Origin toepassing en website werken niet meer

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

Community Manager (retired)

Dat je Windows update ook niks wilt doen laat zien dat er toch iets is wat niet helemaal lekker draait. Dit zijn geen bestandjes die in de installatie kunnen zitten omdat ze onderdeel uitmaken van je Windows besturingssysteem. Het is belangrijk deze up to date te houden. 

 

Is de update uiteindelijk nog tevoorschijn gekomen?

Neil.png
Bericht 11 van 50 (400 Weergaven)

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

★★★★★ Expert

Hallo @EA_Neil,

Ik zie alleen blauwe bolletjes van links naar rechts op het scherm schuiven. Ik heb dit 5 minuten lang aangezien. Verder gebeurt er niks.
Zonder dat er foutmeldingen of andere meldingen worden getoond. Het zit niet in mijn systeem.

Het lijkt mij toch handiger dit soort bestand bij de installatie van Origin toe te voegen.
Kan ik dit bestand niet ergens downloaden?
Kan er voor gezorgd worden dat de programma's die dit bestand nodig hebben zijn vervangen of worden verwijderd?

Waar kan ik de oudere versies van Origin downloaden?

Groeten

Bericht 12 van 50 (388 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

★★★★★ Expert

Hallo,

Als de Origin toepassing wordt gestart, dan blijft deze foutmelding herhaald in beeld verschijnen. Ik dien zeker 5 keer achter elkaar op OK te klikken.
In de meeste gevallen, verschijnt er alleen een groot leeg venster onder de menu's. Programma laat zich niet afsluiten. De menu's reageren niet als ik ze aanklik.
Het programma reageert niet, loopt elke keer weer vast en dient afgesloten worden met Taakbeheer.
Bij andere keren zie ik een menu aan linkerkant en inhoud aan de rechterkant. Na een bepaalde tijd loopt het programma vast en is alleen mogelijk af te sluiten via Taakbeheer.
Gewoon bladeren door de spellen of menu's is al genoeg.
Is het dat niet, dan blijft Origin vragen om in te loggen, tot 4 keer achter elkaar.
Of Origin blijft vragen om een update te installeren, hierna zijn we weer terug bij af. De update bied geen oplossingen voor mijn problemen.
Of Origin meld dat er geen internetverbinding is, terwijl andere programma's dit wel hebben.

Het opnieuw downloaden en installeren van Origin heeft weinig zin.

De website van Origin werkt gewoon niet voor mij. Er verschijnt geen inhoud. Alleen grijze of zwarte vakken. Of niets anders dan een laad symbool.

Groeten

Bericht 13 van 50 (380 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

Community Manager (retired)

Deze foutmelding zal zich hoogstwaarschijnlijk blijven voor doen zo lang het systeem niet bijgewerkt wordt om deze juiste onderdelen binnen te halen. Ik zou zeker even iemand laten kijken naar het systeem want als hij niet ook Windows niet wilt updaten is er toch iets wat niet helemaal lekker loopt. 

 

Mijn excuses voor het ongemak. 

Neil.png
Bericht 14 van 50 (372 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

★★★★★ Expert

Hallo,

Zoekopdracht voor dit bestand geeft aan dat er "vcruntime140.dll" bestaat in de "C:\Windows\SysWOW64\" map
Ik heb dit bestand gekopieerd in de Origin map.
Blijkbaar wordt dit bestand niet in de juiste map geplaatst tijdens de installatie.

Als ik het programma nou opstart dan verschijnt het "Origin moet bijgewerkt worden" bericht.
Ook de foutmelding "Kan de toepassing niet correct starten (0xc000007b). Klik op OK om de toepassing te sluiten." blijft zeker 5 keer achter elkaar verschijnen. Bijwerken geeft geen verbetering, na installatie wordt Origin weer opgestart, zie ik deze foutmelding weer verschijnen en loopt Origin weer vast. Meestal leeg venster met menu's.

Toch blijven er nog foutmeldingen verschijnen. De Origin toepassing wel start op, er is een menu aan de linkerkant zichtbaar. Ook hier verschijnen zwarte en grijze vlakken, lang genoeg om ze op te merken.
Na een bepaalde tijd loopt de toepassing toch weer vast en dien ik Taakbeheer te gebruiken om de Origin toepassing te kunnen afsluiten.

