Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★ Novice

Hihi,

Vandaag ging origin een nieuwe update installeren (een of andere nieuwe versie). Toen ik hierna via origin de Sims 4 opende moest ik opeens helemaal opnieuw beginnen. Al mijn gebouwen, famillies etc. zijn weg. Aangezien ik graag op sims4 zit en ik best veel gebouwen had waar ik trots op was baal ik hier echt ontzettend erg van.

Gelijk nadat ik had gezien dat alles weg was heb ik contact opgenomen door te bellen. Ik kreeg te horen dat hier eigenlijk niets aan te doen was en dat het met mijn computer te maken had en niet met origin.

Ik heb uiteindelijk even onderzoek op het internet gedaan en daar las ik dat een aantal mensen het wel voor elkaar hadden gekregen om hun verloren dingen terug te halen. Helaas snap ik van de uitleg die zij geven vrij weinig.

 

Mijn vraag is nu of het ook echt mogelijk is om mijn verloren gebouwen etc. terug te halen en hoe dat dan moet. Als het mogelijk is zou ik graag een zo duidelijk mogelijke uitleg willen met hoe ik dit dan kan doen.

 

Ik hoor graag van u! Alvast bedankt

Bericht 1 van 17 (4.768 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★★★★★ Expert


Gebeurt dit na elke update van Origin dat je alles kwijt bent, @Prinszes?
Is dit alleen bij de Sims 4 of ook bij andere Origin spellen?

Je geeft ook aan dit dit vaker gebeurd. Het kan zijn dat er iets niet klopt met je computer.
Het is handig en verstandig bij elke update eerst even een reservekopie van je spel voortgang te maken, voordat je begint met het installeren van de update.
Dit kan je vrijwel gemakkelijk doen door de map genaamd Electronic Arts in je Documenten map te kopiëren naar een andere en veilige locatie.

Kan het zijn dat met de verkeerde Origin / EA account bent ingelogd?

De Sims 4 kan werken met Cloudopslag. Wordt misschien hierin al je spelvoortgang bewaard?
Rechtsklikken in de Origin cliënt op De Sims 4. Kies voor Speleigenschappen. Vind vervolgens Cloudopslag. Hier kan je kiezen om de spelbestanden te herstellen, als ze daar ook op zijn opgeslagen.

Kan je de link van de website waarop uitleg staat waarvan je weinig snapt hier vermelden?
Misschien kunnen we je daarmee helpen.


Laat je ons nog weten of het gelukt is?

Groetjes.


In thread bekijken

Bericht 3 van 17 (4.770 Weergaven)

Alle reacties

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★ Novice

Ps: Dit is niet mijn eerste keer dat dit gebeurt. Ik heb dit ook al eens eerder gehad maar ik was er toen niet achteraan gegaan. Ik hoop dus echt dat er een oplossing is om alles terug te krijgen. Ook zou ik graag willen weten of een derde keer/een volgende keer te voorkomen is. 

Bericht 2 van 17 (4.772 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★★★★★ Expert


Gebeurt dit na elke update van Origin dat je alles kwijt bent, @Prinszes?
Is dit alleen bij de Sims 4 of ook bij andere Origin spellen?

Je geeft ook aan dit dit vaker gebeurd. Het kan zijn dat er iets niet klopt met je computer.
Het is handig en verstandig bij elke update eerst even een reservekopie van je spel voortgang te maken, voordat je begint met het installeren van de update.
Dit kan je vrijwel gemakkelijk doen door de map genaamd Electronic Arts in je Documenten map te kopiëren naar een andere en veilige locatie.

Kan het zijn dat met de verkeerde Origin / EA account bent ingelogd?

De Sims 4 kan werken met Cloudopslag. Wordt misschien hierin al je spelvoortgang bewaard?
Rechtsklikken in de Origin cliënt op De Sims 4. Kies voor Speleigenschappen. Vind vervolgens Cloudopslag. Hier kan je kiezen om de spelbestanden te herstellen, als ze daar ook op zijn opgeslagen.

Kan je de link van de website waarop uitleg staat waarvan je weinig snapt hier vermelden?
Misschien kunnen we je daarmee helpen.


Laat je ons nog weten of het gelukt is?

Groetjes.


Bericht 3 van 17 (4.771 Weergaven)

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

EA SPORTS FC Team

Wat @RealSimmor0 klopt helemaal, als er dingen zijn die je niet helemaal snapt, dan help ik je graag om verdere uitleg te geven Standard smile

Jason.png
Bericht 4 van 17 (4.764 Weergaven)

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★ Novice

Echt super dat u mij wilt helpen. 

Ik heb eigenlijk alleen de sims4 en geen andere spellen, dus ik weet niet of dat anders ook zo zou kunnen zijn bij andere spellen.

Als ik naar speleigenschappen ga kan ik niet iets vinden over cloudopslag. Als ik speleigenschappen open komt er ALGEMEEN en GEAVANCEERDE STARTOPTIES te staan. Wel met daaronder wat dingen,maar volgens mij niet iets over cloudopslag. Doe ik nu iets fout en open ik de verkeerde speleigenschappen? 

 

Het viel mij trouwens net op dat het mapje Electronic Arts opeens een andere plek heeft gekregen binnen het mapje Documenten. Maakt dit ook nog uit?

De vorige keer zei mijn vader dat hij misschien wel tijdens het opruimen/verplaatsen van documenten per ongeluk het mapje of iets van sims verplaatst zou kunnen hebben. Allen wisten wij toen niet of dat ook echt gebeurt was en of dat er überhaupt iets mee te maken kon hebben. Ik zou het niet erg raar vinden als dit beide keren het probleem was. Zou dit het probleem kunnen zijn? 

 

Verder had ik nog een vraag; stel ik raak een andere keer weer iets kwijt wanneer ik wel een reservekopie heb gemaakt, hoe werkt dit dan? 

 

Ik ga zoeken naar de link van de website en zorg dat ik die de volgende keer mee stuur. 

 

Groetjes

Bericht 5 van 17 (4.754 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★★★★★ Expert


Hallo @Prinszes,

Het is vanzelf sprekend dat we hier zijn om jou en anderen proberen te helpen.

Als de er niets staat over de cloudopslag, dan wordt het niet ondersteund door het spel. Misschien staat de cloudopslag uitgeschakeld bij de instellingen van de Origin cliënt.

Ja, het maakt eigenlijk wel uit dat de Electronic Arts map op de verkeerde locatie staat. Als de Electronic Arts map op een andere plek staat, zoals in een andere map, dan zullen deze spellen je spelvoortgang niet meer vinden.
Mocht je de Sims 4 nog hebben opgestart, dan zul je vast zien dat deze map weer is gemaakt.
Mocht je niet verder hebben gespeeld, dan kun je de Electronic Arts map vanuit de verkeerde plek naar de juiste plek (in je Documenten map) te verplaatsen.

Ja, het is mogelijk dat in beide gevallen je spelvoortgang daardoor verloren is gegaan.
Weet je vader waar hij deze bestanden en mappen naar toe heeft verplaatst bij het opruimen?
Je kan proberen om de zoek functie van Windows gebruiken.

Je kan de gemaakte reservekopie terugzetten en dan verder spelen met wat in deze reservekopie zit.
Ik had een link in mijn reactie vermeld over het maken van een reservekopie en het terugzetten van een reservekopie.


Laat je ons nog weten of het gelukt is?

Groetjes.


Bericht 6 van 17 (4.749 Weergaven)

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★★★★★ Expert


Hallo @Prinszes,

Deze informatie heb ik nog gevonden voor je.


Cloudopslag
Bij sommige spellen van de EA kun je je spellen opslaan in de cloud.
Wanneer de cloudopslag wordt inschakelt, dan worden je opgeslagen spellen bewaard op de servers van EA, in plaats van dat ze ruimte innemen op je harde schijf.
Dat betekent dat je vanaf elke computer of console waarop je je aanmeldt met je account toegang hebt tot je games en die opgeslagen spellen.

Cloudopslag is standaard ingeschakeld. Wil je dat veranderen? Dit kun je doen in je instellingen:
  1. Start de Origin cliënt.
  2. Klik op Origin in de bovenste menubalk.
  3. Kies Applicatieinstellingen.
  4. Klik op het tabblad Installaties en opgeslagen spellen.
  5. Onder Cloudopslag kun je de optie Opgeslagen spellen naar wens Aan of Uit zetten.

