Re: account problematiek

door ChristiaanundMin
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: account problematiek

@EA_Jason

 

Een MAC? Wat is dat? Is dat een hamburger? Angel

Bericht 11 van 18 (319 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: account problematiek

[ Bewerkt ]
Hero

@ChristiaanundMin Tja, valt dat echt onder de Origin missers te rekenen? Het spel is freeware Tongue out

 

Dat terzijde, directX errors worden meestal veroorzaakt door een of ander probleem bij het installeren van de specifieke DirectX componenten die die games nodig hebben. Dat is zeer specifiek DirectX 9.0C, oftewel het Redistributables Pack van juni 2010; in de latere versies ontbreken er blijkbaar oude componenten die die games nodig hebben.

 

Anyway, m'n macro van C&C patches is Engels... heb geen zin om 'm te vertalen, dus hier is hij dan:

 

Command & Conquer 1, Red Alert 1 and Tiberian Sun have all been upgraded with community-created unofficial patches that fix a lot of their bugs and compatibility problems. For Red Alert 2 there's a more general patch that solves a lot of its graphics problems. You can find them here:

 

Command & Conquer 1:

Red Alert 1:

Tiberian Sun:

Red Alert 2:

  • The graphics system patch DDWrapper is known to solve a multitude of graphics problems, including the "black screen" issue.
    Download the zip file and extract "ddraw.dll" and "aqrit.cfg" into your game folder. Then, open the configuration file "aqrit.cfg" in Notepad, change the "ForceDirectDrawEmulation" option to 1, save the file, and try running the game again.
  • If you still have problems with RA2 even after this, I advise installing the CnCNet installer for RA2/YR. It comes with a bunch of automatic fixes, and has a configuration tool which offers more choices in graphics fixes than just DDWrapper, so if one doesn't work you can just try if some of the other options do the trick.

Like a lot of people helping out around this place, I am a volunteer, not an EA employee. I'm just here to help. If my answer helped you, please give XP. And if an answer solved your problem, be sure to accept it as solution.
I will not help with game questions sent as private messages; those questions belong on the boards where everyone can see my answers.
Bericht 12 van 18 (316 Weergaven)

Re: account problematiek

EA SPORTS FC Team

@DarkBanishing Jij troll jij Wink

 

@Nyerguds Weer een geweldig bericht met enorm goede tips! Bedankt.

 

@ChristiaanundMin Heb je de tips geprobeerd van Nyerguds?

Jason.png
Bericht 13 van 18 (301 Weergaven)

Re: account problematiek

★★★ Novice
Natuurlijk valt dat onder een misser als ik betaald heb voor een pakket waarin Tiberium Sun zich ook bevind Wink

Anyway Nyerguds bedankt voor je antwoord ik ga het meteen eens uit proberen
Bericht 14 van 18 (278 Weergaven)

Re: account problematiek

★★★ Novice

En mooi om te zien dat het weer werkt... De 1920 resolutie lijkt tot zover geen overbodige luxe te zijn.... Ik herinner me uit de jeugd nog wel dat de kleuren meer indruk maakte dan het nu doet maar ach.. nostalgie h`e!  Sound is prima.... controls werken goed.... Het enige oudere spel wat ik tot zover nog speel zou dan Fantasy General zijn ( uit '96 )  Ik zou bijna zeggen dat het wel weer eens tijd is voor een strategie pareltje uit de EA stal .. remake van Emperor uit 2001 ofzo Wink 

Anyway..

Bedankt voor de goede zorgen en nog een fijne week toegewenst!

Bericht 15 van 18 (271 Weergaven)

Re: account problematiek

[ Bewerkt ]
Hero

@ChristiaanundMin

Mjah, toch een beetje opletten met hoge resoluties... de graphics van die oudere games worden niet beter met hogere resoluties; je ziet gewoon veel meer van het speelveld, en dat kan bizarre neveneffecten hebben als je bijvoorbeeld hoger gaat dan de grootte van het speelveld. Zoals de readme van m'n C&C1 patch vermeldt:


Q: The high resolution doesn't work correctly! When I start the first GDI mission, the map is simply put in a small box with black around it.
A: Increasing the game resolution does not magically make the missions bigger. The first campaign missions are simply smaller than the high resolution. This gives a few odd graphical bugs, but if you just touch the side of the screen with your mouse cursor, and then open and close the main menu, most of these errors will disappear. Since C&C missions get bigger as you progress through the campaign, these problems will be completely gone after mission #3.

 

Q: I see the whole playing field twice in the first mission! why does this happen?
A: See the previous question.


Let wel, dit was geschreven wanneer "high resolution" enkel een extra optie voor 1024x768 was. Nu de resolutie vrij is, wel... als je hoger gaat dan dat blijven die grafische glitches natuurlijk verder in de campaign ook nog, en als je een schermbreedte groter dan 1488 gebruikt zit je letterlijk aan de limiet van hoe groot C&C1 maps kunnen zijn. Met 1920x1080 zal je altijd refresh errors en grafische rommel krijgen omdat je gewoon altijd extra zichtbare plaats hebt die buiten het gebied van de missie valt.

 

Een bijkomende opmerking is dat de games origineel ontworpen zijn om op hun originele resolutie gespeeld te worden; simpel gesteld, door meer terrein tegelijk te zien worden de games een stuk gemakkelijker. Als je C&C1 zelfs noch maar in 1024x768 speelt, zie je ruwweg zestien keer zoveel terrein als in de originele DOS versie. Ik heb zelfs spelers gezien die verward waren over de tech tree omdat ze nooit een communications center bouwden, simpelweg omdat je de minimap niet nodig hebt om de hele map te zien in zulke hoge resoluties.

 

Het is ook nog nuttig om te weten dat de oudere games problemen kunnen hebben als er teveel objecten tegelijk op het scherm staan; in C&C1 weet ik dat dit een probleem is met grote hoeveelheden bomen. In Red Alert 2 krijg je al lag gewoon met teveel units op je scherm. Dit soort dingen kan de games serieus laten schokken, zelfs op fantastisch goeie PCs, gewoon omdat de game engine die objecten op een nogal onefficiënte manier behandelt... maar da's ook niet verwonderlijk; de games waren hier nooit voor ontworpen. Dus als je zulke problemen hebt... gewoon die resolutie wat terugschroeven. Heb je waarschijnlijk nog wat meer uitdaging ook.


Like a lot of people helping out around this place, I am a volunteer, not an EA employee. I'm just here to help. If my answer helped you, please give XP. And if an answer solved your problem, be sure to accept it as solution.
I will not help with game questions sent as private messages; those questions belong on the boards where everyone can see my answers.
Bericht 16 van 18 (261 Weergaven)

Re: account problematiek

★★★ Novice
Tot zover waren er geen problemen, misschien dat ik de resolutie inderdaad ga terug schroeven. Het is ook een beetje kijken wat het meest fatsoenlijk is op een 27" scherm. Waar ik wel tegen aanliep net was het vastlopen tijdens het laden van een save. Ik kwam online eigenlijk niks specifieks tegen, ik zat er ook al over te denken of dat te maken had met een malware defender die in feite het complete systeem immuniseert, maar dat zal ik later nog eens testen! of is het toch een 'bekend' probleem?
Bericht 17 van 18 (228 Weergaven)

Re: account problematiek

★★★ Novice
ongeduldigheid is het juiste antwoord op de vraag is er een probleem....
na 20 seconden klikken wat een crash veroorzaakt is natuurlijk geen juiste handeling Standard smile een 30 seconde treshold aanhouden... maargoed

Qua resolutie denk ik dat ik niet lager wil gaan als 700 x 480 ... die resolutie schaalt nog aardig naar widescreen en misschien zelfs liever nog 800 x 600
Ik zag zelfs dat de eerder benoemde kleuren terug waren met de lagere resolutie dus dat geeft de burger weer moed....
Warrior Kings was trouwens ook zo een spel dat krakend en ronkend staat te werken op hogere resoluties.... 8700k met 32gb aan werkgeheugen en een 1080ti in sli misschien wel 3 was mijn inschatting om dat spel fatsoenlijk draaiend te krijgen!
wat de moeilijkheidsgraad betreft denk ik trouwens niet dat dat toch erg veel uitmaakt.. een beetje Commander haalt het spel er toch wel uit.. Ik ben zelf wel benieuwd hoe het me nou vergaat, vroeger speelde ik eigenlijk bijna altijd wel op easy.. om dan altijd weer ten onder te gaan met zo'n * commando missie, na al die jaren vertroeteling van total war zal ik toch vast wel beter zijn geworden Tongue out

Bericht 18 van 18 (221 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen