Sims 4 loopt vast en laat macbook niet afsluiten

door vavandelaar
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Sims 4 loopt vast en laat macbook niet afsluiten

★★ Newbie

Mijn sims 4 loopt vast op het laadscherm na update, Ik kon nog naar het startscherm maar toen ik naar een spel wilde gaan, bleef hij hangen op het laadscherm. Mijn macbook pro kan ook niet afsluiten, want dan krijg ik de melding dat sims 4 dat niet toelaat. heb al mijn mods al verwijderd. Laat nu mijn macbook maar leeg lopen, maar niks werkt.. ook het repareren kan niet wat het spel ;'draait'. Iemand de oplossing?

Bericht 22 van 47 (1.545 Weergaven)

Opstarten niet mogelijk: De Sims 4 draait al. [ed35e0ea:29f00e76:00000000:18a

[ Bewerkt ]
★★★ Newbie

Hallo,

 

We kunnen De Sims ineens niet meer spelen en krijgen bij het opstarten de volgende melding:

 

"Opstarten niet mogelijk:

 

De Sims™ 4 draait al.

 

[ed35e0ea:29f00e76:00000000:18a1dd51]"

 

Wie kan me helpen dit probleem op te lossen?  Ik heb het spel al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft dus niet geholpen.

Bericht 1 van 47 (2.788 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opstarten niet mogelijk: De Sims 4 draait al. [ed35e0ea:29f00e76:00000000:

★★★★★ Expert
Ga na of het spel werkelijk nog draait op de achtergrond. Gebruik Taakbeheer en kijk of je "TS4.exe" en/of "TS4_64.exe" kan terugvinden in de lijst.
Rechtsklik op het betreffende programma en de optie "Beëindigen" kiezen.

Begin eens met de basisstappen (cache leegmaken, De Sims 4 map hernoemen in je Documenten en het spel repareren via de Origin cliënt), @gertwinw.
Hoe je de cache van de Origin cliënt kan leegmaken, is te lezen in dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Een spel repareren doe je door, in de spelbibliotheek van de inmiddels gestarte Origin cliënt rechts te klikken op de speltegel en de optie "Repareren" kiezen.

Je hebt onvoldoende rechten of er iets mis met de rechten:
De Origin cliënt en De Sims 4 starten als Administrator en de "Gebruikersaccountbeheer" (tijdelijk) uitschakelen. Zie hiervoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-do-i-run-a-program-or-a-game-as-an-administrator/

Maak een nieuwe Windows gebruikersaccount met Administrator rechten, je daarmee aanmelden en het nog eens proberen.

Je hebt bepaalde software draaien, (zoals beveiligingssoftware) die de werking van De Sims 4 (als de Origin cliënt) tegenwerkt.
Zorg ervoor dat al deze volledig afgesloten zijn.
Ook door Windows Schoon Starten kan hierbij helpen. https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 2 van 47 (2.770 Weergaven)

Sims 4 start niet meer (mac)

★★★ Newbie

Ik heb de Sims 4 sinds december en heb dit altijd zonder problemen kunnen spelen via Origin, aangezien ik speel op een Macbook Air uit 2017 en dus geen cd ingang heb.

 

Sinds ik de nieuwste update van Origin en de Sims gedraaid heb, geeft de Sims bij het opstarten de volgende melding:

 

Unable to start:

 

Initialization error at start up.

 

[135dec40:90f690cf:00000075:495f32a0]

 

 

Mijn Macbook is up to date, ik heb al opnieuw opgestart en in Origin het spel gerepareerd en de in-game aan- en uitgeschakeld, maar niks helpt.

Bericht 3 van 47 (1.878 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer (mac)

★★★ Newbie
Bericht 4 van 47 (1.867 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer (mac)

★★★★★ Expert
Hallo @georginelianne, @elipetskaya, @Elisaolijf,

Bekijk mijn reactie hier: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Foutmelding-opstarten-Sims-4/m-p/8930394#M4126 of deze ook werken voor jullie.

