Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

door valeriepeeters
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

★ Novice

Bij mij werkt dit niet, nog meer tips?

Bericht 11 van 23 (622 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

EA SPORTS FC Team

Drivers van jouw videokaart updaten?

Jason.png
Bericht 12 van 23 (617 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

★ Novice

Hoe kan ik dat zien? Ik weet niet veel over de sims, sorry.

Bericht 13 van 23 (595 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

EA SPORTS FC Team

Dat is geen probleem, plaats eens jouw DxDiag en dan kan je vertellen hoe je de drivers kunt updaten Standard smile

 

https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Jason.png
Bericht 14 van 23 (594 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

★ Novice

Bij mij ziet dit venster er niet hetzelfde uit als hij op de website zegt, en weet dus niet waar ik moet kijken.

Bericht 15 van 23 (586 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

EA SPORTS FC Team

Hoe ziet het er dan uit?

 

Je hoeft alleen maar op jouw toetsenbord het Windows logo ingedrukt te houden en op de R te drukken. Daarna typ je dxdiag in en druk je op enter en vervolgens druk je op alle informatie opslaan. 

 

Het bestand is dan aangemaakt en die voeg je hier toe aan een bericht. 

Jason.png
Bericht 16 van 23 (563 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

★★ Novice

Hallo,

Ik installeerde vandaag voor het eerste Sims 4.

Ook hier een flikkerend scherm. Het omzetten naar "laptopmodus" heeft niet geholpen.

Ik geef hierbij de DxDiag. Alvast bedankt om even te kijken waar het probleem zou kunnen zitten!

Bericht 17 van 23 (440 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

Champion
@valeriepeeters Je laptop voldoet prima aan de systeemeisen voor de Sims 4 waar je wel even op moet letten is dat je de grafische kaart van je NVIDIA GeForce 930M gebruikt en niet die van de bijgeleverde en als default aangemerkte Intel.
Je doet er verstandig aan om de drivers hiervan te downloaden: https://www.geforce.co.uk/drivers en te installeren. Als je dat niet al gedaan hebt. Volg de stappen en als je nog hulp nodig hebt, laat het dan even weten.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 18 van 23 (425 Weergaven)

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

★★ Novice

@Trismagistos heel erg bedankt voor uw snelle antwoord!

Het instellen van de Nvidia GeForce als standaard grafische kaart alsook het updaten van de drivers heb ik inderdaad ook al geprobeerd.

Ik begin stilaan te denken dat er toch een probleem is met deze grafische kaart zelf. Wanneer ik de "GeForce Experience" start, krijg ik dezelfde flikkeringen als bij het starten van het Sims 4 spel. Is er nog iets wat ik zou kunnen doen?

Alvast heel erg bedankt!

Bericht 19 van 23 (411 Weergaven)

Re: trillend/flikkerend beeld SIMS4

[ Bewerkt ]
Champion

@valeriepeetersMisschien dat je kan overwegen om alle overige programma's die altijd op de achtergrond van je laptop meedraaien te sluiten. Hierdoor komt er per saldo mee geheugenruimte vrij en heeft je computer het 'minder zwaar'. Als je alle uitbreidingspakketten hebt en laadt dan komt je laptop misschien toch wat power tekort om de Sims 4 zonder haperingen te spelen.
Als je daarnaast een beetje handig bent met computers kan je ook nog overwegen om iets meer RAM-geheugen toe te wijzen aan je grafische kaart.
Als je de grafische kaart langere tijd zwaar belast, treed er natuurlijk slijtage op. Ik kan aan de meegestuurde DxDiag.txt niet zien hoelang je deze laptop al hebt en hoe vaak je hem (hebt) gebruikt.
Als het flikkeren aanblijft kan het betekenen dat er al iets versleten is.
Hopelijk lukt het je om met de eerdere suggesties het probleem op te lossen.
Hartelijke groet.
PS Laat dat u maar zitten; ik ben gewoon je.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 20 van 23 (400 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help