Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

[PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

★★★★★ Novice

(Zie beneden voor computer specificaties)

Hoi, ik wil graag de Sims 4 spelen op mijn net nieuwe laptop. Ik wilde De Sims 4 Digital Deluxe Edition, de Sims 4 uitgebreid breien en de Sims 4 feestdagenpakket downloaden. Ik speel in het Nederlands en heb (nog) geen aangepast materiaal gedownload of iets anders in de De Sims 4 mappen geplaats.

Ik heb de Sims 4 gedownload, maar als ik hem opstart, laad hij heel even en wordt er een wit scherm zichtbaar, maar dan sluit hij zichzelf weer. Eerst was er ook een foutmelding te zien: "Opstarten niet mogelijk: Initialisatiefout tijdens opstarten. [135dec40:598068e4:00000078:37b26003]". 

ik heb vervolg op internet oplossingen gezocht. Ik heb mijn computer belangrijke updates uit laten voeren, sims en origin verwijderd, mijn computer afgesloten en ze toen weer gedownload. Sims als administrator uit laten voeren.

Al deze dingen hadden geen effect, hij geeft nu zelfs geen foutmelding meer als hij sluit. Ik heb nog meer oplossingen gezocht maar zonder succes.

Ik heb toen als test de sims 4 legacy edition gedownload, deze doet het wel. Ik zou echter graag de normale versie willen spelen. Volgens mij heeft de computer daar wel de goede specificaties voor, voor zover ik computer dingen snap. 

 

Computer specificaties: 

- asus laptop

- Windows 10

- Intel core i5 processor

- 64-bits

- 8 gb RAM

- Intel UHG Grapics card (Onboard)

- Nog meer dan genoeg opslagruimte 

 

Alle help is welkom, ik mis mijn sims heel erg Standard smile

 

Groeten Eva, 02-09-2020

 

Bericht 1 van 13 (1.053 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

★★★★★ Novice

Beste @RealSimmor0 ,

 

Het probleem is opgelost! Ik heb naar aanleiding van de foutmelding van Windows, die ik kreeg na het wijzigingen van de resolutie zoals jij voorstelde, contact opgenomen met de servicedesk van het bedrijf waar ik de laptop kocht, omdat ik het idee kreeg dat het probleem niet bij de Sims 4 of de systeemeisen van De Sims 4 lag. De servicedesk heeft mij stap voor stap, wat wel echt nodig was, geholpen het systeem te herstellen. Dit werkte, hierna werkte de Sims weer zoals het hoort! Bedankt voor alle suggesties en de hulp!

 

Groeten, Eva

In thread bekijken

Bericht 9 van 13 (960 Weergaven)

Alle reacties

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

★★★★★ Expert
Heb je de basisstappen al gedaan, waaronder De Sims 4 repareren, @evalolles?

Als het spel zicht afsluit, met een gekleurd scherm, dan kan dit beteken dat je laptop niet voldoet aan de systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Mocht dus De Sims 4 Legacy Editie wel werken, dan kan de hardware liggen van de laptop en/of een niet meer ondersteund besturingssysteem. De hardware van een laptop presteert onder die van een normale PC.
Was bij de aankoop wel opgelet dat je met die laptop wel De Sims 4 als de gewenste uitbreidingen kan draaien?

De systeemeisen van "De Sims 4 - Uitgebreid Breien Accessoirespakket" vind je hier: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/addon/the-sims-4-nifty-knitting-stuff-pac...
De systeemeisen van "De Sims 4 - De Sims™ 4 Feestdagenpakket vind je hier: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/addon/holiday-celebration-pack#store-page...


Heb je "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitgeschakeld, gebruik je een bekabelde internetverbinding en beide programma's gestart als een Administrator?

Mogelijk dien je de stuurprogramma's van je laptop eens te gaan bijwerken. Start met die van je videokaart. Herstart je laptop nadat een installatie voltooid is.
Zijn er nog updates beschikbaar voor Windows 10?
Je dient overige en onnodige openstaande software helemaal af te sluiten. Het is mogelijk dat deze de goede werking van beide programma's kunnen verstoren / verhinderen.

Beeldschermresolutie naar 1024×768 verlagen.
Lukt het om De Sims 4 te starten in de venstermodus of laptop modus?
Ontkoppel overige en onnodige apparaten.
Is soms de hardware overgeklokt, dan de standaardwaarden van de hardware fabrikanten terug gaan zetten.


Zou je de DxDiag informatie kunnen vermelden bij je reactie: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/ Wel opslaan als een tekstbestand, die je weer kan toevoegen als een bijlage.
Verder ook kan je op deze website een test doen, om te kijken of de nieuwe laptop voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4: https://www.systemrequirementslab.com/cyri/requirements/the-sims-4/12305 Dan graag schermafdrukken maken van het testresultaat en die opslaan als een *.jpg of *.png afbeeldingen, die je kan toevoegen als bijlagen bij je reactie.


