Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

door SanneVs1612
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

★★★★★ Newbie

Hi!

Sinds de nieuwe update van 18 november crasht mijn Sims 4 (op mac) zodra ik een spel wil starten.

Elke keer als m'n spel gaat inladen blijft 'ie hangen op ‘t diamantje met tips eronder. (zie foto)

Als ik een nieuw spel aanmaak kan ik wel een sim maken, maar zodra ik een wereld moet kiezen krijg ik alleen een wit beeld met de tekst: "kies een woonkavel".

 

Nu moet ik elke keer m'n laptop resetten omdat alles volledig vastloop door deze bug...

Wat kan ik doen zodat dit stopt? Nu in m'n spel onspeelbaar Frown

Bericht 1 van 10 (2.198 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

Champion
@Channah_x Ik speel zelf niet op een mac. Van andere spelers die wel op een mac spelen weet ik dat zij hun spel hebben gerepareerd via Origin. Ga naar de gamebibliotheek klik dat met de rechtermuisknop op De Sims 4 en kies in het dropdown menu voor de optie repareren.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 2 van 10 (2.192 Weergaven)

Alle reacties

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

Champion
@Channah_x Ik speel zelf niet op een mac. Van andere spelers die wel op een mac spelen weet ik dat zij hun spel hebben gerepareerd via Origin. Ga naar de gamebibliotheek klik dat met de rechtermuisknop op De Sims 4 en kies in het dropdown menu voor de optie repareren.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 10 (2.193 Weergaven)

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

★★★★★ Expert
Mocht een programma zich vastlopen of niet op de gebruikelijke manier meer afgesloten worden, probeer deze dan geforceerd af te sluiten, @Channah_x.

Begin dan bij de basisstappen, @Channah_x. Zorg dat je alle aangepaste ("modificaties") hebt verwijderd.
Cache van de Origin cliënt leegmaken. De Sims 4 map hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" zal staan. Repareer De Sims 4 via de Origin cliënt. Gebruik je de laatste versie?
Vervolgens De Sims 4 schoon starten. Origin spellen altijd starten eigenlijk via de Origin cliënt. Test met een standaard of nieuwe Sim / huishouden of je probleem is verholpen.

Je dient overige en onnodige software helemaal hebben afgesloten. Waaronder ook je beveiligingssoftware. Mogelijk zorgen die voor hinder of blokkades.

Controleer dat je platform voldoet aan de gevraagde systeemeisen. Uitbreidingen en aanvullingen hebben weer hun eigen systeemeisen.
https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Zorg dat je platform helemaal is bijgewerkt.

Beide talen dien hetzelfde te zijn. Bij voorkeur aan de taal van je besturingssysteem. Indien De Sims 4 niet meer in het Nederlands start, probeer het eens in het Engels. Nadat je de spel taal wijzigt, dien je De Sims 4 opnieuw te repareren. De eerder opgeslagen spelvoortgang is niet beschikbaar in een andere taal.

Via een nieuw gemaakte gebruikersaccount met Administrator rechten je aanmelden. Lukt het zo wel om De Sims 4 te starten?

De Origin cliënt opnieuw installeren.


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 3 van 10 (2.190 Weergaven)

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

★★★★★ Newbie
@RealSimmor0 @Trismagistos Hoi! sorry voor mijn late antwoord, maar ‘t is gelukt! Bedankt voor de nuttige tips Standard smile
Bericht 4 van 10 (2.160 Weergaven)

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

Champion
Graag gedaan, @Channah_x!
Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 5 van 10 (2.155 Weergaven)

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

★★★★★ Expert

Fijn om dat te horen, @Channah_x.
Bericht 6 van 10 (2.136 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos
Highlighted

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Hallo @RealSimmor0 ik heb tzelfde probleem maar dan op de pc: Asus tuf gaming fx505dt-bq613t. blijft hangen met laden. Ik heb The Sims 4 opnieuw gedownload, dat heeft niet geholpen. En nou wil ik de stappen doen https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/ maar ik krijg dit: Kan het bestand C:/ProgamData/Electronic niet vinden.Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Ik heb t juist ingevoerd ik snap t niet.. en ik ben al niet zo technisch in dit soorten dingen.. kunt u me alsjeblieft helpen.

 

Groetjes Sanne

Bericht 7 van 10 (2.123 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

★★★★★ Expert
Zit je wel in de juiste mappen, @SanneVs1612. Is de Origin cliënt geïnstalleerd en ook wel eens gestart? Je kan niks doen met de mappen die niet bestaan.
Het gaat om de mappen genaamd "Origin", waarmee je iets gaat doen.
Zie dat helpartikel verder.

Groetjes.
Bericht 8 van 10 (2.107 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

★★ Novice

@RealSimmor0 ja ik had al Origin. Maar ik heb de stappen in die link gedaan, en mijn Sims loopt nog steeds vast met laden.

Bericht 9 van 10 (2.100 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Sims 4 blijft hangen op laadscherm sinds 18-11-2020

★★★★★ Expert
Hallo @SanneVs1612,

Je dient alle aangepaste ("modificaties") hebben verwijderd.
De map van De Sims 4 hernoemen, die in je "Documenten\Electronic Arts\" staat
Vervolgens de cache van de Origin cliënt leegmaken.
De Sims 4 via de Origin cliënt via de Origin cliënt repareren. In je spelbibliotheek rechtsklik je op De Sims 4 en de "Repareren" kiezen.
Hierna controleren dat je de laatste spelversie gebruikt.
De Sims 4 schoon starten. De spellen van Origin dien je eigenlijk altijd starten via de Origin cliënt.
Met een standaard of nieuwe Sim / huishouden gaan testen of je probleem is verholpen.


De systeemeisen voor De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Om de uitbreidingen en aanvullingen te kunnen gebruiken, dient je computer ook te voldoen aan hun gevraagde systeemeisen.


Je dient overige en onnodige software helemaal hebben afgesloten, want het is mogelijk dat deze de goede werking van beide verstoren.
De "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.
Start de Origin cliënt als Administrator.

Nagaan of alle stuurprogramma's van je computer zijn bijgewerkt. Met name die van je videokaart. Nadat een installatie voltooid is, de computer opnieuw starten.
Zijn er nog updates voor Windows beschikbaar? Denk aan de optionele updates. Aansluitend de computer opnieuw starten en mogelijk de stappen herhalen.

De "Origin In-Game" uitzetten, zie daarvoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/how-to-use-origin-in-game

Windows Schoon Starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows


Je DxDiag informatie plaatsen bij je reactie, opgeslagen in een tekstbestand: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Mocht je soms De Sims 4: Sneeuwpret uitbreiding hebben, dan zou hiermee nieuwe problemen zijn opgedoken tijdens het gebruik ervan.
De opgeslagen spelvoortgang hebben een niet gebruikelijke grootte aangenomen, waardoor De Sims 4 blijft laden. Ook kan De Sims 4 zich vanzelf afsluiten daardoor.


Groetjes.
Bericht 10 van 10 (2.090 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help