mijn pc zegt dat de sims al draait

door Isaxmassop
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

mijn pc zegt dat de sims al draait

★★★ Newbie

Beste, 

 

ik heb het volgende probleem. Een paar maanden geleden gaf mijn laptop aan dat er een virus was, en dat het goed zou zijn om deze te cleanen. Dat heb ik vervolgens natuurlijk gedaan, alleen sindsdien doet de sims4 bij mij erg gek. Hij heeft namelijk standaard bij het opstarten de volgende gegevens aan: Opstarten niet mogelijk, De Sims 4 draait al. (ed35e0ea:29f00e76:00000000:18a1dd51). Ik heb geen idee wat ik er verder nog aan kan doen. Ik heb zowel de sims als origin (al meerdere malen) verwijderd en opnieuw gestart. Ik weet me er echt geen raad meer mee, maar wil wel graag zo snel mogelijk weer spelen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, of me kunnen verwijzen naar iemand die dat kan. Ik wil het namelijk graag weer spelen! 

 

Met vriendelijke groet,

Isa Massop

Bericht 1 van 16 (2.099 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn pc zegt dat de sims al draait

★★★★★ Expert


Hallo @Isaxmassop,

  • Gebruik Taakbeheer en ga na of er iets van De Sims 4 draait op de achtergrond.
  • Herstart je computer, mocht je dit nog niet hebben gedaan.

    1. De cache van de Origin cliënt leegmaken.
    2. Hernoem De Sims 4 map in je Documenten. Standaard locatie:
      "C:\Users\Naam_van_de_Gebruiker\Documents\Electronic Arts\".
      Hier staat Naam_van_de_Gebruiker voor de gebruikersnaam waar je op dit moment bent aangemeld bij Windows.
    3. Repareer De Sims 4 via de spelbibliotheek van de Origin cliënt.
      Dit doe je door rechts klikken op de speltitel en dan kies de Repareren optie.
  • De Origin cliënt en De Sims 4 opstarten als administrator?
  • Gebruikersaccountbeheer (ook wel UAC genoemd) tijdelijk uit te schakelen, door de schuifbalk helemaal naar beneden te slepen.
  • Alle andere programma's en vensters helemaal afsluiten, deze kunnen mogelijk de goede werking van het spel verhinderen en zijn vast overbodig.
    Met name sommige beveiligingssoftware kan dit onbedoeld doen. Het tijdelijk uitschakelen van de beveiligingssoftware kan helpen. Windows Schoon Opstarten kan ook hierbij helpen.
  • Maak een nieuw Windows gebruikersaccount aan met administrator rechten, meld je hierop aan en probeer het spel te starten.

  • Extra optie:
    1. Ga naar de standaard locatie waar De Sims 4 je spelvoortgang bewaard in je Documenten.
    2. Rechtsklik er op en kies voor Eigenschappen.
    3. Ga naar tabblad Delen en klik op de knop Delen....
    4. In de net verschenen venster Bestandsindeling, selecteer je Iedereen uit de lijst en daarna klik je op de knop Toevoegen.
    5. Gebruiker Iedereen wordt toegevoegd aan deze lijst.
    6. Wijzig de waarde onder Machtigingsniveau naar Lezen/Schrijven.
    7. Bewaar de wijzigingen, door op de knop Delen te klikken.
    8. Sluit al de resterende vensters en probeer het spel nog eens op te starten.


Laat je nog weten of het hiermee gelukt is?

Groetjes.


Bericht 2 van 16 (2.067 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn pc zegt dat de sims al draait

★★★ Newbie

mijn pc zegt ook al dat de sims al draait. ik heb nu echt alles gebrobeerd om te doen zoals oplossingen op yt en online maar ik ben net alles afgegaan van de (instructie) maar het blijft echt niet opstarten en ik wil het zo graag weer spelen

;(

Bericht 3 van 16 (2.038 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn pc zegt dat de sims al draait

★★★★★ Expert
Heb je de suggesties die hier vermeld staan ook al geprobeerd, @35355363?
Bericht 4 van 16 (2.033 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn pc zegt dat de sims al draait

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

Ook hier precies hetzelfde probleem. Ik heb voor zover ik weet alle tips al opgelost aan caches legen, dingen uitzetten, verwijderen, repareren, opnieuw installeren, heb denk ik al wel 8 keer opnieuw opgestart en 3 keer alles opnieuw geinstalleerd, maar nog steeds wil het niet werken.

 

Ik voldoe ruimschoots aan alle systeemeisen (ik heb ongeveer het dubbele van de aanbevolen zaken). Zelfs als ik Honden en Katten zou willen hebben, voldoe ik nog ruimschoots, maar ik heb enkel de gewone, Aan het werk en een Feestkledingaccessoirepakket ofzo van tig jaar oud.

