Xbox-menu openen tijdens pauze leidt tot een verlies

door Ferdiii_020
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Xbox-menu openen tijdens pauze leidt tot een verlies

★★★ Newbie

Hallo,

 

Ik ben net geholpen aan de telefoon door een van de EA medewerkers die mij een antwoord gaf waar ik het niet mee eens ben, dus ben ik benieuwd wat de community ervan vindt.

 

Tijdens het spelen van FUT World Cup wedstrijden is het natuurlijk niet netjes om inactief te spelen, want het is spelbederf. Echter is de volgende situatie wel een beetje overdreven als je het mij vraagt:

 

Het is tot drie keer toe gebeurd dat ik in een pauze van een wedstrijd (per ongeluk, uit automatisme) het Xbox menu (overlappend op het beeldscherm van het spel) open, toevallig altijd op momenten dat ik gewoon voor sta. Dit leidt tot een berichtgeving dat ik "inactief speel" met gevolgen van dien (NF-modifier, induced loss). Ik belde dus om dit probleem aan te kaarten aangezien het naar mijn mening een slechte game mechanic is om een simpele reden: je moet het Xbox menu kunnen openen tijdens een pauze in een wedstrijd. Dit doen heeft niets te maken met inactief spelen.

 

Meneer aan de telefoon vertelde mij dat dit hoort en dat dit bedoeld is door de makers van het spel. Dan vraag ik mij af waarom dit niet bij andere speltypen het geval is (seizoenen, profclubs etc.). Het openen van het Xbox menu tijdens een wedstrijd afstraffen kan ik (enigszins, maar eigenlijk niet) begrijpen, maar al helemaal niet het openen van het Xbox menu in de pauze van een wedstrijd.

 

Dus mijn concrete vraag is: is dit een intended game mechanic of gewoon een fout in het coderen, aangezien ik het me niet kan voorstellen dat professionals een keuze als de eerste zouden maken.

 

Groetjes

Bericht 1 van 2 (388 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Xbox-menu openen tijdens pauze leidt tot een verlies

EA SPORTS FC Team

Hallo @Ferdiii_020,

 

De EA medewerkers hebben je het juiste antwoord gegeven.

 

Ik snap dat je dit raar vindt en dat je een duidelijker antwoord wilt hebben, maar het is voor ons niet altijd mogelijk om de exacte oorzaak kunnen vertellen waarom zo'n beslissing genomen wordt. Er gebeurt natuurlijk van alles en nog wat op de achtergrond dat we wegens veiligheidsredenen niet door kunnen geven. 

 

Het is geen beslissing die genomen werd door wat nattevingerwerk en het was geen feature die we in het spel wilden zetten, iedereen wilt tijdens een wedstrijd weleens naar het hoofdmenu gaan. 

 

De exacte reden kan ik dus niet vrijgeven, maar over deze beslissing is goed nagedacht en het is een intended game mechanic.

 

Groetjes terug

Jason.png

In thread bekijken

Bericht 2 van 2 (434 Weergaven)

Alle reacties

Re: Xbox-menu openen tijdens pauze leidt tot een verlies

EA SPORTS FC Team

Hallo @Ferdiii_020,

 

De EA medewerkers hebben je het juiste antwoord gegeven.

 

Ik snap dat je dit raar vindt en dat je een duidelijker antwoord wilt hebben, maar het is voor ons niet altijd mogelijk om de exacte oorzaak kunnen vertellen waarom zo'n beslissing genomen wordt. Er gebeurt natuurlijk van alles en nog wat op de achtergrond dat we wegens veiligheidsredenen niet door kunnen geven. 

 

Het is geen beslissing die genomen werd door wat nattevingerwerk en het was geen feature die we in het spel wilden zetten, iedereen wilt tijdens een wedstrijd weleens naar het hoofdmenu gaan. 

 

De exacte reden kan ik dus niet vrijgeven, maar over deze beslissing is goed nagedacht en het is een intended game mechanic.

 

Groetjes terug

Jason.png
Bericht 2 van 2 (435 Weergaven)

fifa-20-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help