sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

door Nyn06
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★ Apprentice

hoi, ik heb even een vraag, sinds de nieuwe update van 11/12/2019 wil mijn spel niet meer opstarten ik krijg steeds meldingen dat het spel niet wil starten dit is er een van: Unable to start: 

unable to start due to missing game data. please download the sims 4 legacy edition from origin. maar ik weet niet precies wat het inhoud het spel heeft het altijd prima gedaan tot nu toe helaas. weet iemand wat ik hier aan kan doen alvast bedankt!

 

 

Bericht 1 van 23 (3.175 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★★★★ Novice
@Nyn06 Sinds de update van 12 november, draait De Sims op 64 bit i.p.v 32. Oudere computers kunnen dit aan, daarvoor is De Sims Legacy beschikbaar gemaakt.

Met Legacy kun je De Sims 4 en alle uitbreidingspakketten die voor de update zijn uitgebracht nog spelen. De Sims 4 Legacy wordt niet meer geupdatet. Meer info over De Sims Legacy vind je hier: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/the-sims-4-legacy-edition/

Krijg je na het downloaden van De Sims Legacy een initialization error te zien? Dan kan dit een oplossing zijn: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/De-Sims4-Error-bij-opstarten/m-p/8415734#M2527 Bericht #9

Succes!
Bericht 2 van 23 (3.161 Weergaven)

Re: sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★ Apprentice

ik heb alles van de sims eraf gegooid en opnieuw geinstaleerd werkt bij mij nog niet. ook op een andere mac geprobeerd maar ook niks Frown ik weet niet meer wat ik moet doen.

Bericht 3 van 23 (3.158 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★★★★ Novice
@Nyn06 Vervelend! Ik ben zelf ook dagenlang opzoek geweest naar een oplossing. Vreemd dat de oplossing die ik heb gevonden niet werkt...

Hoe oud is jouw Mac? Wellicht werkt updaten naar Catalina (besturingssysteem) Dan heb je Legacy als het goed is niet meer nodig.

Kijk wel eerst even naar de systeemvereisten voor je gaat updaten
Bericht 4 van 23 (3.160 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★★★★★ Expert
Je platform word niet langer meer ondersteund om De Sims 4 te kunnen draaien, @Nyn06.
https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/#store-page-section-requirements
Je platform dient te voldoen aan deze gevraagde systeemeisen, om De Sims 4 erop kunnen spelen.


De foutmelding geeft ook aan, dat er mogelijk spelgegevens ontbreken en/of beschadigd zijn.

Zorg dat de Origin cliënt als de Origin spellen helemaal afgesloten zijn, voordat je hieraan begint:

Ga naar Documenten\Electronic Arts\
De map genaamd "De Sims 4" hernoemen.
De map genaamd "De Sims 4 Legacy Edition" hernoemen, indien aanwezig.

Hierna ga je de cache van de Origin cliënt leegmaken. Hoe je dit doet, wordt uitgelegd in dit help artikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Zorg dat je verbonden bent met het internet, de Origin cliënt niet gehinderd wordt met het krijgen van een internettoegang, start de Origin cliënt en ga je aanmelden met de juiste Origin / EA account.
Bij voorkeur dien je een bekabelde internetverbinding gebruiken en je platform meteen aansluiten op de modem van je internetaanbieder. Mocht je problemen ondervinden bij de verbinding, dien je beide opnieuw te starten.
Ga naar je spelbibliotheek, rechtsklik op de speltegel, kies de "Repareren" optie.

Wacht totdat het reparatieproces voltooid is, daarna ga je te testen of het spel weer start.


Door een nieuwe gebruikersaccount aan te maken met Administrator rechten en daarop je aanmelden, zou ook nog eens kunnen helpen.


Groetjes.
Bericht 5 van 23 (3.156 Weergaven)

Re: sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★ Apprentice

het punt is dus dat ik alles heb verwijderd dus ook alle mapjes van sims.

Bericht 6 van 23 (3.141 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★ Apprentice

mijn macbook is een uit 2011 en draait op mac OS high sierra.

Bericht 7 van 23 (3.151 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★ Apprentice

ik denk trouwens dat die wel een 64 bits is maar weet niet zeker ik heb een bijlage met foto.

Bericht 8 van 23 (3.142 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★ Apprentice

inmiddels is het mij gelukt om de sims legancy te downloaden en opent die gelukkig. alleen nu is alles vrij beperkt bij mij en ik zie geen tekst dit lijkt mij niet normaal hoe kan ik dat oplossen?

Bericht 9 van 23 (3.107 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 spel wil niet meer opstarten na update

★★★★★ Expert
De speltaal wijzigen naar Engels, @Nyn06. Is er nou wel tekst normaal zichtbaar? Dan de speltaal terug wijzigen naar de oorspronkelijke taal, repareer het spel vervolgens en test of De Sims 4 weer speelbaar is met de oorspronkelijke taal.
Bericht 10 van 23 (3.094 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help