Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

door zitieeej
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

★★ Novice

Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op. Ik heb de game op een andere PC geïnstalleerd en ook hier wil het niet starten. Krijg geen foutmelding. Ik start de Origin app, start de Sims 4, dan gaat het Origin scherm even weg en komt dan gewoon terug. In de taakbalk zie ik ook geen icoon van de Sims 4 verschijnen.

Bericht 1 van 21 (1.019 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

[ Bewerkt ]
★ Novice

Ik heb precies hetzelfde probleem. Heb al meerdere dingen geprobeerd zoals de cache te legen en virusscanner uit te schakelen maar niks lijkt te werken. Ik kan het spel nu niet meer spelen helaas.

Bericht 2 van 21 (1.012 Weergaven)

Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

Champion

@Caligos86 en @sandyvangoolen  Ik denk dat bij jullie allebei belangrijk programma onderdelen ontbreken die je nodig hebt om de Sims 4 te kunnen spelen. Vermoedelijk hebben jullie niet de juiste versie van Visual Studio. Dat is een programme van Microsoft en is hier te downloaden: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads.

Als je niet de allernieuwste computer of laptop thuis hebt staan dan download en installeer je alleen de eerste twee onderdelen: vc_redist.x86.exe en vc_redist.x64.exe.

Ook in die volgorde. Als het goed is heb je daarmee het probleem verholpen. Als je dan toch nog iets tegenkomt dat niet naar behoren werkt dan horen we dat graag.

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 3 van 21 (1.007 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

★ Novice

Dankje voor het antwoord @Trismagistos. Ik heb dit gedaan zoals je zei, maar helaas bestaat hetzelfde probleem nog steeds.

Bericht 4 van 21 (1.000 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

★★★★★ Expert
Hebben jullie de basisstappen al gedaan, @Caligos86, @sandyvangoolen? Daarna De Sims 4 schoon starten en via de Origin cliënt.

Systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Je DxDiag informatie bij je reactie vermelden, opgeslagen als een tekstbestand: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Groetjes.
Bericht 5 van 21 (989 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

★★ Novice

@RealSimmor0 , @Trismagistos ,

 

Bedankt om mee te zoeken. Ik hoop het geliefde spel van mijn dochter snel terug werkend te hebben.

 

De systeemeisen zijn allen vervuld. Op de PC waar mijn dochter speelt, stond het spel al reeds enkele jaren. Zonder probleem.

Ik had om te testen, het spel ook op mijn eigen PC geïnstalleerd (Core i7 7th gen, 16GB RAM, Nvidia Geforce GTX1060) en de issue is hier exact het zelfde.

 

Het DxDiag-bestand is bijgevoegd.

Bericht 6 van 21 (961 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

Champion
@sandyvangoolen Dank je voor de DxDiag. Voor zover ik het kan zien is de computer een heel krachtige dus daar zal het probleem niet gezocht moeten worden. Wat in echter niet in de DxDiag.txt kan zien is of je ook de Visual Studio die mee kwam met de patchupdate hebt toegestaan.

In een vorige reactie heb ik een link bijgevoegd waarin deze onderdelen kunnen worden gedownload en geïnstalleerd: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads.
Zou je In ieder geval zowel de x86 versie en de x64 versie willen installeren? Bij de meeste spelers heeft dit gelijk een oplossing gebracht.

Als je na installatie nog steeds problemen ondervind raad ik je aan om De Sims via Origin te repareren. Dat kan je doen door in de Gamebibliotheek met de rechtermuisknop op De Sims 4 te klikken en in het dropdown menu te kiezen voor de optie repareren.

Hopelijk moet het daar mee lukken.

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 21 (957 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted

Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

★★★ Novice
@Trismagistos Hoi, ik heb sinds ik de sims sneeuwpret heb ook het probleem dat het spel continu afsluit zonder waarschuwing. Ik heb alles gecheckt ook de DxDiag, ik heb via origin het spel gerepareerd en tevens de visual studio geinstalleerd. Ook heb ik het cache leeg gemaakt
Heeft iemand misschien nog een tip wat ik kan doen? Hij sluit namelijk bijna elke 15min af
Bericht 8 van 21 (957 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

Champion
@zitieeej heb je de programmaonderdelen in deze link ook gedownload en geïnstalleerd? https://support.microsoft.com/nl-nl/help/2977003/the-latest-supported-visual-c-downloads.

Zou je in ieder geval zowel de x86 versie en de x64 versie willen installeren?
Bij de meeste spelers heeft dit gelijk een oplossing gebracht.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 21 (945 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sinds de update van november 2020 start de Sims 4 niet meer op.

★★★ Novice
@Trismagistos Ja dat heb ik eergister ook gedaan. Helaas geen verschil
Bericht 10 van 21 (943 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help