battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

door ScHeLiE-NeLiE
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

★★★ Apprentice

battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop krijg easy anti cheat  logo en battlkefield geen error en opeens weg  heel raar opeens  heb paar keer eerde probleempjes gehad maar zag dat als een bug maar nu start het hele spel niet eens meer op heb cache  clean gedaan zelfs windows opnieuw geinstalleerd  zelfde probleem blijft aanhouden  vreemd battlefield 5   start wel gewoon op  en geen problemen met directx ook gevonden   HEEEEEEEELP 

Bericht 1 van 48 (2.680 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

★★★★★ Expert


De computer eens opnieuw laten starten, @ScHeLiE-NeLiE.

Start met de basistappen.
De cache van de Origin cliënt leegmaken.
Spelmap hernoemen, die in je Documenten\Electronic Arts\ zou moeten staan.
Het spel via de Origin cliënt repareren.
Nagaan dat het spel is bijgewerkt.

Alle overige en onnodige openstaande software helemaal afsluiten, want deze kunnen de juiste werking van beiden toch op een bepaalde manier niet verstoren / verhinderen.
Gebruik altijd eigenlijk een bekabelde internetverbinding.
De Gebruikersaccountbeheer en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als een Administrator.


Nagaan of jouw computer wel voldoet aan de gestelde systeemeisen van het spel. Iets dat dient gedaan zijn voordat je software koopt.

Minimale systeemeisen:
  • Besturingssysteem:    Een 64-bits versie van Windows 10.
  • Processor:    Intel Core i5 6600K of gelijkwaardig. AMD Ryzen 5 1600 of gelijkwaardig.
  • Werkgeheugen:    8 GB.
  • Videokaart:    Nvidia GeForce GTX 1050 Ti of gelijkwaardig. AMD Radeon RX 560 of gelijkwaardig.    Met 4 GB video werkgeheugen.
  • Harde schijf:   100 GB vrije schijfruimte.
  • DirectX:   12-compatible videokaart of gelijkwaardig.
  • Online spelen:   512 KBPS of snellere internetverbinding.
Aanbevolen systeemeisen:
  • Besturingssysteem:    Een 64-bits versie van Windows 10
  • Processor:    Intel Core i7 4790 of gelijkwaardig.
  • Werkgeheugen:    16 GB
  • Videokaart:    Nvidia GeForce RTX 3060 of gelijkwaardig. AMD Radeon RX 6600 XT of gelijkwaardig.   Met 8 GB werkgeheugen.
  • Harde schijf:   100 GB SSD vrije schijfruimte.
  • DirectX:   12-compatible videokaart of gelijkwaardig.
  • Online spelen:   512 KBPS of snellere internetverbinding.

Laptophardware niet dezelfde prestaties, maar geven lagere prestaties, dan dezelfde hardware geplaatst in een normale desktop PC.


Waarschijnlijk zullen eerst nog de stuurprogramma's van jouw computer moeten bijwerken. Start met die van de videokaart. Als een installatie klaar is, de computer opnieuw laten starten.
Je kan stuurprogramma's downloaden vanaf de websites van hun hardwarefabrikanten, worden mogelijk aangeboden via de Windows Update of soms, in beperkte vorm beschikbaar gesteld op de website van de computerleverancier.
     NVidia    Intel    ATI / AMD    

Alle nog beschikbare updates voor Windows 10 bij de Windows Update downloaden en installeren.
Vergeet niet de optionele updates.
De computer opnieuw laten starten. Herhaal deze stappen, net zo lang.


Laatste versie van de Origin cliënt downloaden en installeren.
Je zal alle bestaande versies moeten verwijderen. Ook de technische previews dus. Als de normale weg niet lukt, de andere weg proberen.
De Origin cliënt en de Origin spellen dienen lokaal geïnstalleerd worden. Hun gegevens dienen ook lokaal worden bewaard en bereikbaar zijn.


Meegeleverde software die het spel gebruikt en nodig hebben, handmatig te proberen repareren of (opnieuw) te installeren.
Deze worden meegeleverd met het spel en je zal hun installatieprogramma's kunnen vinden in de installatielocatie van het spel, waarschijnlijk in de andere mappen.
Standaardlocatie waar de Origin spellen worden geïnstalleerd, zal in C:\Program Files (x86)\Origin Games\ zijn.
Meestal gaat het hierom de Microsoft Visual C++ en/of de Microsoft DirectX hulpbibliotheken.
Voor de EasyAntiCheat, zal in diens map het installatieprogramma staan.
Hun installatieprogramma's als een Administrator starten, de instructies opvolgen die op het scherm verschijnen en eerst de reparatieoptie proberen, als deze genoemd wordt.


  • Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.
  • Spel in de venstermodus starten.
  • De Origin in-game uitschakelen.
  • Windows eens schoon starten, dat kan helpen hierbij.
  • Overgeklokte hardware zal je weer ongedaan maken. Standaardwaarden van hun hardware fabrikanten terugzetten.
  • Een nieuwe, lokale Windows gebruikersaccount met Administrator rechten maken.
    Je daarop aanmelden en zo nogmaals proberen.
  • Alle overige en onnodige apparatuur uitschakelen en losmaken. BR>Gebruik alleen een standaard toetsenbord en muis, met 1 monitor.
    Luidsprekers optioneel.
    Voor allen dient dat ze bekabeld aangesloten zijn.
  • Schone installatie doen van de (videokaart) stuurprogramma's.      Nvidia    ATI / AMD
  • Gebruik altijd de betere videokaart, meestal geleverd door NVidia, voor het draaien van de zwaardere software, want een basis / ingebouwde videokaart is ongeschikt hiervoor.
  • Andere DirectX versie gebruiken, indien beschikbaar.
Test het spel eens op een andere computer, die het spel wel makkelijker draait.

Plaats je DxDiag informatie, opgeslagen in een tekstbestand, bij je reactie.


Groetjes.


Bericht 2 van 48 (2.658 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

Community Manager
Hey @ScHeLiE-NeLiE,

Welkom!

Dat klinkt niet goed inderdaad.

Wat voor stappen heb je zelf al uitgeprobeerd om het probleem te verhelpen?

Als het 300+ uur heeft gewerkt zonder problemen, vermoed ik dat er een update van Windows of een ander programma is geïnstalleerd wat er plots voor heeft gezorgd dat het nu niet meer werkt. Ben je toevallig op de hoogte van iets wat daar mee te maken kan hebben?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 3 van 48 (2.651 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

★★★ Apprentice

nou heb wel al eerder problemen gehad en opgelost dmv gpu tweak en  power verlagen naar 90 % en  -50 hz van videokaart gedaan en daarna alles op low setting en kon het spel weer spelen  dit geld opeens ook voor battlefield 5  maarja eigenlijk niets gedaan en opeen begon het weer heb  3 keer windows install fresh gedaan zoals win 10 en win 11  krijgen we weer de crash zonder error opeens  eindelijk boote game weer op en daarna  dxerror  gpu hung  onzin en eindelijk na heled twee dagen klooien  daarna weer de gpu tweak   ding gedaan en game boot weer  eindelijk heb nu ook eindelijk  crashdump files in map maar die kan ik niet delen toch of moet ik die in winrar doen eerst  ? nee geen andere software geinstalleerd 

Bericht 4 van 48 (2.639 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

★★★ Apprentice

heb een dumpfile als read geopend en wederom zie ik dit onder anderen erin staan  weer  en heb de laatste driver via geforce experience

 

 

 

DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG ("The GPU will not respond to more commands"). GPU: "NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti", Driver: 51165. This error is usually caused by the graphics driver crashing; try installing the latest drivers. DirectX function "GetDeviceRemovedReason" failed with DXGI_ERROR_DEVICE_HUNG ("The GPU will not respond to more commands"). [GPU_REACHED]-

Bericht 5 van 48 (2.637 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

★★★ Apprentice

heb bijne alles van bovenstaand gedaan  op deze twee na 

  • Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.
  • Spel in de venstermodus starten.
Bericht 6 van 48 (2.634 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

[ Bewerkt ]
Community Manager

@ScHeLiE-NeLiE, hmm, wacht eens even. Je hebt Nvidia driver 511.65 zie ik. Ik heb van velen gehoord dat deze in sommige gevallen erg veel problemen kan geven met Battlefield 2042. Alle voorgaande 500 series drivers lijken hier mee te maken te hebben. De meest optimale driver die goed overweg kan met BF2042 blijkt de laatse 400 series driver te zijn.

Zou je misschien eens kunnen proberen om een DDU uit te voeren om de 500 series driver te verwijderen en (als je het nog kunt downloaden van Nvidia) de laatste 400 series driver te installeren?

EA_LeeuwAHQ
Bericht 7 van 48 (2.627 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

[ Bewerkt ]
★★★ Apprentice

ddu had ik eerder ook gedaan en oudere  gedaan maar  dacht dat dat ook de 500 serie was  helaas wil ik dat nu niet proberen omdat ik  het nu zover heb dat ik weer kan spelen  alleen wel met underclocken  van mijn videokaart althans gespeeld heb ik nog niet maar crash ook niet meer in menu  ik zal dat doen als  ik wederom weer niet kan spelen  wel jammer omdat  geforce experience steeds de nieuwste driver installeerd  automatisch  dus ik hou deze optie nog even open en ga dezze zeker proberen als ik er weer last van krijgh en zal er dan over posten hier wat mijn bevindingen zijn

Bericht 8 van 48 (2.614 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

Community Manager
@ScHeLiE-NeLiE, je kunt automatische driver updates ook uitschakelen via GeForce Experience.
EA_LeeuwAHQ
Bericht 9 van 48 (2.606 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: battlefield 2042 na 300 uur opeens crash to desktop

★★★ Apprentice

oh okay wist ik niet eens ik zal er eens na kijken bedankt

Bericht 10 van 48 (2.604 Weergaven)

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help