Re: Spel repareren

door Pliintje
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Spel repareren

★★★★ Novice

Elke keer als ik de sims 4 aan het repareren ben, loopt hij vast. En de chat is dan ook offline. Ik heb origin nu 2 dagen achter elkaar opnieuw geïnstalleerd. Ik heb ook dingen van mijn pc afgegooid, maar tot nu mocht dit niet werken. Het heeft een kwartier gewerkt helaas 😬 wat kan ik verder nog doen zodat ik het probleemloos kan repareren?

Bericht 1 van 17 (1.294 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel repareren

★★★★★ Expert
Zoals veel andere bedrijven, is de helpdesk gesloten in het weekend, @Pliintje. Wat had je allemaal verwijderd?

Map van De Sims 4 hernoemen, die standaard in je "Documenten\Electronic Arts\" staat.
De cache van de Origin cliënt leegmaken. Lees hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Vervolgens probeer je nogmaals De Sims 4 te repareren. Rechtsklik op De Sims 4 in je spelbibliotheek van de Origin cliënt en kies de "Repareren" optie dan.

Indien je nog steeds problemen ervaart:
Zorg ervoor dat je alle overige en onnodige openstaande software hebt afgesloten, mogelijk verhinderen die de juiste werking van de Origin cliënt. Met name sommige beveiligingssoftware kunnen onbedoeld een boosdoener zijn. Ook programma's die "lagen" gebruiken zorgen regelmatig voor problemen.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.
Verzet de schuifbalk bij de "Gebruikersaccountbeheer" instellingen op de laagste optie en bevestig je actie. Lees deze instructies daarover: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2526083/disabling-user-account-control-uac-on-windows-serve...
Beter is het om De Sims 4 te starten via de Origin cliënt, in plaats van de eigen snelkoppeling op je Bureaublad.
Start de Origin cliënt als een Administrator. Rechtsklik op de snelkoppeling of meteen op het pictogram van het programma zelf en kies de "Uitvoeren als administrator" optie, bijna bovenaan in het net verschenen menu.

De "Origin In-Game" en "FPS-teller" uitschakelen. Lees hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/how-to-use-origin-in-game

Schone start van Windows gaan doen: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

De Origin cliënt helemaal verwijderen.
Laatste versie van de Origin cliënt is te downloaden vanaf: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download Hier staan ook de systeemeisen voor de Origin cliënt, waaraan je computer dient te voldoen.
Hierna installeer je deze ook dan.

Via een nieuw gemaakte Windows gebruikersaccount met Administrator rechten, je aanmelden, om het op deze manier te proberen.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4026923/windows-10-create-a-local-user-or-administrator-acc...


Laat je nog weten hoe het hiermee is gegaan?

Groetjes.
Bericht 2 van 17 (1.274 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel repareren

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

Van de sims zelf heb ik niks verwijderd. Dacht dat ik te weinig schijfruimte had, wat dus niet zo was. Ook nu weer problemen. De eerste 10 gaan goed en daarna begint het met dat de chat offline is. En er uitbreidingen niet gerepareerd kunnen worden.

Ik heb ook niks anders open staan dan alleen origin.

Origin ook al 2 keer opnieuw geïnstalleerd met als optie als administrator uitvoeren.

Ik zag trouwens net bij taakbeheer dat ik de 32-bit versie heb. Is dit de goeie?

Bericht 3 van 17 (1.266 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel repareren

EA SPORTS FC Team

Hey @Pliintje,

 

Heb je al geprobeerd om de cache van Origin te legen, de instellingen voor Gebruikersaccountbeheer aan te passen en tijdelijk jouw anti-virus en firewalls uit te schakelen zoals @RealSimmor0 had aangegeven?

Jason.png
Bericht 4 van 17 (1.248 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel repareren

★★★★★ Expert
Als je weinig ruimte oer hebt op je harde schijf, begin je met de tijdelijke mappen en bestanden te verwijderen, @Pliintje. Windows heeft daar het hulpprogramma Schijfopruiming voor.
Ook kan je alle bestanden en mappen verplaatsen naar een andere harde schijf, intern of extern. Met name de mappen voor downloads en media kunnen snel grote bestanden bevatten.
Voor downloaden en installeren van De Sims 4 heb je minimaal 40 GB aan vrije ruimte nodig op de harde schijf nodig. Voor aanvullende inhoud zal dit meer zijn. Daarnaast dien je nog voldoende ruimte over hebben voor Windows goed te laten lopen.
De 32-bits versie van De Sims 4, is De Sims 4 Legacy Editie namelijk. Dit betekent dat jouw computer niet voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Heeft jouw computer een 64-bits Windows versie? Een 64-bits Windows versie begint van Windows 7. Bij de meeste computers wordt een 64-bits Windows versie geleverd. Deze zal al zijn geïnstalleerd bij de computers die je zo uit het rek in een winkel kan meenemen. Mocht je geen Windows 10 of Windows 7 op jouw computer hebben draaien, dan is het beter om een nieuwe computer aan te schaffen.
Let op dat je geen toegang hebt tot alle aanvullende inhoud die in 2020 en later worden uitgebracht, als je De Sims 4 Legacy Editie gebruikt. Dit geld ook voor de online functies, zoals de Galerij.
Start De Sims 4 altijd via de Origin cliënt. Dan zal ook de meest geschikte versie voor jouw computer geselecteerd worden. Hoe je dit zelf kan aanpassen en meer hierover, kan je lezen in dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/the-sims/the-sims-4/when-to-use-the-sims-4-64-bit-or-32-bit-version/


Begin met de cache van de Origin cliënt leeg te maken, de instellingen van "Gebruikersaccountbeheer" aanpassen en een bekabelde internetverbinding gebruiken, zoals ik eerder vermelde.
Waarschijnlijk wordt het downloaden verstoord door een software die je nog open hebt staan en niet nodig is voor dit moment. Met name beveiligingssoftware kan dit onbedoeld doen. Anders, een Schone start van Windows doen.
De Origin cliënt opnieuw installeren zal weinig uitmaken.


Groetjes.
Bericht 5 van 17 (1.239 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel repareren

Champion
@Pliintje Zou je ons iets meer specificaties van jouw computer kunnen geven? Want telkens repareren is niet zo zinvol. Als we weten wat voor een soort computer je hebt en welk besturingsprogramma dan kunnen we je ook beter helpen. Nu doen we allerlei suggesties maar een echte diagnose kunnen we niet stellen.
Alvast bedankt.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 6 van 17 (1.234 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel repareren

[ Bewerkt ]
★★★★ Novice

@Trismagistos  schreef:
@PliintjeZou je ons iets meer specificaties van jouw computer kunnen geven? Want telkens repareren is niet zo zinvol. Als we weten wat voor een soort computer je hebt en welk besturingsprogramma dan kunnen we je ook beter helpen. Nu doen we allerlei suggesties maar een echte diagnose kunnen we niet stellen.
Alvast bedankt.
Hartelijke groet.

Ik heb een Dell inspiron 15 of 17. Ik gebruik Windows 10. Heb laatst een Windows update gehad en een origin update tegelijk. Sindsdien doet ie zo raar. Daarvoor nooit problemen gehad ermee. Ik heb een 64-bit laptop. De laptop die ik gebruik is ongeveer 7 jaar oud. Maar kon prima alle uitbreidingen spelen. Dus van legacy is geen sprake

Bericht 7 van 17 (1.224 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel repareren

★★★★★ Expert
Je zag de 32-bits versie van De Sims 4 in de Taakbeheer staan, @Pliintje? Dit is De Sims 4 Legacy Editie dan. Nadat je dit hebt gewijzigd, kan je De Sims 4 starten? Krijg je vervolgens De Sims 4 niet meer gestart of Origin zegt dat je De Sims 4 Legacy Editie dient te gebruiken, dan voldoet je computer niet aan de systeemeisen.
Je kan de Origin cliënt eens helemaal verwijderen en opnieuw gaan installeren, de laatste versie download je van: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Ook de computer eens opnieuw opstarten.
Als je een 64-bits processor hebt, gebruik je dan ook een 64-bits versie van Windows 10?
Kwam Windows 10 mee bij deze computer of is Windows 10 later geïnstalleerd? Is Windows 10 er gewoon overheen geïnstalleerd?Of tocht schoon geïnstalleerd.
Verwijder de geïnstalleerde update(s) voor Windows, als een update het probleem zou kunnen veroorzaken.
Is de computer in die 7 jaren nog eens opnieuw geïnstalleerd?
Vermeld je DxDiag informatie bij je reactie, opgeslagen als een tekstbestand: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

Laat Windows controleren of fouten in de systeembestanden. Start een Administrator Opdrachtprompt. Dan typ je de opdracht "DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth" (zonder dubbele aanhalingstekens) en bevestig met Enter. Dit kan een lange tijd duren. Laat het hulpprogramma de eventuele gevonden fouten (automatisch) herstellen.
Hier na typ je de opdracht "sfc /scannow" (zonder dubbele aanhalingstekens). Dit kan lang duren, 's nachts laten draaien is een goed idee. Laat het hulpprogramma de eventuele gevonden fouten (automatisch) herstellen. Zie je het bericht "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden." dan was het een succes.


Groetjes.
Bericht 8 van 17 (1.219 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel repareren

Champion
Dank je @Pliintje, daar hebben we al meer aan toch houd ik nog wel een paar vragen want een Dell van zeven jaar oud is niet de nieuwste.

Ik heb eens gekeken op naar wat extra specificaties maar dan wordt het lastig want is het nu een Dell 15 of een Dell 17.
Zou je voor mij een screenshot willen maken van de apparaat specificaties? Bij het instellingen scherm van Windows 10 (tandwieltje) zie je links bovenin de optie systeem. Helemaal onderin links staat dan info. Als je dat aanklikt zie je aan de rechterkant apparaat specificaties staan.
Als er niet al te veel is veranderd staat daar de naam en het nummer van jouw Dell en de processor. Aan de hand daarvan kan ik mijn zoek opdracht verfijnen en eens verder kijken.

Ik ga er van uit dat je een 64 bit laptop hebt met oorspronkelijk windows 8 of 8.1 en dat daar later windows 10 op is gezet.

Het is nu eigenlijk belangrijk dat we weten welke grafische kaart er inzit.
Je kan natuurlijk ook zelf een programmaatje draaien om te kijken of alles het zou moeten doen: https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305
Als je daar een screenshot van maakt, kunnen we ook wat meer adviezen geven.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 17 (1.214 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Spel repareren

★★★★ Novice

@EA_Jason  schreef:

Hey @Pliintje,

 

Heb je al geprobeerd om de cache van Origin te legen, de instellingen voor Gebruikersaccountbeheer aan te passen en tijdelijk jouw anti-virus en firewalls uit te schakelen zoals @RealSimmor0 had aangegeven?


Ja heb ik nu gedaan. Lukt nog steeds niet.

Bericht 10 van 17 (1.196 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help