Re: sims 4 crasht

door Sannetjes
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

sims 4 crasht

★ Novice

mijn game crasht bijna iedere keer als ik het speel, en dan ben ik alles kwijt wat ik dan toe had gedaan. 

ik heb dit sinds de nieuwe update. ik sla mijn game bijna iedere 10 min op alleen soms crasht hij al wel eerder. 

Bericht 1 van 10 (695 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★★★★★ Expert
Ontdoe je spel van alle aangepaste inhoud ("modificaties") en repareer De Sims 4 via de Origin cliënt, @Sannetjes. Beschik je nou ook over de laatste spelversie?
De Sims 4 start je, net als alle andere spellen Origin, via de Origin cliënt en niet meer via hun eigen snelkoppeling op je Bureaublad.
Overige en onnodige software helemaal afsluiten, mogelijk verhinderen die de goede werking van beide programma's. Ook worden zo meer systeembronnen vrijgegeven.
Het gebruik een bekabelde internetverbinding wordt aangeraden.
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als Administrator.

Je dient De Sims 4 schoon te starten en met een nieuwe of standaard Sim / huishouden gaan testen of de problemen verholpen zijn.

De systeemeisen voor De Sims 4 vind je hier: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Voor het gebruik van aanvullende inhoud, dient jouw computer te voldoen aan hun systeemeisen en beter aan de aanbevolen systeemeisen van De Sims 4.

Bij problemen, graag je DxDiag informatie plaatsen bij je reactie: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Uiteraard opslaan in een tekstbestand.


Groetjes.
Bericht 2 van 10 (671 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★ Novice

bij origin stond het opslaan van updates uit dus ik kan de update als het waren ook niet meer terug draaien. ik heb dat bestand toegevoegd

Bericht 3 van 10 (660 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★ Novice

en ik weet ook niet waar en hoe ik het eventueel die modificaties moet aan passen 

Bericht 4 van 10 (658 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

Champion
@Sannetjes Zou je nog eens willen proberen om dat DxDiag.txt bestand te verzenden? Waarschijnlijk deed de virusscanner van Answers HQ er langer over dan gebruikelijk. Wacht ajb tot het bestand is gescand voordat je het verzend.
Zodra het hier te lezen is, kunnen we je gerichter helpen.

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 10 (655 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★ Novice

ik heb het er weer aan toegevoegd. 

Bericht 6 van 10 (635 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

Champion

@Sannetjes Gisteravond las ik dat de virusscanner van de website door allerlei omstandigheden even buiten gebruik is geweest, Dus het lag zeker niet aan jou. Ik heb de DxDiag even bestudeerd.

Jouw Asus laptop is zonder meer krachtig genoeg om de Sims 4 zonder problemen te spelen. Mijn advies is wel om gebruik te maken van de NVIDIA GeForce MX350 grafische kaart en daar ook de drivers van te installeren of te updaten. Een directe update link zie je hier: https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/drivers/

De oorzaak van de crash  kan ook nog zitten in een corrupt onderdeel van Visual Studio.

In de bijgevoegde link kan je twee ondersteunende programma's downloaden en installeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads

Om echt zeker te zijn raad ik je aan om zowel de x 86 als ook de X64 versie te installeren. Als dat niet naar tevredenheid werkt lijkt het me verstandig dat je de Sims toch via Origin moet repareren. Klik daar voor in de gamebibliotheek van Origin met je rechtermuisknop op De Sims 4 en kies repareren in het menu dat dan verschijnt.

 

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 10 (627 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★★★ Newbie

Ook ik heb hier last van maar dan met de ps4

Bericht 8 van 10 (606 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

[ Bewerkt ]
Champion

@JayGameSonEr wordt door mensen van EA hard gewerkt aan een oplossing. Lees ook het bericht van EA_ Leeloo op https://forums.thesims.com/nl_NL/discussion/773025/crashes-na-de-update-van-10-november#latest 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 10 (600 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: sims 4 crasht

★★★★★ Expert


Zorg ervoor dat je De Sims 4 gaat bijwerken naar de laatste versie, als dit niet automatisch wordt gedaan.
De betreffende update werd 17 november 2020 utgebracht.
      
  • Voor PC is dit versie: 1.68.156.1020
  • Voor de spelonsoles is dit versie: 1.34
  • Voor Mac is dit versie : 1.68.156.1220
      
Spoiler
  
Deze update behandelt de vervelende crashes die ontstonden tijdens onze vorige update. Als je de tijdelijke geluidsoplossing hebt toegepast, vergeet dan niet om dat ongedaan te maken om weer in alle hoorbare glorie van de game te kunnen genieten.
  
Deze update lost ook het pc-probleem op waarbij het kopen van packs/pakketten via het hoofdmenu resulteerde in een Origin-fout.
  
Bedankt voor jullie meldingen en hulp bij het opsporen van deze problemen.
  
Veel plezier met De Sims!
  
  
- SimGuruRuskii
  


Groetjes.


Bericht 10 van 10 (558 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help