Ik lees dat ik niet de enigste ben die problemen ervaar met het programma.

Kan ik ergens nog een andere, oudere versie van Origin downloaden en installeren?

Groeten

Bericht 15 van 50 (367 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

Community Manager (retired)

Kun je Origin wel normaal opstarten/installeeren na een clean boot zoals hier aangegeven wordt https://help.ea.com/nl/help/faq/how-to-clean-boot-your-pc/

Neil.png
Bericht 16 van 50 (363 Weergaven)

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

★★★★★ Expert

Hallo @EA_Neil,

Er wordt geen foutmelding getoond als ik probeer Bijwerken en beveiliging van Instellingen probeer te openen. Er gebeurt gewoon niets. Ik heb een half uur tegen wat blauwe bolletjes aangekeken die van links naar rechts bewegen.
Het zit niet in mijn systeem als hier iets dient gebeuren of te komen staan.

De bestanden die Origin nodig zou hebben horen echt bij de installatie van Origin zijn toegevoegd en op de juiste plek te worden gezet. Blijkbaar is dit niet gedaan en/of blijft dit steeds ergens misgaan.
Het bestand wel "vcruntime140.dll" is wel aanwezig in "C:\Windows\SysWoW64\", maar wordt niet gevonden door de Origin zelf. De foutmelding is verdwenen nadat ik dit bestand eens heb gekopieerd naar de map van Origin.
Bij de zoek opdracht werden dezelfde bestanden gevonden in mappen van andere programma's. Deze programma's hebben wel dit bestand bij zich en ook kunnen installeren op de juiste plek.
Door het bestand "igoproxy64.exe" te verwijderen laat de andere foutmelding niet meer verschijnen.

Ook als de Origin toepassing is verwijderd en ik zelf alle mappen verwijder die toch nog achterbleven na de installatie, is het nog steeds niet mogelijk om de Origin website te bezoeken.
Eerst was het dat ik meerdere grijze vakken zag. Het is ook niet mogelijk om in te loggen, want altijd wordt de melding van aanmelden is mislukt getoond.

Ik heb niet lang geleden mijn spullen terug moeten zoeken, nadat het systeem opnieuw werd geïnstalleerd. Ik was alles kwijt. Hier begin ik niet nog eens zo snel aan.
De andere programma's die ik heb gedownload werken wel.
Kun je mij dan uitleggen waarom het dan niet lukt met Origin?

Groeten

Bericht 17 van 50 (362 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

Community Manager (retired)

@RealSimmor0 

 

Elke computer werkt anders dus het is onmogelijk voor mij te zeggen wat er fout gaat. Dat er alleen blauwe bolletjes blijven komen is wel apart want hij moet of updates vinden of aantonen geen te hebben gevonden.

 

Daarbuiten heb je mijn vraag nog niet beantwoord of je toevallig een firewall en/of anti-virus/adware programma geinstalleerd hebt staan zoals Malware Bytes, AVG, Norton, etc. of iets anders? Ook ben ik benieuwd of hij wel wilt opstarten na een clean boot.

Neil.png
Bericht 18 van 50 (358 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

★★★★★ Expert

Hey @EA_Neil,

Hier kwam @DarkBanishing al mee en dit gaf meer problemen. Het is niet mogelijk om het vinkje bij bepaalde items weg te halen. Bij andere verschijnt de melding "Toegang geweigerd".
Na de herstart van het systeem, merkte ik op dat er geen internetverbinding meer was, het systeem deed vreemd en er werden foutmeldingen getoond.
Door de stappen weer ongedaan te maken, werden deze opgelost.
Deze programma's worden gebruikt door mijn stuurprogramma's en het systeem dus blijkbaar.

Groeten

Bericht 19 van 50 (339 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Origin toepassing en website werken niet meer

EA SPORTS FC Team

Daar ben ik weer @RealSimmor0 Party hat

 

Ik heb net alles doorgelezen en er gebeuren wat vreemde dingen die niet horen te gebeuren.

 

 

Je gaf aan dat de Origin versie niet geschikt is voor jouw systeem, wat bedoel je hiermee?

 

Aangezien Origin niet werkt na het overschakelen naar Windows 10, heb je wel een standaard (gekochte) versie van Windows 10?

Jason.png
Bericht 20 van 50 (322 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen