Re: Verbindingsprobleem met EA servers

door DarkBanishing
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Verbindingsprobleem met EA servers

★★ Novice

Beste, 

 

Ik heb vandaag Battlefield 1 gekocht en ik wilde dat natuurlijk gaan spelen.

Alleen ik heb problemen met het verbinden met de EA servers. 

Bij origin zelf kan ik wel inloggen alleen in origin homescreen is de chat is offline en andere mensen zien mij als offline. 

Ik heb heel het internet afgezocht naar een oplossing en heb alles geprobeerd alleen niks werkt.

Ik hoop dat jullie misschien een oplossing hebben.

 

Met vriendelijke groet,

Florian.

Bericht 1 van 7 (585 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Verbindingsprobleem met EA servers

EA SPORTS FC Team

Beste @Nairolf1000,

 

Battlefield 1 is een geweldig spel en ik help je graag verder om het te kunnen spelen!

 

Dat je offline bent kan verschillende oorzaken hebben:

 

1. Controleer of Origin op Offline staat

 

Klik links boven in Origin op Origin en klik op Online gaan

 

2. Start Origin op als administrator

 

Klik met de rechtermuisknop op de Origin snelkoppeling op jouw bureaublad en kies voor Uitvoeren al administrator

 

3. Controleer jouw firewalls en virusscanners

 

Soms houden de scanners en firewalls de verbinding tegen van een programma. Stel Origin in als een uitzondering in deze programma's of schakel ze tijdelijk uit en start Origin opnieuw op.

 

4. Reboot jouw computer

 

Zet de computer uit en weer aan.

 

5. Voer een schone start uit van Windows

 

Op deze manier kan je controleren of het probleem wordt veroorzaakt door andere programma's. Na de schone start, start je alleen Origin en Battlefield 1 op. Hierna kan je jouw programma's 1 voor 1 opstarten om te zien welke het probleem veroorzaakt. Vergeet niet om Windows hierna normaal op te laten starten.

Jason.png
Bericht 2 van 7 (569 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Verbindingsprobleem met EA servers

★★ Novice

Hoi Jason,

 

Ik heb net EA gebeld en die kwamen tot de conclusie dat het aan het internet lag.

Ik heb in mijn internet instellingen gekeken en kon niks vinden.

1 uur later heb ik bf1 gerefund.

 

Als nog dank voor je tip.

Florian. 

Bericht 3 van 7 (564 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Verbindingsprobleem met EA servers

EA SPORTS FC Team

Hoi @Nairolf1000,

 

Ik heb het net voor je nagekeken en dit lijkt op een probleem met het thuisnetwerk. Dit kan voorkomen als je bijvoorbeeld een extra router gebruikt, powerplug, extender etc. en dat is vaak op te lossen door de PC direct aan jouw modem/router aan te sluiten door middel van een kabel. 

 

Op die manier kan je proberen om toch online te komen met Origin. 

Jason.png
Bericht 4 van 7 (558 Weergaven)

Re: Verbindingsprobleem met EA servers

[ Bewerkt ]

Dag @Nairolf1000 en @EA_Jason

 

Indien dit niet mogelijk is kan je ook eventueel draadloos gaan. Gewoon even een WIFI dongle in je USB-poort steken en je bent vertrokken. Tegenwoordig kan je bepaalde dongles al kopen voor een bedrag van ongeveer 10 euro. Indien je een beter alternatief wilt met betere download - en uploadtijden, raad ik je een wifi-kaart aan die je gewoon via PCI-e op je moederbord kan verbinden.

Ik zou dit  toch echt proberen, want BF 1 is echt wel de moeite waard. Thumbs up

Bericht 5 van 7 (551 Weergaven)

Re: Verbindingsprobleem met EA servers

★★ Novice

Beste DarkBanishing,

 

Het probleem heb ik ook op mijn laptop en andere apparaten in het huis.

Ik heb het ook met steam, league of legends en andere programma's die moeten connecten met gameservers. 

Overigens als ik een vpn gebruik werkt het wel, dus het probleem moet ergens in het internet zitten.

Ik heb gisteren 3 uur lang gezocht in de instellingen van mijn internet en heb niks kunnen vinden.

 

Misschien weet jij nog iets.

 

Groet,

Florian. 

Bericht 6 van 7 (538 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Verbindingsprobleem met EA servers

Dag @Nairolf1000

 

Als het met VPN wel werkt, lijkt het probleem met je ISP te liggen. Bel ze eens op en zeg ze wat het probleem is, misschien dat ze je uitgaand verkeer naar Steam en Origin servers blokkeren?

Bericht 7 van 7 (517 Weergaven)

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help