Trage downloads

door jvzuijlen
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Trage downloads

★ Novice

Waarom is jullie Origin app zo verschrikkelijk ruk en traag.

 

Ik heb een 250mbit verbinding juist zodat ik niet steeds op updates e.d. moet wachten. Worden updates e.d., als ik mazzel heb op max. 9MB/s aangeleverd (~100mbit), maar regelmatig onder de 500kb/s. Echt bagger infrastructuur bij Origin zo te zien, maar je komt er niet onderuit met bepaalde games.

 

Zet alsjeblieft alles gewoon over naar Steam of ga samenwerken met Blizzard, maar hef Origin gewoon op... (niet alleen vanwege deze reden. Ik heb al diverse redenen aangekaart via de ingebouwde feedback van de verschrikkelijke Origin app).

 

Origin-sucks.png

Bericht 1 van 14 (2.819 Weergaven)

Re: Trage downloads

Dag @jvzuijlen

 

Graag wat meer feedback. Er is altijd een reden waarom een client trager download dan gepland (bv. windows update, andere client tegelijkertijd gebruiken met origin, serverbelasting ...).
Weet ook dat een 100 mbps gelijk is aan 12,5 MB /s en dat deze snelheden in de praktijk niet gehaald kunnen worden tenzij alle bekabeling met glasvezel gebeurt (wat nooit het geval is).

Als ik voor mezelf spreek, download ik altijd aan snelheden van +/- 10 MB /s. Ik moet zelfs zeggen dat het downloaden van steam games dikwijls iets trager verloopt dan Origin games.

Bericht 2 van 14 (2.801 Weergaven)

Re: Trage downloads

EA SPORTS FC Team

Het hangt er ook vanaf of je andere programma's open hebt staan die gebruik maken van de internetverbinding, drukte bij de ISP, en hoe jouw thuisnetwerk is ingesteld. 

 

https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/connection-troubleshooting-advanced-pc/

 

Ik heb het net zelf ook geprobeerd en ik ondervond geen problemen, de downloadsnelheid bleef rond de 41MB/SEC zitten. 

 

speed.jpg

Jason.png
Bericht 3 van 14 (2.790 Weergaven)

Re: Trage downloads

WOW, @EA_Jason

 

41 MB/s! Is dat in het EA AHQ headquarter of bij je thuis? Ik ben onder de indruk van die snelheid. Heb je een 1Gbit/s netwek met deels glasvezel en deels koperdraad?

Bericht 4 van 14 (2.784 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Trage downloads

★ Novice

Heren, bedankt dat jullie een poging willen wagen om mijn vraag te beantwoorden. Maar het is een algemene klacht over de bagger Origin applicatie en het is dus geen probleem op mijn PC.

 

Ik werk zelf al jaren in de ICT, ik heb netwerk apparatuur in gebruik van zowat 300 euro om een snel en stabiel netwerk te kunnen gebruiken. Mijn verder volledig bedrade koper-netwerk (CAT5E en hoger) werkt optimaal op 1gbit intern, 112MB/s van systeem naar systeem, dus optimaal 1gbit gebruik). Zelfs via wifi haal ik 987mbps als ik naast de wifi router zit en via wireless zou werken met dips naar rond de 700mbps tijdens data-transfer, wat ik zelden doe omdat ik bedraad werk. Al mijn downloads van omgevingen als Steam, Blizzard en websites die dat kunnen leveren zoals bijvoorbeeld drivers van geforce.com lopen op mijn maximale downloadsnelheid zoals het hoort.

 

Oftewel, het probleem is Origin. Je kan geen normale klacht indienen dacht ik tijdens het openen van deze post, vandaar dat ie op het forum staat in de hoop dat EA medewerkers dit lezen en gaan samenwerken met bedrijven die wel weten wat ze doen. Dat is namelijk mijn uiteindelijke doel. Ik ga ook geen tijd meer besteden aan het uitzoeken of er wel een klachten-portal is.

 

De screenshots van de speedtest e.d. waren overigens gemaakt op het moment dat ik de trage downloads had. Toen ie zo traag was met updaten (maar wel bijna klaar) heb ik de speedtest gedraaid (daarom ook een los screenshot met snipping tool van de downloadsnelheid van de update erin zodat ik die had vastgelegd voordat ik de speedtest startte omdat die anders beïnvloed zou worden).

 

Zelfs Uplay is beter dan Origin, en daar ben ik al geen fan van.

 

Ik hou deze thread verder ook niet in de gaten omdat ik niet op zoek ben naar een directe oplossing. Ik verwacht alleen dat ze de infra serieus gaan nemen en dus gaan samenwerken met de juiste organisaties.

 

En dan ben ik nog niet eens begonnen over de micro-transactie-ziekte (niet alleen een probleem bij EA, maar wel het meest recent bij hen groot ter sprake gekomen). Zie evt. https://tweakers.net/reviews/5915/microtransacties-onder-vuur-grote-ophef-om-kleine-bedragen.html ter referentie.

