Sims4 taalinstelling

door jamiecavern
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims4 taalinstelling

★★★ Newbie

Sinds een maand of 6 veranderd na de update mijn sims4 naar een Nederlandse versie in plaats van een Engelse (wat ik eerst had, en me goed beviel). Dit wist ik wel te omzeilen door Origin te resetten (ook omdat ik op de Nederlandse versie ineens al mijn huizen kwijt was) maar dit moest de laatste tijd steeds vaker. Dus ik had me eraan over gegeven en dacht, ik verander de taal wel gewoon naar Engels in de instellingen en geef me er maar aan over dat ik al mijn saves kwijt zal zijn.

Maar nu blijkt dat er nergens in de instellingen is te vinden hoe ik de taal aanpas. Is hier wel een mogelijkheid toe? Dat zou ik dan graag willen weten. Dat ik al mijn saves kwijt ben is 1 ding, maar ik had gehoopt dat ik dan in ieder geval het spel nog zou kunnen spelen in mijn taal naar voorkeur.

Bericht 1 van 2 (1.077 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims4 taalinstelling

★★★★★ Expert
Hallo @jamiecavern,

Als je de speltaal van De Sims 4 wijzigt, dan wordt er een aparte map aangemaakt voor deze taal, mocht die nog niet bestaan.
Hierdoor heb je geen toegang meer tot je eerder opgeslagen spelvoortgang en instellingen. Dit is vrij normaal.
Nadat De Sims 4 start in de nieuwe taal, kan je de mappen "Saves" en "Tray" kopiëren vanuit de ene map van De Sims 4 naar de andere map.
Deze map zal standaard in je "Documenten\Electronic Arts\" staan.

Voor De Sims 4 in het Nederlands zou het "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" moeten zijn, als standaard locatie.
Voor De Sims 4 in het Engels zou het "Documenten\Electronic Arts\The Sims 4\" moeten zijn, als standaard locatie.
Het gaat vooral om de mappen "Saves" en "Tray", hierin staan onder andere je opgeslagen spellen en Galerij.
De mappen "Custom Music", "Opgenomen video's" en "Screenshots", bevatten de media. Deze zijn minder belangrijk.
Alle andere bestanden en mappen kan je met rust laten, het spel zal die automatisch weer aanmaken, indien nodig.


Je kan de speltaal gewoon wijzigen, zonder dat je de Origin cliënt opnieuw dient te installeren.
Nadat je de speltaal hebt gewijzigd, dien je De Sims 4 te repareren, omdat ze de taalbestanden worden gedownload en geïnstalleerd.

Zowel de taal van de Origin cliënt als de taal van De Sims 4 kan je beter ingesteld hebben dezelfde taal.
Niet alle talen zijn beschikbaar voor de Origin cliënt.


Hoe je de taal van de Origin cliënt kan wijzigen:
Nadat de Origin cliënt is gestart en je bent aangemeld met de juiste Origin / EA account, mocht soms hierom gevraagd worden, ga je naar het menu "Origin" in de linkerbovenhoek.
Vervolgens op "Applicatieinstellingen" klikken.
Onder het tabblad "Toepassing", blader je naar het kopje "Instellingen applicatie" genaamd.
Tweede item zal "Taal" zijn, met rechts ernaast een lijst met beschikbare talen.
Kies eentje uit de lijst en herstart daarna de Origin cliënt, zoals dit gemeld wordt.

Hoe je de taal van De Sims 4 kan wijzigen:
Nadat de Origin cliënt is gestart en je bent aangemeld met de juiste Origin / EA account, mocht soms hierom gevraagd worden, ga je naar jouw spelbibliotheek toe.
Rechtsklik op De Sims 4 en dan "Speleigenschappen" kiezen.
Dan op het tabblad "Geavanceerde Startopties" klikken.
Tweede item zal "Taal game" zijn, met rechts ernaast een lijst met beschikbare talen.
Kies de dezelfde taal voor De Sims 4 en dan op de oranje knop "Sla op" klikken.
Rechtsklik nogmaals op De Sims 4 en dan "Repareren" kiezen.
Nadat het reparatieproces klaar is, dien je te testen of De Sims 4 start met de nieuw gekozen taal.

Wijzig eerst de taal van de Origin cliënt en dan de speltaal. Vergeet niet op De Sims 4 na elke taalwijziging ook te repareren!


Cache van de Origin cliënt leegmaken: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Systeemeisen en laatste versie van de Origin cliënt downloaden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download
Mogelijk zal je de bestaande versie eerst moeten verwijderen.

Tevens kan je eerst een reservekopie maken van je spelvoortgang.


Groetjes.
Bericht 2 van 2 (1.059 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen