Re: Star Wars Battlefront 2 PS4 (Pro) error 216

door fighter-501
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Star Wars Battlefront 2 PS4 (Pro) error 216

★★★ Apprentice

Goedendag,

 

Al een lange tijd heb ik Star Wars Battlefront 2 voor op de PS4 Pro. Volgens mij sinds release. Al te vaak heb ik gehad dat als ik online wilt gaan, dan laad het spel de map en dan: error 216. Problemen met de connectie. Heb een keer via Twitter contact gehad en al meerdere keren UOTrace gedaan. Volgens de EA medewerker lag het niet aan hun (nee nooit) en bij mij en/of ISP en moest maar om een andere IP adres vragen, iets wat Tele2 niet doet (al gevraagd).

 

Benodige informatie:

 

Playstation 4 heeft oorspronkelijk een NAT Type 3 voor online gaming. Dat heb ik opgelost door het in het modem een publieke IP adress (als de naam klopt) te geven. Daardoor NAT Type 1 en letterlijk al mijn online games werken behalve, ja Star Wars BF2. De schuld word altijd naar mij of mijn ISP (Tele2) verwezen door EA terwijl het bij hun ligt. Op internet al meerdere topics en mensen met dezelfde problemen verspreid over de wereld.

 

Ik ben het zat aan het worden, ik heb geld uit gegeven voor dit spel dat zou moeten werken. Nu heb ik betaald voor een spel wat al letterlijk een halfjaar te vaak problemen heeft. Een enkele keer kan ik wel online. Ik ben erg fan van Star Wars, maar EA verpest Star Wars op deze manier. Geloof mij als ik zeg: alle games kunnen online behalve Star Wars Battlefront 2. Het grappige is ook nog, heb zelfs problemen gehad (soort gelijke of dezelfde) met Battlefield 1 op PS4 en wie zijn de makers? Yep EA... Laat ik het dan zo zeggen: nooit problemen met online gaming als ik NIET-EA games speel, en wel problemen als ik games van EA online wilt spelen. Dat zegt genoeg over EA.

 

Zover ik weet heb ik op PC geen last van dit soort problemen:

Heb Battlefield 1 en 5 + Battlefront 2.

 

Op pc zou ik ook NAT 3 hebben, maar heb bepaalde poorten voor een heleboel games open gezet wat online gamen mogelijk maakt.

 


Zijn er mensen die een goede oplossing hebben? Ik ben het meer dan zat, EA die eigenlijk niet wilt helpen en ik zit met een leuk spel wat veel minder leuk is door die stomme error.

Ik ga maar eens de PS4 opnieuw NAT 1 te geven, kijken of dat helpt....

 

Bedankt EA voor het verpest van Star Wars. Vat niet niet verkeerd op, ben alleen erg teleurgesteld. Ik verwacht meer van EA. Als je een spel koopt moet ie het doen en als je problemen hebt moet de schuld dus niet naar de speler of ISP verplaatst. Als EA een spel verkoopt moet het deugen en 100% werkend zijn, iets wat niet het geval is. Volgens mij mag dat niet en moet EA er alles aan doen om te zorgen dat het werkend en dus niet elke keer met het vingertje naar iemand anders te wijzen, dat is dus helaas wel wat ze doen. Helaas.

Bericht 1 van 5 (988 Weergaven)

Re: Star Wars Battlefront 2 PS4 (Pro) error 216

[ Bewerkt ]
EA SPORTS FC Team

Goedendag @fighter-501,

 

Zo, dat is een behoorlijk uitgebreide uitleg van het probleem, bedankt daarvoor Standard smile

 

Ik kan altijd een ding aanraden wanneer het aankomt op gamen op consoles, en dat is het volgende:

 

  1. Gebruik een kabel
  2. Geef de console een Vast IP adres
  3. Voer dat IP adres in bij DMZ op jouw router

Handleiding is hier te vinden: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Info-FIFA-18-Verbindingsproblemen-oplossen/m-p/628723...

 

Dit zorgt voor een NAT Type 2 waardoor je gewoon online hoort te kunnen spelen.

 

En natuurlijk willen wij helpen, daar zijn wij toch voor? Standard smile

 

Ik kan trouwens jouw PSN ID niet vinden op PSNProfiles, heb je wel een meerderjarig account?

 

Werkt het wel met een ander account op dezelfde PlayStation?

Jason.png
Bericht 2 van 5 (979 Weergaven)

Re: Star Wars Battlefront 2 PS4 (Pro) error 216

★★★ Apprentice

Goedendag,

 

Graag gedaan!

 

Een kabel gebruik ik.

Console heeft vast IP

Ik heb nat type 1, dan heb ik al uitgelegd. De PS4 heb ik een public ip adress gegeven.

 

Ja daar zijn jullie voor. Het leuke is alleen dat ik deze problemen niet bij anders games heb en alleen bij games van EA. Een tijd terug had ik contact met EA op Twitter in het Engels en conclusie was dat het niet aan EA ligt (nee nooit) en dat ik maar bij mijn ISP een nieuwe IP moest vragen, wat Tele2 niet doet. Heb dat nagevraagd.

 

Kan kloppen als je zoekt op: fighter-501, dat is namelijk niet mijn PSN ID maar van Origin (EA dus).

 

Een ander account? Voor multiplayer is PS+ vereist en zit aan mijn account gekoppeld, en zover ik weet kan ik geen ander account gebruiken. 

Nogmaals, laat dit alsjeblieft duidelijk zijn (ik zeg het alleen maar) het ligt niet aan mijn verbinding maar het ligt aan EA. Als ik dan aangeef bij EA dat ik het niet heb bij andere spellen (dus games die niet van EA zijn) dan word er niks over gezegd, genegeerd. 

Bericht 3 van 5 (972 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Star Wars Battlefront 2 PS4 (Pro) error 216

EA SPORTS FC Team

NAT type 1 krijg je eigenlijk alleen als je direct op het modem zit zonder router of als je de router in bridge mode zet (meesten weten niet hoe het moet dus moest er even zeker van zijn Wink)

 

Heb je IPV4 of IPV6?

 

Wat is jouw PSN ID, dan kijk ik hem even na.

 

Je heb op andere accounts geen PsPlus nodig op dezelfde PS4 zo lang je maar bij de instellingen aangeeft, van het account met PsPlus, dat deze Ps4 jouw Primaire PlayStation is. Door met een ander account te spelen kunnen we kijken of het aan jouw account ligt. 

 

Op het moment kan ik nog niet zeggen waar het probleem ligt, dat zijn we nu aan het onderzoeken Standard smile

Jason.png
Bericht 4 van 5 (968 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Star Wars Battlefront 2 PS4 (Pro) error 216

★★★ Apprentice

Ah ja ik begrijp het al.

 

Heb IPV4 (adsl internet connectie).

 

Mijn PSN ID is: Johan2395501

 

 

Ah dat wist ik niet! Ik ga dat even een keer proberen, heb nu even andere problemen (game pc, hardware zelf) waar ik druk mee bezig ben. De problemen heb ik niet altijd, dus als zou ik het zo proberen met een andere account kan het zomaar zijn dat het wel werkt en dan een volgende keer weer niet. 

 

Ik begrijp het, wilde gewoon aangeven dat alle games online werken behalve games van EA (Battlefront 2, Battlefield 1). Op pc heb ik daar gek genoeg weer geen last van. Ik speel Battlefront 2 en Battlefield 5 op pc. Daar staan de poorten van open, wat eigenlijk gelijk is aan nat type 1 voor ps4.

Bericht 5 van 5 (962 Weergaven)

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help