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 2 van 13 (1.050 Weergaven)

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

★★★★★ Novice
@RealSimmor0 Bedankt voor je antwoord. Ik heb de basisstappen al doorlopen, zo heb ik het spel al gerepareerd in origin, dat werkte ook niet. Ik ga nu de andere dingen die je voorstelt uitproberen en kijken naar de systeemeisen.
Bericht 3 van 13 (1.051 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

★★★★★ Novice

Ik heb de systeemeisen gecheckt en voor zover ik het begrijp denk ik dat de laptop aan de eisen voldoet. Ik heb ook de 'can you run it' gebruikt, deze zei dat het minimale behaalt is. Ik heb de resultaten geknipt en bijgevoegd als PNG-bestand. (Zie mijn ook volgende bericht voor de bijlage.)

 

Ik heb de sims 4 en origin toegevoegd als uitzondering voor mijn anti-virus software, dit had geen effect. Nog steeds een wit scherm en dan sluit het de sims zichzelf weer.

Beide programma's als administrator uitvoeren tijdens dezelfde opstart poging had ook geen effect.

 

Ik heb zo veel mogelijk upgedate als ik kon, Windows zelf, de grafische kaart, een ook nog een paar andere dingen. Dit heb ik onder andere gedaan via apparaatbeheer en via de site van de het software merk van de grafische kaart. Geen succes.

 

Ik heb helaas geen optie voor een bekabelde internet verbinding.

Ook opstarten in venstermodus werkte niet. Niks werkte helaas.

 

Ik vond verder nog dit forum: https://www.tarac.nl/simsforum/viewtopic.php?f=10&t=2647

Ik heb naar aanleiding van het vinden van deze berichten de sims proberen op te starten in veilige modus. Dit had als effect dat de sims niet gelijk opstartte, maar dat ik eerst nog een keer mijn origin account gegevens moest invullen in een pop-up met een grijze kleur, om De Sims 4 op deze computer te ontgrendelen. Helaas kon ik dit niet doen, want daarvoor was een internet verbinding nodig en die is er niet in de veilige modus. Dit was echter wel opvallend vond ik, omdat ik het bericht voor de definitieve ontgrendeling van sims op deze laptop nog niet eerder had gehad. ik herkende het wel van een keer dat ik de sims 4 weer op een andere laptop installeerde. Ik weet alleen niet wat hieruit geconcludeerd kan worden.

 

Verder heb ik naar aanleiding van het forum gekeken naar mijn config document, wat zich bevind in de De Sims 4-map in gebruiker-documenten-Electronic Arts. Ik heb het hele document bijgevoegd, maar dit deel leek mij extra opvallend:

 

=== Graphics device info ===
Number: 0
Name (driver): Intel(R) UHD Graphics
Name (database): [Found: 0, Supported: 1]

 

Ik weet echter niet wat hieruit geconcludeerd kan worden.

 

Verder heb ik ook nog de DxDiag bijgevoegd.

Ik heb, om je vraag te beantwoorden, niet specifiek gekeken of deze laptop De Sims 4 kan spelen voor het kopen. Dit is mijn schoollaptop en gamen was dan ook niet de hoogste prioriteit. Ik nam aan dat het wel zou lukken aangezien het wel een best nieuwe en computer is die naar mijn inzicht redelijke specificaties had. Misschien heb ik ongelijk.

Bedankt voor alle hulp al tot nu toe. 

 

Groeten, Eva

(Het lukt mij maar maximaal 1 bestand toe te voegen dus zie ook het volgende bericht.)

 

Bericht 4 van 13 (1.033 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

★★★★★ Novice

(Hierbij de andere bestanden. Er is niet er duidelijk aan gegeven wat er bijgevoegd bij mij, waardoor de DxDiag dubbel werd bijgevoegd, het is hetzelfde bestand)

Bijlage
Deze bijlage downloaden
Bericht 5 van 13 (1.031 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

★★★★★ Novice

*UPDATE*

Ik was vergeten De Sims 4 proberen te open in de resolutie die jij voorstelde. De sims werkte nog steeds niet, maar ik kreeg wel een foutmelding van Windows zelf. Ik heb deze bijgevoegd als knipsel. Ik weet echter niet zo goed wat ik hiermee moet doen. Sorry dat ik zoveel berichten achter elkaar stuur, ik was het vergeten de resolutie te veranderen en het had een resultaat, dus ik vond dat ik dat ook moest melden zodat het probleem duidelijker wordt.

 

 

Bericht 6 van 13 (1.018 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

Champion
@evalolles Ook ik heb even gekeken naar jouw probleem en kan al heel veel opmaken uit de door jou bijgevoegde informatie. Allereerst heb ik gekeken naar de het systeem van jouw laptop. Maar ik mis nog wel wat informatie. Zou je mij nog eens de naam en het nummer van jouw Asus laptop willen geven? Dan kan ik wat verder kijken en zien of er toch nog meer mogelijkheden zijn.

Op grond van alles wat ik nu gezien en gelezen heb, kom ik tot de volgende conclusies.