Je kunt erachter komen of jouw games cloudopslag ondersteunen in de Eigenschappen van elk spel:
  1. Start de Origin cliënt.
  2. Klik op Mijn spelbibliotheek.
  3. Klik met de rechtermuisknop op het betreffende spel en kies Speleigenschappen.
Als het beschikbaar is, zie je het tabblad Cloudopslag naast het tabblad Algemeen.
Als geen tabblad zichtbaar is, dan heeft dit spel geen ondersteuning voor cloudopslag.

Origin kan per spel 100 MB gegevens bewaren.


Groetjes.


Bericht 7 van 17 (4.749 Weergaven)

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★★★★★ Expert


Hallo @Prinszes,

Verder vond ik deze informatie nog.


De meest recente spelvoortgang herstellen?:
Volg deze stappen om de plaatselijke spelvoortgang te herstellen:
  1. Ga naar de Gamebibliotheek in Origin.
  2. Klik met de rechtermuisknop op de game.
  3. Klik op Speleigenschappen.
  4. Klik op Cloudopslag.
  5. Klik op Opslagbestand herstellen.
    Er verschijnt een bericht dat begint met "Je herstelt nu een lokaal opslagbestand..."
  6. Klik op OK om vanaf het meest recente lokale opslagbestand verder te spelen.


Reservekopie maken van de Sims 4:
  1. Zorg eerst ervoor dat je de Sims en de Origin cliënt volledig zijn afgesloten.
  2. Ga naar Mijn documenten.
  3. Open de map Electronic Arts.
  4. Zoek de map De Sims 4.
  5. Klik er met de rechtermuisknop op en kies Kopiëren.
  6. Ga naar jouw Bureaublad.
  7. Klik met de rechtermuisknop op een vrije ruimte en selecteer Plakken.
  8. Klik met de rechtermuisknop op de gekopieerde map en kies Hernoemen.
  9. Wijzig de naam van de map in iets dat je niet zult vergeten. Bijvoorbeeld "De Sims 4_Reservekopie".
Je kan ook een andere locatie zoals een USB stick kiezen in plaats van het Bureaublad.


Reservekopie herstellen van de Sims 4:
  1. Zorg eerst ervoor dat je de Sims en de Origin cliënt volledig zijn afgesloten.
  2. Ga naar jouw Bureaublad.
  3. Vind de jouw gekozen map naam. In dit voorbeeld "De Sims 4_Reservekopie".
  4. Klik met de rechtermuisknop op de map en kies Kopiëren.
  5. Ga naar Mijn documenten.
  6. Open de map Electronic Arts.
  7. Klik met de rechtermuisknop op een vrije ruimte in de map en selecteer Plakken.
  8. Klik nogmaals met de rechtermuisknop op de map en kies Hernoemen.
  9. Verander de naam van map opnieuw in De Sims 4.

Deze mappen kunnen niet eens bestaan, als je de Sims 4 nog niet hebt opgestart.
Je kan kiezen om toch deze mappen eerst te verwijderen, mochten deze mappen toch al bestaan.
Je kan ook kiezen om de inhoud te laten overschrijven.


Groetjes.


Bericht 8 van 17 (4.751 Weergaven)

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★★★ Newbie

Joejoe, ik heb elke keer als ik de sims 4 update dat mijn gedownloade spullen weg zijn. Zouden jullie me daar alsjeblief mee kunnen helpen? En weten jullie hoe ik ze terug krijg? Alvast bedankt 

 

Bericht 9 van 17 (4.281 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Voortgang/alles kwijt Sims 4 na update van origin

★★★★★ Expert
Heb je de reacties hier al gelezen, @Celenaxx?

Mocht dit vaker gebeuren dan kan je beter van te voren een reservekopie maken van je spelvoortgang, die op een USB opslagmedium zet.

Aangepaste inhoud wordt hier in het algemeen niet ondersteund. Controleer of deze nog wel op de juiste plek staat.
Nieuw spelversie kan deze hebben uitgeschakeld, omdat eze neit meer geschikt is. Zo nodig zul je deze toch opnieuw moeten moeten downloaden en installeren.

Deel je de computer met anderen? Is het dan mogelijk dat deze personen zonder medeweten het hebben verwijderd.
Ook kan het zijn dat je bepaalde (achtergrond)programma's hebt draaien, die zich ermee kunnen bemoeien. Onveilige inhoud kan zijn verwijderd door je bebeiligingssoftware. Bepaalde andere software zou deze inhoud kunnen verplaatst hebben.


De cache van de Origin cliënt leegmaken.
https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/


Groetjes.
Bericht 10 van 17 (4.257 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen