Re: origin werkt niet

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

origin werkt niet

★★★ Newbie

Hi, ik kan al een aantal dagen de sims 4 niet openen via origin omdat ik de melding api-ms-win-crt-runtime steeds op mijn pc krijg.

deze heb ik apart gedownload. origin verwijdert en opnieuw geïnstalleerd, zelfde met de sims en nog blijf ik deze melding krijgen.

kan iemand mij helpen alstjeblieft???

Bericht 1 van 4 (1.838 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: origin werkt niet

★★★★★ Expert


Hallo @saniza86,

Heb je nog andere Origin spellen en starten deze ook niet meer op?

Het los downloaden van het bestand api-ms-win-crt-runtime heeft niets geholpen. Verwijder dit bestand meteen weer, want het kan besmet zijn met een virus wanneer het werd gedownload van zomaar een website.
Het genoemde bestand maakt deel uit van Visual C++, die je gewoon van de Microsoft website kan downloaden.

  • Ga naar de C:\Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 4\__Installer\vc\vc2013\redist\
  • Vind in deze map de vcredist_x86.exe en vcredist_x64.exe.
  • Vervolgens ga je hun beide installatieprogramma's uitvoeren.
Mocht er een optie voor repareren getoond, probeer dan eerst de installatie te repareren.

Als deze bestanden niet bestaan en je hebt nog andere Origin spellen, meem dan een kijkje bij de locatie waar deze spellen geïnstalleerd zijn.


Dit probleem kan veroorzaakt worden door:
  1. De installatie of bijwerken van software is verkeerd gegaan.
  2. Het verwijderen van software is verkeerd gegaan.
  3. Een bepaald programma is verouderd en/of zorgt voor een blokkade.
  4. Mogelijk zijn er meerdere Windows bestanden zijn beschadigd geraakt.
  5. Het ontbreken van Windows Updates.
  6. Je computer is besmet geraakt door een infectie / schadelijke code.
  7. Er is een upgrade van de oorspronkelijke naar de huidige Windows versie gedaan.

Zijn alle Windows Updates wel geïnstalleerd?

Laatste ondersteunde downloads van Visual C++
Je kan meerdere Visual C++ versies naast elkaar installeren.
Download en installeer de x86 versie en de x64 versie.

Gebruik het hulpprogramma Systeembestandscontrole om ontbrekende of beschadigde systeembestanden te herstellen.
Dit kan best lang duren.

Update voor Universal C Runtime in Windows.

Zijn de stuurprogramma's van je computer al bijgewerkt?


Laat je nog weten of het gelukt is?

Groetjes.


Bericht 2 van 4 (1.829 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: origin werkt niet

★★★ Newbie

Hoi,

 

Dank je wel voor de uitleg.

Helaas lukt het nog steeds niet. Dit omdat ik het api-ms-runtime bestand niet kan vinden op de microsoft website.

 

Ook geeft de pc aan bij het installeren van vcredist64 dat ik dit bestand niet kan installeren omdat deze een fout veroorzaakt. De vcredist84 is wel gerepareerd als het goed is.

 

Verder heb ik geen andere spellen in origin staan behalve de sims4.

 

Groetjes sabra

 

 

 

Bericht 3 van 4 (1.799 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: origin werkt niet

★★★★★ Expert


Hallo @saniza86,

Het ontbrekende bestand wat je noemt, wordt meegeleverd in 1 van de Visual C++ installatiepakketten. Dit bestand kan je dus niet los downloaden van de Microsoft website.
Website dit dit soort bestanden wel lost aanbieden zijn niet betrouwbaar, want ze kunnen geïnfecteerd zijn.
Dit zijn niet de officiële uitgaven van dit bestand. Mogelijk lost het downloaden van dit bestand je probleem daarmee niet op.

Voor het installeren van deze bestanden heb je Administrator rechten nodig.
Ook is het handig op alle onnodige vensters en programma's af te sluiten. Misschien dien je ook je beveiligingssoftware eens af te sluiten, want die kan mischien het installatie proces verhinderen.
Een schone start van Windows kan hierbij helpen.


Er komen met De Sims 4 (en andere Origin spellen) hulp bibliotheek bestanden mee.
Deze Visual C++ installatiepakketten kun je terug vinden in
C:\Program Files (x86)\Origin Games\The Sims 4\__Installer\vc\, elke uitgave in een eigen map.
Je dient de x64 en de x86 versies te installeren op een Windows 64-bits besturingssysteem.
Dit zou de standaard locatie zijn waar De Sims 4 wordt geïnstalleerd, tenminste als je deze locatie niet gewijzigd heb in de Applicatieinstellingen van de Origin cliënt.
Probeer eerst de bestaande installatie te repareren, als je hierover een melding krijgt.

Worden de Visual C++ installatiepakketten ook niet vermeld in de lijst met de Windows Updates?
Controleer ook of alle updates die te maken hebben met deze installatiepakketten al zijn geïnstalleerd.
Voor sommige Windows versie bestaat er een Service Pack en deze dient dan geïnstalleerd te zijn.

Is dit niet het geval, dan kun je ze allemaal eens downloaden van officiële website.


In de lijst van Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen, dienen deze dubbel vermeld te staan (namelijk 1 voor de x86 versie en 1 voor x64 versie):
  • Microsoft Visual C++ 2010
  • Microsoft Visual C++ 2012
  • Microsoft Visual C++ 2013
  • Microsoft Visual C++ 2015
  • Microsoft Visual C++ 2017
Blijven er foutmeldingen verschijnen over dit, verwijder ze eerst allemaal, download ze van deze Microsoft webpagina en installeer ze opnieuw. Ook geld hier dat je beide versies dient te installeren.
Vergeet ook niet deze update te downloaden en installeren.

Je kan ook een nieuwe Windows gebruikersaccount met Administrator rechten aanmaken en daarop deze Visual C++ installatiepakketten installeren.


Groetjes.


Bericht 4 van 4 (1.763 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen