Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

door EA_Leeuw
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

★★★ Apprentice

Nadat er een update is geinstalleerd van Window 11  kan ik BF 2042 niet meer spelen. Als ik het spel opstart dan krijg ik na een aantal sec mijn bureau blad weer tezien en staat BF onder in mijn taakbalk. Klik ik hier weer op dan gaat het spel weer verder voor een paar sec en krijg ik weer mijn bureaublad in beeld, BF staat weer in mijn taakbalk.   Wat is er aan de hand ??? Moet ik drivers opnieuw installeren of is er iets anders aan de hand???

Bericht 1 van 10 (1.341 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

★★★★★ Expert
Windows 11 wordt niet ondersteund, @fasteddepet. Dit zal betekenen dat je computer niet voldoet aan de gestelde systeemeisen: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/battlefield/battlefield-2042#store-page-section-requirements
Deze gedane updates eens ongedaan maken.
Zorg dat je de basisstappen hebt gedaan.
Bepaalde software die je onnodig hebt draaien, kan problemen geven.

Groetjes.
Bericht 2 van 10 (1.334 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

★★★ Apprentice
@RealSimmor0 hoi, hoe kan het dan dat ik eest wel kon spelen, heb windows 11 al een aantal maanden op de pc. Telkens na een update van windows 11 kan ik niet meer spelen. Ik heb laatst een link gehad van Microsoft voor terug zetten voor de update maar die werkt schijnbaar niet meer.

Gr.
Bericht 3 van 10 (1.320 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

Community Manager
Hey @fasteddepet,

Het is vervelend om te lezen dat na een update van Win11 het spel niet meer goed functioneert.

Zoals @RealSimmor0 inderdaad goed aangeeft is het spel officieel alleen compatibel met Win10, dat betekend dat we kunnen garanderen dat (in normale omstandigheden) het spel gewoon goed moet functioneren op een Win10 machine. Win11 wordt niet benoemd op onze specificatie pagina voor BF2042, dit betekent dat we niet kunnen garanderen dat het spel goed blijft werken in normale omstandigheden. Het is daarom voor het risico van de speler om het spel op een officieel niet ondersteunde besturingssysteem te draaien. Maar, toch zou ik je graag willen proberen te helpen.

In Win11 is het vrij gemakkelijk om te geschiedenis van geïnstalleerde updates te zien en de geinstalleerde updates ongedaan te maken. Dit doe je op de volgende manier:

Open Instellingen op Windows 11.

Klik op Windows Update.

Klik in het gedeelte 'Meer opties' op de instelling Update Geschiedenis.

Daar kun je als het goed is alle geinstalleerde updates terugzien.

Onderaan de pagina moet ook, als het goed is, een knop staan die je naar het configuratiescherm brengt om de geinstalleerde updates eventueel te de-installeren.

Zou je kunnen aangeven welke Windows update je denkt dat het geweest is dat dit alles voor je heeft veroorzaakt?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 4 van 10 (1.289 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

Community Manager
Hey @fasteddepet,

Ik kom even terug op dit.
Is het misschien mogelijk dat je Trend Micro antivirus hebt geïnstalleerd op je PC?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 5 van 10 (1.270 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

★★★ Apprentice
@EA_Leeuw Hoi,

Nee heb ik niet. Maar ben er flauw van dus ga volgende week terug naar ws10.

gr
Eddy
Bericht 6 van 10 (1.257 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

★★★ Apprentice

En als het downgraden ook niet helpt dan is het over en uit wat  Battlefield betreft ,  Ben ook zat van die hackers en cheaters waar niets aangedaan wordt. Als EA maar geld kan vangen voor hun spellen dan is het voor hun goed. Of de spelers tevreden zijn maakt hun niets uit. Zij hebben hun geld. 

 

Gr. 

Eddy

Bericht 7 van 10 (1.255 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

★★★★★ Expert
Zorg dat je de basisstappen en aanvullende stappen hebt gedaan, @fasteddepet.

Het spel via de Origin cliënt repareren en bijwerken, om mee te starten.
Betreffende boosdoeners van updates voor Windows helemaal verwijderen.
Probeer eerder gemaakt systeemherstelpunt terugzetten.
Het spel altijd starten via de Origin cliënt.
Alle overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten. Met name bepaalde beveiligingssoftware, software die lagen gebruikt, voor beheer van (online) opslag en reservekopieën maken, kunnen hier een onbedoelde boosdoener in zijn.
Gebruik altijd een bekabelde internetverbinding, de "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitzetten, de Origin cliënt als een Administrator starten.

Stuurprogramma's van je computer bijwerken. Met name die van je videokaart. Herstart de computer aansluitend.

Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: http://www.dm.origin.com/download
Verwijder alle andere bestaande versies, aangezien die voor problemen zorgen. Als de normale weg niet lukt, dan de andere weg proberen.

Beeldschermresolutie verlagen naar 1024×768 en probeer het spel te starten in de venstermodus.
De "Origin in-game" uitzetten.
Maak overgeklokte hardware ongedaan.
Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135
Alle overige en onnodige aangesloten apparaten uitzetten en losmaken.

Test met een andere computer.

Plaats DxDiag informatie, opgeslagen in een tekstbestand, bij je reactie: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/dxdiag-exe-openen-en-uitvoeren-dad7792c-2ad5-f6cd-5a37-b...


De spelers melden die ongewenst gedrag tonen tijdens het spelen: https://help.ea.com/nl/help/faq/report-players-for-cheating-abuse-and-harassment/#battlefield


Groetjes.
Bericht 8 van 10 (1.242 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

★★★ Apprentice
@RealSimmor0 Bedankt
Bericht 9 van 10 (1.237 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: na update W11 wordt BF2042 afgesloten icoon staat nog wel in de taakbalk

Community Manager
Hey @fasteddepet,

Ik snap je frustratie goed, maar dit is een forum waar wij en spelers elkaar helpen. Dit is géén forum om te klagen op de manier waarop je dit nu doet. Het delen van frustratie is zeker toegestaan, maar doe dit dan op een constructieve manier.

Mocht je willen dat we je verder proberen te helpen, dan horen we het graag.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 10 van 10 (1.225 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help