Wat ik ook probeer, het spel blijft dus aangeven dat ik aan het spelen ben (ook in de vriendenlijst trouwens).

 

Wat mij wel opvalt: ik kan op het basisspel op voltooien klikken na het downloaden, op een of andere manier blijven de twee extra pakketen in mijn downloadmanager staan met "voltooien Football". Hoe ik ze kan voltooien: geen idee. 

 

(overigens is het wel anders dan de eerste persoon in dit topic: ik heb nooit een virus gehad, mijn systeem is slechts een paar maanden oud en de laatste keer dat ik de sims 4 speelde was dat dus op een ander systeem. Volgens mij heb ik het spel ooit offline aangeschaft, want als ik bij speleigenschappen kijk, zie ik wel een cd-code staan. Aan het werk en de accessoireset heb ik via Origin aangeschaft. .

 

 

Bericht 5 van 16 (2.019 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn pc zegt dat de sims al draait

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

Overigens is het enige wat ik me zo'n beetje kan voorstellen wat mogelijk een probleem is: ik sla standaard al mijn bestanden op in One Drive. 

 

DEze extra optie:

 

Extra optie:

  1. Ga naar de standaard locatie waar De Sims 4 je spelvoortgang bewaard in je Documenten.
  2. Rechtsklik er op en kies voor Eigenschappen.
  3. Ga naar tabblad Delen en klik op de knop Delen....
  4. In de net verschenen venster Bestandsindeling, selecteer je Iedereen uit de lijst en daarna klik je op de knop Toevoegen.
  5. Gebruiker Iedereen wordt toegevoegd aan deze lijst.
  6. Wijzig de waarde onder Machtigingsniveau naar Lezen/Schrijven.
  7. Bewaar de wijzigingen, door op de knop Delen te klikken.
  8. Sluit al de resterende vensters en probeer het spel nog eens op te starten.

Werkt dus niet bij mij, want er staat helemaal niets in de map. Niet in mijn OneDrive, maar ook niet op mijn harde schijf als ik naar de niet gekoppelde plek ga. Ik heb simpelweg nog niet eens een plek waar alles opgeslagen wordt, want ik krijg het spel dus niet opgestart :P

Bericht 6 van 16 (2.017 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn pc zegt dat de sims al draait

★★★ Novice

En nu word ik helemaal gek :D

 

Ik heb bij speleigenschappen uitgezet en aangezet dat origin ingame geladen mag worden. Nu krijg ik niet meer de foutmelding dat het spel al gestart is, maar dat de game geen geheugen meer heeft. Dat kan dus echt echt echt het probleem niet zijn gezien de specs die dit systeem heeft. Maar wellicht dat ik ergens overheen kijk?

 

DxDiag bijgevoegd.

Bericht 7 van 16 (2.017 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn pc zegt dat de sims al draait

★★★ Novice

Inmiddels heb ik foutmelding nummer 3 te pakken, nadat ik besloot om maar eens een driver up te daten voor het geval dat.

 

Ik krijg nu de melding Initialisatiefout tijdens opstarten.  Ik heb dit topic (https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Initialisatiefout-amp-Sims-4-is-al-gestart/td-p/79922...) al gevonden, maar ook die oplossingen werken niet.

 

 

In ieder geval ben ik heel blij dat ik niet meteen dacht, o laat ik katten en honden kopen...

Bericht 8 van 16 (2.014 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn pc zegt dat de sims al draait

[ Bewerkt ]
★★★ Novice

Nadat ik nog maar weer eens caches geleegd heb, geinsalleerd en gerepareerd en verwidjerd en opnieuw geinstalleerd en herstart en nog een keer herstart en rechten anders gezet en noem maar op, beginnen we weer opnieuw:

 

Het spel draait al AAARGH!!!

Bericht 9 van 16 (2.013 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: mijn pc zegt dat de sims al draait

★★★★★ Expert


Door het spel te repareren, zou je eigenlijk het spel niet hoeven verwijderen en opnieuw te installeren.
Tijdens het reparatie proces worden de ontbrekende als beschadigde bestanden opnieuw gedownload. Hoe lang dit duurt is afhankelijk aan de hoeveelheid, snelheid van je computer en de internetverbinding.
Om dit soepeler (en meestal ook sneller) te laten verlopen, zorg je ervoor dat alle overige en niet benodigde programma's zijn afgesloten. Daarnaast kun je beter een bekabelde internetverbinding te gebruiken, in plaats vaan een draadloze verbinding.
Bepaalde beveiligingssoftware is meestal onbedoeld de boosdoener. Ook programma's voor communicatie, netwerken, opnames maken en delen kunnen voor hinder zorgen.
Deel je de internetverbinding? Download dan op een rustige tijdstip, of schakel alle andere apparaten uit.


Bericht 10 van 16 (1.996 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help