Help ons Answers HQ te verbeteren! Meedoen aan onderzoek Nee, bedankt

controller probleemje

door TerlouwRuben
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

controller probleemje

★ Novice

ik heb laatst fifa 21 gekocht op mijn pc via origin, met ultimate team kan ik wedstrijden tegen de computer wel op controller spelen maar wedstrijden online tegen andere niet, hoe kan dit en kan je mij helpen?

Bericht 1 van 6 (154 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: controller probleemje

[ Bewerkt ]
Community Manager

@TerlouwRuben,

Dit is helaas een derde partij software die we verder niet ondersteunen dus ik kan niet met zekerheid zeggen of dit er mogelijk mee te maken heeft maar vond wel mogelijk wat dingen om uit te proberen. Probeer elke stap los van elkaar en zie of dat helpt. 

1. Wanneer je het spel start, selecteer de vlag/taal met de controller ipv het toetsenbord
2. Zet de in-game overlay uit van bijvoorbeeld Discord en ook Origin > Applicatie instellingen > Origin in-game > In-game uitschakelen.
3. Ga naar de folder waar Fifa 21 geïnstalleerd is en dan naar de folder FIFAsetup en zoek voor het bestand dat heet Config.ini . Open deze in kladblok en voeg de volgende text toe: AUTO_LAUNCH = 1 en sla het op.

Het bestand ziet er dan zo uit:

LAUNCH_EXE = fifa21.exe
SETTING_FOLDER = 'FIFA 21'
AUTO_LAUNCH = 1

Als geen van de bovenstaande bestanden werkt dan ben ik bang dat het mogelijk de samenwerking is van de derde partij programma en het mogelijk niet samen werkt met de Rivals en andere modes die met andere spelers zijn.

- EA_Neil

Neil.png

In thread bekijken

Bericht 4 van 6 (112 Weergaven)

Alle reacties

Community Manager
Hey @TerlouwRuben,

Sorry om te horen dat je tegen problemen aan loopt met de controller. Was dit al sinds het begin en zo ja, wat voor controller gebruik je?

- EA_Neil
Neil.png
Bericht 2 van 6 (133 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

★ Novice

ja dit is gewoon vanaf het begin aangezien ik redelijk nieuw ben met fifa ultimate team ging ik als eerst maar gewoon squad battles doen maar omdatje daar tegen de computer speelt heb je daar voordat de wedstrijd begint dat je kan kiezen welke controller je wilt dat menuutje weet je wel. maar als je online speelt heb je dat niet en staan de instellingen automatisch op mijn toetsenbord en muis. ik speel met een playstation controller via ds4 windows

Bericht 3 van 6 (117 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

[ Bewerkt ]
Community Manager

@TerlouwRuben,

Dit is helaas een derde partij software die we verder niet ondersteunen dus ik kan niet met zekerheid zeggen of dit er mogelijk mee te maken heeft maar vond wel mogelijk wat dingen om uit te proberen. Probeer elke stap los van elkaar en zie of dat helpt. 

1. Wanneer je het spel start, selecteer de vlag/taal met de controller ipv het toetsenbord
2. Zet de in-game overlay uit van bijvoorbeeld Discord en ook Origin > Applicatie instellingen > Origin in-game > In-game uitschakelen.
3. Ga naar de folder waar Fifa 21 geïnstalleerd is en dan naar de folder FIFAsetup en zoek voor het bestand dat heet Config.ini . Open deze in kladblok en voeg de volgende text toe: AUTO_LAUNCH = 1 en sla het op.

Het bestand ziet er dan zo uit:

LAUNCH_EXE = fifa21.exe
SETTING_FOLDER = 'FIFA 21'
AUTO_LAUNCH = 1

Als geen van de bovenstaande bestanden werkt dan ben ik bang dat het mogelijk de samenwerking is van de derde partij programma en het mogelijk niet samen werkt met de Rivals en andere modes die met andere spelers zijn.

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 4 van 6 (113 Weergaven)

★ Novice

ja het werkt, thanks nu kan ik eindelijk rivals spelen! bedankt

Bericht 5 van 6 (104 Weergaven)

[ Bewerkt ]
Community Manager

@TerlouwRuben,

Super om te horen! Welke van de stappen was de oplossing uiteindelijk?

- EA_Neil

Neil.png
Bericht 6 van 6 (96 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-dualentitle-promo-splash

Naar een next-gen console upgraden

Heb je een fysieke gamedisc maar een console zonder schijfstation? Gebruik ons webformulier.

Meer bekijken op EA Help

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help