Je hebt geen DVD station nodig, want je kan De Sims 4 gewoon downloaden, nadat de Origin cliënt is geïnstalleerd en je met de juiste Origin / EA account bent aangemeld.


Laat je nog weten of hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 5 van 47 (1.840 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer (mac)

★★★ Newbie

De speel taal veranderen heeft geholpen.

 

Bedankt!

Bericht 6 van 47 (1.812 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer (mac)

★★ Novice

Hoe heb je dat aangepast?

Bericht 7 van 47 (1.806 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 start niet meer (mac)

★★★★★ Expert
Hallo allemaal,

Dit probleem is inmiddels al bekend bij EA en ze zij er mee bezig. Alleen Windows spelers ontkomen hieraan. Dit is zichtbaar met een gele vak die bovenaan de webpagina's in deze forum tak verschijnt.

@jenskeex,
Een voorlopige oplossing: Taal van de Origin cliënt dient hetzelfde te zijn als die van De Sims 4, bij bijwerken, reparatie, installaties. (Mogelijk zijn niet alle talen beschikbaar voor sommige landen bij de De Sims 4.)

Indien je de Origin cliënt nog niet hebt gestart, doe je dit en als er om gevraagd word, je ook aanmelden.
Vervolgens ga je naar menu "Origin", "Applicatieinstellingen", onder het standaard geselecteerd tabblad "Toepassing" vind je de kop "Instellingen applicatie" genaamd.
Daar zul je "Taal" zien staan en uit de lijst selecteer je de gewenste taal. Als voorbeeld wordt "English" gebruikt.
Herstart de Origin cliënt, als die hierom vraagt, om het wijzigen van de taal te laten toepassen, door op de oranje knop "Nu opstarten" klikken.
Als de de Origin cliënt is herstart en je bent weer aangemeld, als hierom gevraagd word, ga je naar je spelbibliotheek toe (nou "My Game Library" genoemd).
Rechtsklik op de speltegel van De Sims 4 en dan "Game Properties" kiezen.
Ga naar het tabblad "Advanced Launch Options", door er op te klikken.
Bij het veld "Game Language", dien je dezelfde taal te kiezen, als de taal waarin je de Origin cliënt naar had gewijzigd. Als voorbeeld wordt "English US" gebruikt.
Klik op de oranje knop "Save" om deze wijziging te bevestigen en dit venster te sluiten.
Aansluitend nog eens rechtsklikken op de speltegel van De Sims 4 en dan "Repair" kiezen. Dit zal het spel gaan repareren.
Je zult gewoon hierop moeten wachten tot dit klaar is. Dan probeer je nog eens De Sims 4 te starten.

Door de speltaal te wijzigen, zal al je eerder opgeslagen spelvoortgang niet langer meer zichtbaar zijn in De Sims 4. Je dient met deze wijziging toch schoon te gaan testen of De Sims 4 toch weer start.

Mocht je toch een beetje angstig zijn geworden dat je spelvoortgang kwijt zal raken, dan kan je van te voeren, gewoon een reservekopie maken.
Dat gaat makkelijk door de hele map genaamd "Electronic Arts" die je kan terugvinden in je Documenten naar een USB opslagmedium kopiëren.
Vergeet niet om na de kopieeractie ook het USB opslagmedium juist te ontkoppelen en veilig te bewaren.


Groetjes.
Bericht 8 van 47 (1.793 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opstarten niet mogelijk: De Sims 4 draait al. [ed35e0ea:29f00e76:00000000:

★★★ Newbie

Ik heb hetzelfde probleem, maar de eerste twee oplossingen helpen helaas niet. Wat ik heb gedaan, en ik denk dat dat de oorzaak is, is toegang tot de documenten geweigerd. Hoe kan ik dit weer rechttrekken? 

Bericht 9 van 47 (2.230 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help