Vertraging in online wedstrijden

door Mosasaurus4295
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Vertraging in online wedstrijden

[ Bewerkt ]
★★★★★ Novice

Beste,

 

Ultimate Team en andere online spelmodus  zijn onspeelbaar. Alsof het spel op 15-30 fps draait, overal zit vertraging in. Alsof de game in slowmotion draait.

Ik heb een pc met Z490 Gaming, intel I5-10600K, RTX3070, 16GB RAM en 1000Mbit bekabeld internet. Een EA verbindingsscore van 99/100 over alle wedstrijden. Een stabiele ping van ongeveer 20 en 0% packet loss.

 

Ik heb 3 verschillende ISP's geprobeerd. Ik ben ten einde raad. Ik haal ruim over de 144 fps (refresh rate van mijn scherm). Ik heb de game opnieuw geïnstalleerd, overlays uitgeschakeld, gamesettings aangepast, Nvdia settings, cross-play uitgeschakeld, andere controller, bekabeld en wireless, frame-limit op 30 en 60 fps. Niks werkt.

 

Ik heb zelfs een andere verbinding geprobeerd waarvan ik zeker weet dat deze bij een ander probleemloos werkt. Zelfde resultaat. 

 

Ik zie als antwoord van EA alleen maar dat het aan de verbinding ligt, Dit kan niet waar zijn. Al deze mensen hebben eerder nooit problemen met hun verbinding ervaren en ik ook niet,

Het spel is echt onspeelbaar. Graag een oplossing!

 

 

 

 

Bericht 1 van 26 (353 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vertraging in online wedstrijden

Community Manager
Hoi @Mosasaurus4295,

Heb je dit probleem alleen in de online spelmodi? Offline werkt alles prima?

Kan je misschien een DxDiag met mij delen? Dan heb ik een beter idee van wat soort PC je gebruikt, en geeft me ook een idee of er misschien problemen met je PC zijn. Dit artikel legt uit hoe je een DxDiag maakt:

https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

EA_QueenBeeAHQ.png



Wees aardig voor elkaar | Be kind to each other
Bericht 2 van 26 (339 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vertraging in online wedstrijden

★★★★★ Novice

Ik heb een DM gestuurd met de info, ik kan alleen maar 60K karakters kwijt, als je meer nodig hebt, dan hoor ik het graag.

Bericht 3 van 26 (330 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vertraging in online wedstrijden

Community Manager
@Mosasaurus4295,

Als het goed is kan je de DxDiag gewoon toevoegen aan je post. Dat is iets makkelijker dan als je het via DMs stuur.

EA_QueenBeeAHQ.png



Wees aardig voor elkaar | Be kind to each other
Bericht 4 van 26 (328 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vertraging in online wedstrijden

[ Bewerkt ]
★★★★★ Novice

Jullie blurren zelf alle info uit DxDiag in jullie voorbeeld,  maar vragen mij om het hier openbaar te posten?

 

Heb je hier een verklaring voor?

Bericht 5 van 26 (324 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vertraging in online wedstrijden

★★★★★ Novice

Update: Het lijkt trouwens wel of het soms gedurende de game komt. Gisteren had ik een paar games nergens last van. Maar vaak start de game even goed, maar de 2e helft is bijna onspeelbaar. 

 

In hoeverre heb ik last van een slechte PC/Verbinding aan de andere kant? Stel iemand heeft zijn FPS gelocked op 30 en een slechte verbinding. Wat merk ik daarvan aan de andere kant?

Bericht 6 van 26 (320 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vertraging in online wedstrijden

Community Manager

@Mosasaurus4295,

 

Ik heb daar niet echt een verklaring voor want ik heb het artikel niet gemaakt, maar er is geen persoonlijk informatie in een DxDiag. Die kan je gewoon gerust delen.

 

Als je tegenstander een slechte verbinding heeft of een FPS cap dan heb jij daar geen last van, want het gaat allemaal naar een server, en niet peer to peer:

 

https://help.ea.com/nl/help/fifa/fifa-game-data-center-faq/

 

  • "Gamedatacenters worden gebruikt zodat de verbinding van iemand anders geen invloed heeft op je eigen gameplay-ervaring. Dit komt omdat je geen directe verbinding met een andere speler gebruikt om de wedstrijd te spelen."

Dus we weten tenminste dat dat het probleem niet is.

EA_QueenBeeAHQ.png



Wees aardig voor elkaar | Be kind to each other
Bericht 7 van 26 (310 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vertraging in online wedstrijden

★★★★★ Novice

Ik heb 's morgens heel vroeg goede wedstrijden. In de avond is het altijd slecht. Mijn verbindingsscore blijft het zelfde, en mijn verbinding naar de servers (utas.fut.ea.com en utas.s2.fut.ea.com) zijn ook goed. Maximaal 25ms.

 

De EA app ligt er ook vaak uit ligt. En dan vooral als het druk is. 

 

Ik heb inmiddels honderdduizenden coins verloren door deze onzin. Ik kan mijn spelers gewoonweg niet besturen en verlies daardoor iedere online draft, toty cup, of whatever. Ik loop packs mis, swaps, spelers, etc etc. Mijn hele game-ervaring wordt verpest en het wordt niet opgelost. Ik zie veel mensen hierover klagen en iedereen wordt het verbindingsbos ingestuurd. Terwijl werkelijk bijna niemand aantoonbaar verbindingsproblemen heeft. Het tegenovergestelde is echter vaak wel waar.

Bericht 8 van 26 (297 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vertraging in online wedstrijden

★★★★★ Novice

Update: Ik heb FIFA23 geïnstalleerd op mijn next-gen Xbox series. Deze werkt prima. Zowel wireless als bekabeld. Mijn PC is altijd bekabeld. Het ligt dus niet aan mijn verbinding.

 

Wat me opviel is dat ultimate team down was op de PC en niet op de Xbox. Het lijkt erop dat ze verbinding maken met een andere server.

 

Het spel is nog steeds onspeelbaar op de PC. Het kost veel geld en er zit ook veel tijd in de progres. Op de Xbox gaan spelen met een nieuw account en het spel daar opnieuw kopen is geen optie.

 

Graag een oplossing!

Bericht 9 van 26 (287 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Vertraging in online wedstrijden

Community Manager
@Mosasaurus4295,

Je hebt het duidelijk gemaakt dat je geen verbinding oplossingen wilt, en ik wacht nog steeds op een DxDiag om te zien of ik misschien ander raad voor je heb. Maar ik ben bang dat we je niet kunnen proberen te helpen als we niet de gevraagde info krijgen. Als je geen hulp wilt dan is dat natuurlijk ook oké, maar ik kan niet proberen te helpen als je me niet laat helpen.

EA_QueenBeeAHQ.png



Wees aardig voor elkaar | Be kind to each other
Bericht 10 van 26 (274 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-20-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

fifa-20-promo-splash-2

Je FIFA-account beveiligen

Schakel aanmeldingsverificatie in voor toegang tot de FUT-webapp en de Companion-app en om je informatie te beveiligen.

Bekijk meer op EA Help