Wat mij opvalt is dat je een geïntegreerde grafische kaart hebt. Een Intel UHG Graphics card (Onboard) en daar wringt de schoen. Die kaart is eigenlijk maar net goed genoeg om De Sims 4 te spelen.

Wat ik wel vreemd vind is dat jouw Asus laptop niet met een andere grafische kaart is geleverd. Vaak hebben de moederborden van Asus een eigen onboard optie (de Intel Graphics Onboard) maar, zeker de wat duurdere versies, ook een slot voor een andere grafische kaart en worden daarmee geleverd. Dat kan ik echter niet opmaken uit jouw DxDiag.txt maar dat kan ook betekenen dat je de drivers niet hebt geïnstalleerd.

Uit een ander onderdeel van jouw bijgevoegde screenshots: 'you can run it 2.png' lees ik dat jouw CPU maar net voldoende vermogen heeft om De Sims 4 vlekkeloos te laten draaien. Daar staat een uitroepteken en een getal bij van 3,6 Ghz. Voor een goede uitvoering is toch meer vermogen nodig; Meestal vanaf 4,0 Ghz.

Jouw grafische kaart maakt namelijk ook gebruik van het vermogen van de processor om een beeld te vormen dus zowel de grafische kaart als de rest van jouw laptop moeten werken met hetgeen jouw processor levert. Daardoor hebben beiden net niet voldoende vermogen.

Je schrijft ook dat je wel de mogelijkheid hebt om de Legacy Editie te spelen. Dat houd in dat je tot en met het uitbreidingspakket "Magisch Rijk' nog wel kan spelen maar alles wat daarna komt niet meer. Dus jammer genoeg ook uitgebreid breien niet. Ook heb je dan geen toegang tot de Galerie.

Zoals het er nu uit ziet zal jouw laptop in ieder geval niet voldoen aan de aanbevolen eisen voor het spelen met de nieuwste uitbreidingspakketten en zal je genoegen moeten nemen met de Legacy Editie.

Als ik wat meer weet over jouw Asus (welk nummer, jaar van uitgifte etc) kan ik je beter adviseren en eventueel vertellen of je nog wat aan jouw laptop kan opwaarderen.

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 13 (983 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

★★★★★ Novice

Beste @Trismagistos ,

Bedankt voor je antwoord. Je hebt echter niet helemaal gelijk. Ik kreeg naar aanleiding van de foutmelding van Windows het idee dat het probleem niet bij De Sims 4 of de systeemeisen van de Sims 4 lag. Ik heb toen contact opgenomen met de servicedesk van het bedrijf waar ik de laptop kocht. Deze heeft mij stap voor stap geholpen mijn laptop te herstellen. Dit was achteraf gezien hetzelfde als de fabrieksinstellingen herstellen. Ik had hier nog van af gezien omdat ik het met mijn geringe computer kennis het erg eng vond zoiets te doen wat heel ingrijpend leek. 

 

Dit loste het probleem op! De Sims 4 (normale versie) opende nu als normaal en ik kan alles spellen! Zelf met sommige instellingen op gemiddeld in plaats van laag werkt de game nog erg goed. Mijn systeem voldoet dus blijkbaar wel aan de eisen, gelukkig. Wel opvallend was een melding dat de videokaart niet herkent was, maar dit heeft geen invloed op de werking van de game. (Zie bijgevoegd bestand voor de melding.) Alles is nu dus goed!

 

Nogmaals bedankt voor je bericht. Ik neem aan dat het niet meer nodig is nog meer informatie van mijn computer te vermelden. Als je hier alsnog erg gedesinteresseerd in ben dan zou ik dat nog kunnen doen.

 

Groeten, Eva

Bericht 8 van 13 (959 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

★★★★★ Novice

Beste @RealSimmor0 ,

 

Het probleem is opgelost! Ik heb naar aanleiding van de foutmelding van Windows, die ik kreeg na het wijzigingen van de resolutie zoals jij voorstelde, contact opgenomen met de servicedesk van het bedrijf waar ik de laptop kocht, omdat ik het idee kreeg dat het probleem niet bij de Sims 4 of de systeemeisen van De Sims 4 lag. De servicedesk heeft mij stap voor stap, wat wel echt nodig was, geholpen het systeem te herstellen. Dit werkte, hierna werkte de Sims weer zoals het hoort! Bedankt voor alle suggesties en de hulp!

 

Groeten, Eva

Bericht 9 van 13 (961 Weergaven)

Re: [PC] Sims 4 crasht gelijk na opstarten

Champion
@evalolles ik ben blij voor je dat je de fabrieksinstellingen hebt kunnen laten herstellen.
Verdere details van je laptop zijn nu natuurlijk niet meer nodig.
Het probleem zat blijkbaar toch in de afwezigheid van de drivers van je grafische kaart.
Nog wel een advies van mijn kant. Zorg voor een goede back-up van je systeem, instellingen en de driverpakketten. Daarmee kan je eventuele volgende 'hickups' weer snel herstellen.
Veel plezier met spelen 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 10 van 13 (947 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help