Re: Opgeslagen spel verdwenen

door EA_Jason
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Opgeslagen spel verdwenen

★★★ Newbie

Hoi, als ik mijn sims4 opstart is mijn opgeslagen spel verdwenen. Dit is nu 2x gebeurd! Na de update van een paar maandjes terug begon dit gedoe. Van mijn eerste opgeslagen spel is er niks meer terug te vinden. Mijn laatste opgeslagen spel is niet meer te openen in de sims maar staat wel in de finder in de saves map van EA. Ik heb van alles geprobeerd om mijn spel te hervatten maar het is mij helaas niet gelukt. Kan iemand mij helpen om dit op te lossen? Ik speel dit namelijk op een macbook en al mijn grote opgeslagen spellen zijn verdwenen waar ik veel moeite in heb gestopt. 

groetjes!

Bericht 1 van 4 (513 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Opgeslagen spel verdwenen

★★★★★ Expert
Heb je De Sims 4 ontdaan van alle aangepaste inhoud ("modificaties"), daarna gerepareerd en nagelopen dat deze is bijgewerkt (de basisstappen), @lifesuckssss?

Als je aangepaste inhoud gebruikt, dan kunnen deze terechtkomen in spelvoortgang, die bij een spelupdate dan ongeschikt is voor de huidige spelversie van De Sims 4.

Als je soms je platform deelt met anderen, of bepaalde hebt draaien, dan kan het zijn dat je spelvoortgang hierdoor verdwijnt.


Groetjes.

In thread bekijken

Bericht 2 van 4 (505 Weergaven)

Alle reacties

Re: Opgeslagen spel verdwenen

★★★★★ Expert
Heb je De Sims 4 ontdaan van alle aangepaste inhoud ("modificaties"), daarna gerepareerd en nagelopen dat deze is bijgewerkt (de basisstappen), @lifesuckssss?

Als je aangepaste inhoud gebruikt, dan kunnen deze terechtkomen in spelvoortgang, die bij een spelupdate dan ongeschikt is voor de huidige spelversie van De Sims 4.

Als je soms je platform deelt met anderen, of bepaalde hebt draaien, dan kan het zijn dat je spelvoortgang hierdoor verdwijnt.


Groetjes.
Bericht 2 van 4 (506 Weergaven)
Highlighted

Re: Opgeslagen spel verdwenen

EA SPORTS FC Team
@RealSimmor0 In dat geval gaat het om de cloudsaves die je aan hebt staan in Origin en dat je op meerdere PC's speelt. Het kan dan voorkomen dat saves worden overgeschreven.
Jason.png
Bericht 3 van 4 (464 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel verdwenen

★★★★★ Expert
Voor De Sims 4 is geen cloudopslag beschikbaar door Origin, @EA_Jason. Het tabblad hiervoor ontbreekt. Die zou rechts naast het algemene tabblad staan.
Gebruikt iemand daarvoor software van derden voor, dan ligt het probleem niet bij Origin of EA, lijkt mij. Dit soort software verstoort je computer en nemen veel systeembronnen in beslag, die je nodig hebt als de computer net voldoet aan de minimale systeemeisen van De Sims 4. Je kunt deze beter starten, als je klaar bent met het gebruik van de computer, dan wordt in 1 keer de nieuwste versie van alle bestanden en mappen meegenomen.
Nagaan dat de bestanden en mappen voor De Sims 4 inderdaad daar zijn opgeslagen / naar toe verplaatst, dan terugzetten en deze software helemaal afsluiten (of zelf eens verwijderen). Dit soort software heb je niet nodig voor het gebruik van De Sims 4 en de Origin cliënt.
Als er echt op meerdere computers wilt gespeeld worden, dan kan de spelvoortgang beter worden gekopieerd naar een daarvoor geschikt opslagmedium.

Groetjes.
Bericht 4 van 4 (453 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help