Bericht 5 van 14 (2.744 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Trage downloads

[ Bewerkt ]

Uplay beter? Euh ... ? Oops

 

Even vermelden dat ik in de volgende regels die ik nu ga schrijven niet in discussie ga, maar gewoon feiten ga opnoemen:

 

Feit 1:  Ik merk op dat een merendeel van de gamers op dit forum (Engels en Nederlands) geen probleem heeft met downloadsnelheden. Het is dus logisch om ervan uit te gaan dat de meerderheid van de mensen geen problemen ondervinden met het downloaden van games via de origin client. Als iemand op hetzelfde moment wel problemen heeft met downloaden van games van origin ligt dit dus ZEKER NIET aan de originservers. Natuurlijk is het dus in dit geval gemakkelijk om de schuld bij origin te leggen en  de client af te breken.

 

Feit 2: Origin heeft downloadsnelheden vergelijkbaar met welke game client dan ook (Uplay, Steam en GOG). Noot: bij mij thuis is hij zelfs de snelste! Thumbs up

 

Feit 3: Microtransacties? Ooit al eens een android of i-phone game gespeeld? Ik denk dat elke rationele gamer weet dat de microtransacties die EA aanbiedt totaal niet overdreven zijn vergeleken met andere bedrijven. EA is in deze historie dus gewoon beschouwd geweest als zondebok terwijl zij eigenlijk gewoon de marktevolutie willen volgen. Weet dat sommige mensen honderden tot zelfs duizenden euro's spenderen aan die zogenaamde "gratis" games die je in de android en apple store vindt.
Nu hoor ik sommigen al zeggen: "En kinderen dan die battlefront 2 spelen?"

Wel, het antwoord is simpel: kinderaccounts beschermen de kinderen tegen het aankopen van microtransacties, zij kunnen gewoon zelf geen transacties uitvoeren met hun account.
Wat volwassenen betreft zie ik hier geen problemen.

Feit is dat deze heisa eigenlijk een opgeklopt toneeltje was. Laat voldoende mensen roepen over iets (ook al is het compleet van de pot gerukt) en er zal iemand luisteren. Dat was ook het geval in de middeleeuwen bij heksenjachten.

Ik moet hier wel toegeven dat ikzelf ook geen fan ben van microtransacties. Toch is het fout om microtransacties proberen te verbieden. Keuze is nog altijd een basisrecht.

Bericht 6 van 14 (2.726 Weergaven)

Re: Trage downloads

★★★ Newbie

Ik ben het helemaal eens met JVZuijlen, de download van origin is rete traag PUNT.

En ja ik kom ook al 30 jaar uit de IT dus beste heren Origin verstop je niet onder gelul maar luister naar de klachten.

Ik haal gemiddeld 2 mb/sec dat is super slecht. ik heb een kabel verbinding van 250 mbit.

Waar gaat dit nog over.

Bericht 7 van 14 (2.682 Weergaven)

Re: Trage downloads

[ Bewerkt ]

Zucht...

 

Afbeeldingsresultaat voor Star Wars gif

 

Graag objectiviteit en feiten. Wat is je precieze probleem en probeer eens te verklaren waarom een groot deel van de mensen op origin dit niet ondervindt. Als je toch uit de IT - sector komt weet je hierop misschien een antwoord. Indien dit het geval is kan je je probleem zelf oplossen en kun je ons misschien op bestaande fouten wijzen i.p.v. enkel met de vinger te wijzen.

 

PS: En zeg niet dat het probleem bij de servers van Origin ligt want dan zou iedereen problemen ondervinden met downloadsnelheden.

Bericht 8 van 14 (2.659 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Trage downloads

EA SPORTS FC Team

Het is niet zo dat we het probleem met de downloadsnelheden proberen te verkleinen of het probleem direct bij jullie neer willen leggen, maar we proberen te onderzoeken waarom jullie deze problemen hebben. 

 

Jullie geven aan dat jullie werkzaam zijn in de IT, maar dat is geen verklaring waarom jullie een hogere downloadsnelheid moeten hebben of waarom die van jullie trager is dan bij mij.

 

Aangezien jullie in de IT werken, kunnen jullie mij waarschijnlijk ook exact vertellen welke stappen jullie hebben ondernomen en wat de resultaten daarvan zijn. Op basis daarvan kunnen wij verder kijken naar de oorzaak. 

 

Jason.png
Bericht 9 van 14 (2.642 Weergaven)

Re: Trage downloads

★★★ Novice

We zijn nu bijna 2 jaar verder....

 

Inmiddels probeer ik voor de 3de keer BF V te installeren. Pc helemaal schoon, kale windows 10 geinstalleerd. Gelijk origin geinstalleerd en vervolgens BF V... 

 

Dowloadsnelheid : tussen de 3.18mb/s en 1.14 mb/s.

Ja voor de 3de keer aan het installeren. Ik ben serieus al een maand bezig.

 

Pc helemaal schoon

Via gpedit de gereserveerde bandbreedte voor windows minimaal gezet.

Router reset.

Firmware etc up to date.

Geen firewall aangezet.

Geen virusscanner aangezet.

Bekabelt met cat 6 shielded (ja kabeltje over op het werk).

 

De rede waarom admins wel 40mb/s halen... tja admins..

 

Als ik een zeer groot bestand +- 40 gig naar mn server verzend haal ik gerust 40 tot 80 mb/s (stabiel).

 

Waarom krijgt origin dit gewoon simpelweg niet voor elkaar. Vanaf het moment dat origin uitkwam is het 1 groot drama. 

Bericht 10 van 14 (2.055 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen