Vuur niet te blussen

door PulchraVespertil
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Vuur niet te blussen

★★ Novice

Beste EA,

 

Mijn Sim heeft een brand in huis gekregen en ik had de optie om deze te blussen. Helaas echter kon ik hier niks aan doen, omdat mijn Sim zei dat ze niet op die plek kon komen waar ik had geklikt om te gaan blussen. Resultaat: huis afgefikt, met mijn Sim dood. Als * kon ik haar niet veilig buiten laten staan, dan verbrandt ze namelijk ook, in de zon.

Tevens kreeg ik steeds de interactie "deze actie is niet mogelijk door een mogelijke brand in de woning". Ik kon dus ook geen extra klein huisje maken zodat mijn Sim daarin veilig kon afwachten tot het hele huis was afgebrand. Ik heb dus ook een deel van het spel niet kunnen opslaan. Hier baal ik best wel van. Het zou fijn zijn dat er alsnog politie/brandweer/ambulance zou worden toegevoegd aan het spel in dit soort gevallen, òf dat de interactie het gewoon goed doet met dat de Sim het vuur kan blussen.

Graag ontvang ik hier een reactie op en een oplossing, want dit overkomt vast elke Simmer wel met een vuur in huis, die er niks tegen kan beginnen.

Bericht 1 van 8 (4.902 Weergaven)
0 Kudos

Re: Vuur niet te blussen

EA SPORTS FC Team

Hey @PulchraVespertil,

 

Helaas is er inderdaad geen brandweer in De Sims 4, het zou natuurlijk enorm helpen wanneer deze er wel zijn aangezien je naast een actieve vulkaan woont.

 

Het blussen van branden is een belangrijk onderdeel in De Sims 4 en je moet ervoor zorgen dat er tenminste 1 volwassen persoon aanwezig is. Het is ook mogelijk om branden te blussen met cheats en misschien is het zelfs mogelijk om een sprinklersysteem te installeren Standard smile

 

Wat kreeg je exact te zien wanneer je de brand probeerde te blussen?

Jason.png
Bericht 2 van 8 (4.890 Weergaven)
0 Kudos

Re: Vuur niet te blussen

★★ Novice

Hallo Jason,

 

Ik heb in mijn vorige post een jpg mee gestuurd 'als bewijs'. Het huishouden waarmee ik speelde, bestaat uit een vrouwelijke jongvolwassen * en twee katten, dus dit had geen probleem mogen veroorzaken denk ik zo.

Als je een cheat weet die mij kan helpen als ik nogmaals in deze situatie kom, zou mij dit enorm helpen. Daarnaast: wie zet er zo'n sprinklersysteem nou ín de woonkamer haha Tongue out

Bericht 3 van 8 (4.885 Weergaven)
0 Kudos

Re: Vuur niet te blussen

EA SPORTS FC Team

Tja, wie heeft er nou een open haard op een tropisch eiland en steekt haar woonkamer in de fik? Wink

 

Ik zie hier wat commando's staan zoals fire.toggle true/false, gebruik cheats op eigen risico! Ik kan niet aanraden dat je cheats gebruikt.

 

https://forums.thesims.com/en_US/discussion/778600/ive-compiled-an-extended-list-of-cheats-and-comma...

 

Hier ook nog wat tips over het blussen van branden:

 

https://sims.fandom.com/wiki/Fire

Jason.png
Bericht 4 van 8 (4.878 Weergaven)
0 Kudos

Re: Vuur niet te blussen

★★★★★ Expert


@PulchraVespertil: Ik zag dat je genoeg spullen erg dichtbij de open haard geplaatst had.
Zover het spel dit nabootst, van een aangestoken open haard zullen vuurvonkjes komen en die kunnen terecht komen op brandbare spullen.
Je vloerkleed, de houten tafel andere mogelijk brandbare spullen naast de open haard. Allemaal een slecht idee. Houd meer afstand van de open haard en alle andere plekken (open) vuur.
Tevens is meer dan verstandig om een blusmiddel in de buurt van een plek waar (open) vuur kan komen. Dit kan een brandblusser, branddeken, sprinklersysteem, als een rookmelder zijn. Dit kan zelfs verplicht worden gesteld door der verzekeraar als de brandweer.
Ook door geen goedkope apparaten en vuur bronnen te kopen, zou je het ontstaan van een brand wat kunnen beperken.

De bouwmodus en koopmodus worden tijdens bepaalde gebeurtenissen (zoals brand) uitgeschakeld. Dit was al in eerdere versies van De Sims.

Tenzij de nachten erg koud worden, lijkt mij een open haard in een tropisch klimaat overbodig. De Sims leven al jarenlang in ander klimaat dan ons koud en nat weer.


@EA_Jason: In landen waar een vulkaan meestal plotseling actief word, zal een brandweer waarschijnlijk niet veel meer doen, dan alle mensen in de buurt naar een veilige locatie onderbrengen, brandvrij maken (door geulen maken en objecten verwijderen) en vervolgens het gewoon laten afbranden. Daarna zal het opnieuw worden gebouwd.
Het vloeibare spul dat uit zo'n vulkaan komt is heel heet, laat metalen gloeiend worden en buigen als een ijsje in de zon. Ook de lucht / gassen die daarvan komen zijn zwaar giftig voor mensen en dieren.


Groetjes.


Bericht 5 van 8 (4.854 Weergaven)

Re: Vuur niet te blussen

[ Bewerkt ]
EA SPORTS FC Team

Daar heb je helemaal gelijk in @RealSimmor0!

 

Kijk maar eens wat er in Pompeii gebeurd is. De aswolk die je zit wanneer een vulkaan uitbarst is ook enorm heet (1000 graden) en kan met 700km/u zich verplaatsen.

 

De brandweer zal in dat geval niet veel kunnen doen tenzij ze voor voorzorgmaatregelen die je net vermeld hebt hebben genomen. 

 

Heb er net een mooi artikel over gevonden op WikipediA: https://en.wikipedia.org/wiki/Pyroclastic_flow

Jason.png
Bericht 6 van 8 (4.827 Weergaven)
0 Kudos

Re: Vuur niet te blussen

★★★★★ Expert


Gelukkig waren we er toen niet bij, @EA_Jason!
De warmte zul je niet eens voelen, de giftige lucht maakt je ademloos. Het (bijna) niet kunnen zien maakt het enger.
Mocht je de juiste leeftijd hebben om de gelijknamige de actiefilm uit 2014, moet dit heft zijn geweest.
Op het Italiaanse eiland Sicilië staat een actieve vulkaan genaamd Etna die nog 2007 bezig is geweest. De voorzieningen voor te skiën waren flink verbrand.
Dan bestaat er nog een actievere vulkaan genaamd Stromboli, op een klein eiland met dezelfde naam, dat boven Sicilië ligt.

Groetjes.


Bericht 7 van 8 (4.781 Weergaven)
0 Kudos

Re: Vuur niet te blussen

EA SPORTS FC Team
@RealSimmor0 Volgens mij hebben mijn ouders nog de Etna gezien toen hij nog wat actiever was. Zal wel ergens in de jaren 70/80 geweest zijn.

Het staat nog steeds bij mij op de planning om wat meer te reizen en een actieve vulkaan te bezoeken.
Jason.png
Bericht 8 van 8 (4.778 Weergaven)
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help