemiddag. Ik heb gisteren ook al wat gevonden in Engelse fora’s. Er staat op YouTube ook al dat er een hotfix zou zijn uitgevoerd op de servers dus niet voor de spelers. Kijk maar eens bij the cadwoman op youtube. bedankt voor je antwoord. 

Bericht 3 van 16 (980 Weergaven)

Re: vastlopers na laatste update

Community Manager
@INSIDER_NL, helaas zijn de problemen niet opgelost, ben ik bang. De teams zijn er nogsteeds mee bezig.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 4 van 16 (978 Weergaven)

Re: vastlopers na laatste update

★★★ Guide

Dan moeten we dus toch maar geduld blijven houden. Het eindelijk de goede kant op. 

Bericht 5 van 16 (973 Weergaven)

Re: vastlopers na laatste update

[ Bewerkt ]
Community Manager

@INSIDER_NL, ik weet het... Het is erg zat. Niet leuk voor de spelers én de devs! Frown Baal er zelf ook ontzettend van.

EA_LeeuwAHQ
Bericht 6 van 16 (972 Weergaven)

Re: vastlopers na laatste update

[ Bewerkt ]
★★★★★ Novice

@EA_LeeuwZojuist is het me gelukt om het probleem te verhelpen, heb de oplossing tevens gepost op Steam: https://steamcommunity.com/app/1517290/discussions/0/3471738893386247653/

Bericht 7 van 16 (957 Weergaven)

Re: vastlopers na laatste update

Community Manager
Hey @Sgt_Kraken,

Ik had je post inderdaad ook al gezien in de Engelstalige thread met betrekking tot dit probleem. Ik heb de mogelijke tijdelijke oplossing door gegeven aan de Battlefield teams ter onderzoek.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik zelf denk dat dit een placebo oplossing is, aangezien BF2042 uit zichzelf al een Dx12 game is en die instelling geen effect heeft. Maar wie weet.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 8 van 16 (954 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

BF 2042 crasht vaak sinds de laatste update

★★ Novice

Product: Battlefield 2042
Platform:PC
Wat is het model van jouw systeem? PC
Wat is het AMD- of Nvidia Modelnummer van jouw videokaart? AMD Radeon 6900XT
Voer de grote van het geheugen in GB in 32GB
Gebruik je software met een overlay? Nee
In welk deel van het spel komt het probleem voor? Multiplayer
In welk deel van het speltype? Breakthrough
Selecteer jouw regio Europa
Op welke server gebeurde dit? Random
Wanneer gebeurde dit? (dd.mm.jj uu:mm) Een paar keer per dag
Omschrijf kort je bug: Sinds de laatste update crasht BF 2042 (weer) heel vaak
Hoe vaak vindt de bug plaats? 50% - 99%
Hoe kunnen wij de bug zelf vinden? BF 2042 opstarten en proberen te spelen.
Wat gebeurt er? Het spel crasht of bij aanvang van een nieuwe spelsessie, of midden in een sessie. Het beeld bevriest en het spel reageert nergens meer op. Volgens task manager gebruikt BF2042 dan nog zo'n 350MB/s aan disk transfers. De PC is snel genoeg, waardoor Windows nog vlot reageert (zeer snelle NVMe drive, core i7-12700, etc.) Heel soms lukt het om een potje te spelen zonder crashes.
Wat zou er eigenlijk moeten gebeuren? Beter testen voor een release. Bij launch van de game was de kwaliteit ook al erbarmelijk, nu dus weer.

Scherm bevriest gedurende een spelsessie of bij het opstarten van een nieuw spel zodra het spawn menu verschijnt.

 

Soms worden characters of menu items ook niet geladen.

BF 2042 issues.png

 

 

Bericht 9 van 16 (986 Weergaven)

Re: BF 2042 crasht vaak sinds de laatste update

★★★ Guide

Hallo daxe75  Het is helaas een bekent probleem na de laatste update. Ik weet nu inmiddels dat ze druk bezig zijn met een hotfix. Wat jezelf in tussentijd zou kunnen proberen via origin om daar naar je spel bibliotheek te gaan en klik met je rechtermuis op bf2042 en kies dan de optie repareer bij sommige helpt dat en ben je er vanaf. Anders moeten we helaas wachten op een hotfix. Het kan zijn dat zie die loslaten op hun servers, of we krijgen gewoon een update. Ik zou zeggen probeer de reparatie mogelijkheid via origin misschien is het dan bij jou verholpen.  

Bericht 10 van 16 (951 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help