Re: sims start niet meer op na update

door xx_ilss
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

sims start niet meer op na update

[ Bewerkt ]
★ Novice

mijn sims wilt niet meer opstarten. ik heb een macbook pro van 2018 of 2017 weet niet precies welke, maar in iedergeval is hij nieuw genoeg dat ik sims 4 legacy niet hoeft te downloaden. als ik het opstart komt er een zwart venster die gelijk weer weggaat. ik heb de game al gerepareerd door op de rechtermuis knop te drukken en hem te repareren maar dit heeft niks opgeleverd. kan iemand helpen? 

Bericht 1 van 10 (813 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims start niet meer op na update

EA SPORTS FC Team

Hey @benthevanbreemen,

 

Zou je voor mij eerst eens de Origin Reset Tool willen uitproberen?

 

https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/how-to-reset-origin-on-mac/

 

Als dat niet werkt, kan ik je ook aanraden om een nieuw admin gebruiker aan te maken op de Mac, de Reset Tool te gebruiken en Origin en De Sims 4 opnieuw te installeren. 

 

Topic verplaatst naar het De Sims 4 forum. 

Jason.png
Bericht 2 van 10 (791 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims start niet meer op na update

★ Novice

Ik heb zojuist mijn sims 4 geupdate en ook die van mij wil niet meer doorladen. Ik zie het laadscherm in het begin en dan gooit hij mij er steeds uit. Ik heb een toshiba laptop.

 

Kunnen jullie mij helpen?

Bericht 3 van 10 (781 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims start niet meer op na update

Champion
@JoyceS2411 Kan je vertellen of er foutmeldingen worden weergegeven in het laadscherm of wordt het laadscherm wit voordat het wordt afgebroken? Ook is het handig om meer specificaties van je laptop te weten. Welk besturingsprogramma, processor etc. Om je goed te kunnen helpen is het ook handig om te weten welke uitbreidingspakketten je hebt.
Zou je die informatie hier nog eens willen geven? Alvast bedankt.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 10 (771 Weergaven)

Re: sims start niet meer op na update

★★★★★ Expert
Hallo @JoyceS2411,

Begin eens met de basisstappen:
De Sims 4 map in je "Documenten\Electronic Arts\" een andere naam geven.
Cache van de Origin cliënt leegmaken. Zie hiervoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games
Repareer het spel via de spelbibliotheek van de Origin cliënt, door rechts er op te klikken en de optie "r

Het kan zijn dat jouw laptop gewoon niet voldoet aan de benodigde systeemeisen van De Sims 4.
https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Vermeld je DxDiag informatie bij je reactie:
https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Aanvullende suggesties:
De Sims 4 en de Origin cliënt starten als Administrator en met "Gebruikersaccountbeheer" uitgeschakeld. Zie hiervoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-do-i-run-a-program-or-a-game-as-an-administrator/
Overige, onnodige openstaande software dienen helemaal zijn afgesloten. Deze kunnen de goede werking van beide verhinderen. Zo maak je ook meer systeembronnen vrij. Waaronder ook je beveiligingssoftware.
De stuurprogramma's van je laptop bijwerken. Begin met die van je videokaart. Herstart je laptop na de installatie hiervan.
Lukt het om De Sims 4 te starten in de venstermodus?
Verlaag de beeldschermresolutie naar 1024×768.
Nagaan of Windows Update nog updates heeft voor je laptop, inclusief optionele updates? Herstart je laptop na de installaties. Zie hiervoor: https://support.microsoft.com/nl-be/help/4027667/windows-update-windows-10


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 5 van 10 (748 Weergaven)

Re: sims start niet meer op na update

★ Novice
@Trismagistos Nee er wordt geen foutmelding gegeven. Ik zie het opstartscherm van sims 4 en dan valt hij meteen uit terug naar mijn bureaublad. Ik heb een 64-bits besturingssysteem op windows 10. Ik heb alleen beleef het samen en wordt beroemd niet van de uitbreidingspakketten. en een aantal gamepacks waaronder ook de nieuwste klein wonen. Het spel heeft altijd gedraaid op deze laptop ik kan mij daarom niet voorstellen dat ineens mijn laptop ongeschikt is?

Ik hoor graag! mijn dank is groot

Groeten
Bericht 6 van 10 (705 Weergaven)

Re: sims start niet meer op na update

Champion
@JoyceS2411 Als ik het zo lees hoeft het niet aan je laptop liggen. Als je Laptop ook voldoet aan de aanbevelingen om de Sims te spelen, die lees je hier: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/#pc dan moet het goed zitten.
Als je met modificaties speelt vraagt je spel beduidend meer van je computer en dan is het wenselijk om toch nog wat boven de aanbevolen eisen te zitten.
Het advies dat @RealSimmor0 je gaf is zeker verstandig. Maak als je het niet vertrouwt even een backup van de map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4 en voer de reparatie stappen uit.
Een mogelijk snellere oplossing is het verwijderen van het bestand Documents\Electronic Arts\De Sims 4\localthumbcache.package. Maak je geen zorgen het spel maakt een nieuwe aan zodra je het opnieuw start.
Lukken deze stappen nu allemaal niet en je blijft het probleem ervaren stuur dan ook eens het al eerder omschreven DxDiag.txt mee.
Dan kunnen we verder kijken.
Sterkte ermee!
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 10 (696 Weergaven)
Highlighted

Re: sims start niet meer op na update

★★★ Newbie

Ik heb precies het zelfde na de update!

Bericht 8 van 10 (662 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims start niet meer op na update

[ Bewerkt ]
Champion

@xx_ilssHeb je een pc of Mac? En, voor jou eigenlijk dezelfde vragen: Weet je zeker dat je computer voldoet aan de minimale eisen om de Sims 4 te kunnen spelen? Dat kan je via deze pagina controleren: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-system-requirements/. Er is ook nog een programmatje waarmee je kunt controleren of je het spel kunt spelen. Dat kan je vinden via de zoekopdracht: 'systemrequirementslab'.
Ook voor jou de vraag of je met modificaties speelt. Want dan moet je computer krachtiger zijn dan de aanbevolen eisen.

Schakel je modificaties eens uit en test of je spel het dan wel doet.


Voor de rest is het verhaal zoals je in deze thread kunt lezen ook voor jou van toepassing: Repareer je spel via Origin.

Dat doe je door Origin te openen rechts te klikken op de Sims 4 en te kiezen voor de optie repareren. Let op, als je veel uitbreidingspakketten hebt dan kan dat even duren.

Maak als je het niet vertrouwt even een backup van de map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4 en voer de reparatie stappen uit.

Een mogelijk snellere oplossing is het verwijderen van het bestand Documents\Electronic Arts\De Sims 4\localthumbcache.package. Maak je geen zorgen het spel maakt een nieuwe aan zodra je het opnieuw start.

Lukken deze stappen nu allemaal niet en je blijft het probleem ervaren stuur dan ook eens het al eerder omschreven DxDiag.txt mee.
Sterkte met oplossen.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 10 (657 Weergaven)

Re: sims start niet meer op na update

★★★★★ Expert
Als je problemen ondervind met het spelen van De Sims 4 na een update en/of installatie van een uitbreiding, dan dien je zeker de basisstappen eens te doen, @xx_ilss. Vaak worden al diverse problemen hiermee opgelost. Zeker als je aangepaste inhoud ("modificaties") gebruikt.

Bekijk ook mijn eerdere reactie(s) eens.


Groetjes.
Bericht 10 van 10 (640 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help