Re: Sims4 (Macbook) op externe harde schijf

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims4 (Macbook) op externe harde schijf

★★★ Newbie

Voor de nieuwe MacBook update heb ik veel ruimte nodig en de Sims4 neemt veel ruimte in beslag. Is het mogelijk om de Sims4 tijdelijk op een externe harde schijf te zetten, de update van MacBook uit te voeren en vervolgens de Sims4 weer terug te zetten op de harde schijf van de sims4 (zonder de voortgang in mijn spel te verliezen)? 

Bericht 1 van 5 (1.960 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims4 (Macbook) op externe harde schijf

★★★★★ Expert
Hallo @abc133314875,

Waarschijnlijk zal je nadat alle updates voor je platform zijn geïnstalleerd, alsnog te weinig ruimte hebben voor het downloaden als de installatie van De Sims 4. Dat is ongeveer 50 GB, zonder uitbreidingen en updates.
Misschien is het beter om De Sims 4 helemaal te verwijderen en nadat alle updates voltooid zijn, eerst eens dat te controleren. Heb je genoeg vrije ruimte over, dan kan je weer De Sims 4 downloaden en installeren.
Voordat je De Sims 4 gaat verwijderen, kan je wel beter een reservekopie maken van je spelvoortgang. Dit gaat het gemakkelijkst door de hele map genaamd "Electronic Arts" te kopiëren naar een USB opslagmedium, branden op 1 of meerdere DVD-R(W)s, of geheugenkaarten.

Er houd je niks tegen om de programmalocatie op te zoeken, de bestanden en mappen van De Sims 4 handmatig te verplaatsen. De Sims 4 zal daardoor mogelijk niet meer (juist) werken en deze acties kunnen weinig zin hebben.

Nagaan waar je allemaal nog meer vrije ruimte op de schijf kan maken:
Locaties waar cache, tijdelijke bestanden en mappen bewaard worden, gaan leegmaken of verwijderen.
De programma's die je nauwelijks of niet meer gebruikt verwijderen.
Mappen die grote hoeveelheid aan bestanden kunnen bevatten verplaatsen of verwijderen. Met name mappen voor downloads en media.
Jouw persoonlijke gegevens en andere (nog belangrijke) gegevens gaan verplaatsen.

Daarvoor kan je dus een externe harde schijf gebruiken. Ook kan je De Sims 4 (en alle andere Origin spellen, software) installeren op deze externe harde schijf.
Je moet alleen rekening mee houden dat:
Externe harde schijven langzamer zijn dan de ingebouwde.
Altijd gekoppeld moeten zijn met je platform. Dit maakt laptops minder verplaatsbaar en minder snel mee te nemen.
Als de externe harde schijf geen eigen stroomkabel heeft, zal deze je accu van de laptop sneller leeg laten lopen, als je onderweg bent.

Het opruimen van je platform zal ook moeten gebeuren, als je nadat alle updates voor je platform zijn geïnstalleerd en tijdens de installatie van De Sims 4 (of andere software) kom je er achter dat je niet beschikt over de benodigde vrije ruimte op de harde schijf.


Het installeren en downloaden van de Origin spellen op een andere locatie, dan de standaardlocatie gaat het makkelijks als er nog niks gedaan is hieraan.
Dan wijzig je eerst de standaardlocatie en ga je daarna pas de Origin spellen downloaden en installeren.

Mocht je dat later pas gaan doen, zie dan dit helpartikel daarover: https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/backing-up-and-restoring-your-origin-games/
Vergeet niet om daarna de cache van de Origin cliënt leeg te maken. Zie dan dit helpartikel daarover: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Mogelijk dien je de Origin spellen nogmaals te gaan repareren via de Origin cliënt.

Systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Groetjes.
Bericht 2 van 5 (1.951 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims4 (Macbook) op externe harde schijf

★★★ Newbie

Hi

 

ik heb de Sims gedownload op mijn MacBook Pro. Het was toen niet mogelijk om deze direct op mijn harde schijf te downloaden want die optie zag ik niet in orgin. Ik ben nu een paar dagen aan t spelen en nu zit mijn ruimte vol. 
is t nog mogelijk om het spel te verplaatsen naar mijn externe harde schijf. Ik heb t eerder geprobeerd maar t was niet gelukt. 

groetjes

Bericht 3 van 5 (1.371 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims4 (Macbook) op externe harde schijf

Champion

Hey @Tripplesevenn

Als het goed is moet je De Sims 4 samen mef Origin gewoon kunnen verplaatsen naar een externe harde schijf.

Zorg ervoor dat je een backup maakt van jouw spelgegevens. Die vind je op de locatie Documenten>Electronic Arts>De Sim 4. Sla de backup op in een USB-stick of desnoods  in een nieuwe map op de externe harde schijf.

 

In Origin heb je de mogelijkheid om te kiezen waar je de Sims installeert. Kies in dat geval de naam die je aan jouw externe harde schijf hebt gegeven. Download en installeer vervolgens de Sims 4 en de uitbreidingspakketten nasr dezelfde locatie. 

 

Zorg er ook voor dat je een map documenten op die schijf aanmaakt en controleer of daar de map Electronic Arts> De Sims 4 door Origin in wordt aangemaakt.

 

Aan het eind van dit proces kan je de backup van de Map De Sims 4 terug zetten op de plaats in de externe harde schijf.

 

Laat even weten of het je hiermee is gelukt.

 

Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 5 (1.366 Weergaven)

Re: Sims4 (Macbook) op externe harde schijf

★★★★★ Expert
Als je niet beschikt over de gevraagde vrije ruimte op je harde schijf, dan voldoet je platform dus niet aan de gestelde systeemeisen, @Tripplesevenn.
Voor het downloaden en installeren van het basisspel van De Sims 4 heb je toch ongeveer 60 GB nodig. Gebruik van aanvullende inhoud, media als aangepaste inhoud, zal er meer bijkomen.

Je kan meer ruimte op de harde schijf vrijmaken, door onnodige gegevens te verwijderen.
Locaties waar tijdelijke bestanden en mappen leegmaken. Verwijder de programma's die je niet meer gebruikt. Mappen waar downloads en media in staan weghalen.

Gebruik een andere harde schijf of partitie. Zo nodig een harde schijf erbij plaatsen als dit mogelijk. Of toch een externe harde schijf gebruiken.
Denk er aan dat een externe harde schijf langzamer is, altijd aangesloten dient zijn voor diens inhoud en de accu van laptops sneller leegmaakt als deze geen eigen voeding heeft.
Je kan beter gegevens zetten op de externe harde schijf die je niet zo snel nodig hebt.
De externe harde schijf dient worden ondersteund door je platform.

Standaardlocatie waar de Origin spellen worden geïnstalleerd, kan je via de instellingen van het programma wijzigen.
Het downloaden en installeren op een nader locatie verloopt het makkelijkste als je nog geen spellen hebt geïnstalleerd.
Standaardlocatie waar de Origin cliënt wordt geïnstalleerd, kan je wijzigen tijdens de installatie
Mocht dit niet mogelijk zijn, dan zal er iets mis zijn met je platform.

Bekijk dit helpartikel als je de spellen later dient over te zetten: https://help.ea.com/nl/help/origin/origin/backing-up-and-restoring-your-origin-games/
Vergeet niet om de cache van de Origin cliënt leeg te maken, de standaardlocaties te wijzigen en daarna de spellen via de Origin cliënt te repareren.
Andere mogelijkheid is, door allen te verwijderen, de standaardlocaties te wijzigen, om daarna allen weer opnieuw te downloaden en installeren.
Hoe je de cache van de Origin cliënt kan leegmaken: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/

Systeemeisen voor De Sims 4 (alleen basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

De Sims 4 en de Origin cliënt dienen samen met hun gegevens lokaal bewaard worden en bereikbaar zijn.
Standaardlocatie waar De Sims 4 je spelvoortgang en instellingen zal in "Documenten\Electronic Arts\De Sims 4\" staan, voor de Nederlandstalige en normale spelversie. Het verplaatsen van deze gegevens zal zorgen dat deze ontbreken en niet te gebruiken zijn.

Groetjes.
Bericht 5 van 5 (1.358 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help