Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

door Trismagistos
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Hi all,

 

Als ik een SIMS4 spel wil opslaan onder een bepaalde naam, kan ik deze vervolgens met het opnieuw starten van sims

het opgeslagen spel niet openen.

Telkens geeft de hoofdpagina nieuwe spel aan..

 

wat gaat er verkeerd?

 

p.s betreft een mac pc Standard smile 

 

Gr

Bericht 1 van 9 (949 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

★★ Novice

opgelost!

In de beveiliging van de computer stond een vinkje uit!

 

hoe simpel kan het zijn.. kost je vier dagen dit.. maar hij doet het! 

 

thxn voor het meedenken!

In thread bekijken

Bericht 8 van 9 (855 Weergaven)

Alle reacties

Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

★★★★★ Expert
Ontdoe je spel van alle aangepaste inhoud ("modificaties"), dan de basisstappen opvolgen en nagaan dat De Sims 4 is bijgewerkt, voor je platform, @lianne_mol. Ook testen met een nieuwe Sim / huishouden.


Groetjes.
Bericht 2 van 9 (933 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

★★ Novice
@RealSimmor0 hi!
Dit heb ik allemaal gedaan maar het probleem blijft..
Bericht 3 van 9 (928 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

Champion
@lianne_mol Bij het starten van de Sims 4 kan je kiezen uit een aantal opties. Als je op de grote driehoek klikt ga je verder met het spel waarmee je het laatst hebt gespeeld. Als je een spel opslaat onder een bepaalde naam, kan het zijn dat je een soort 'kopie' opslaat maar nog steeds verder speelt met je eerste spel.
onder de grote driehoek zie je nog een aantal andere opties. Als je voor de optie 'spel laden' kiest kom je bij al je opgeslagen spellen uit. Hopelijk staat het spel met die bepaalde naam daarbij en kan je vanaf het punt (het moment dat je dat spel hebt opgeslagen) weer verder spelen.
Veel plezier met spelen

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 9 (908 Weergaven)

Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

★★★★★ Expert
Hallo @lianne_mol,

Ga naar je Documenten toe. Vind hier en op de "Electronic Arts" map. Hernoem alle mappen waarin "De Sims 4" of "Sims 4" voorkomt als naam.
De cache van de Origin cliënt leegmaken. Bekijk daarvoor dit helpartikel: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Repareer De Sims 4 via je spelbibliotheek van de Origin cliënt, door er op rechts te klikken en dan "Repareren" kiezen.
Als het reparatieproces klaar is, nog eens rechts klikken op De Sims 4 en dan "Update game" kiezen en deze actie voltooien.
Vervolgens De Sims 4 schoon starten. Nieuwe Sim of huishouden aanmaken en daarmee testen of je probleem is verholpen.


Je dient overige en onnodige software, die je nog hebt openstaan, volledig afgesloten hebben. Mogelijk verhinderen deze de goede werking van zowel de Origin cliënt als De Sims 4.
Met name beveiligingssoftware kan onbedoeld de boosdoener zijn.

Controleer of je platform wel is bijgewerkt: https://support.apple.com/nl-nl/HT201541
Zijn er nog updates beschikbaar voor je besturingssysteem? Download en installeer die allemaal. Niet vergeten om ook de stuurprogramma's bij te werken. Herstart je platform hierna.

Controleer of je platform voldoet aan de systeemeisen van de Origin cliënt om die te kunnen draaien, voor gebruik van Origin spellen. Laatste versie kan je hier downloaden: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download


Nieuwe gebruikersaccount met Administrator rechten maken, je daarmee aanmelden dan en zo nog eens proberen.
https://support.apple.com/nl-nl/guide/mac-help/mtusr001/mac


De taal van de Origin cliënt en De Sims 4 dienen hetzelfde te zijn. Talen veranderen naar het Engels.


Systeemeisen voor De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements


Groetjes.
Bericht 5 van 9 (898 Weergaven)

Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

★★ Novice

Zodra ik op de driehoek klik, kan ik geen optie kiezen spel laden kiezen maar moet ik een nieuw spel openen.. 

Bericht 6 van 9 (884 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

★★★★★ Expert
Heb je alle hier genoemde suggesties doorlopen en geprobeerd, @lianne_mol? Wel De Sims 4 schoon starten.
Ook via een nieuw gemaakte gebruikersaccount?
Test met een nieuw Sim of huishouden. Of selecteer eentje het het aanbod dat standaard met De Sims 4 meekomt.
Met een ander platform?

Reservekopie maken van je spelvoortgang. Daarna De Sims 4 volledig verwijderen, vervolgens die weer opnieuw gaan downloaden en installeren.


Groetjes.
Bericht 7 van 9 (868 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

★★ Novice

opgelost!

In de beveiliging van de computer stond een vinkje uit!

 

hoe simpel kan het zijn.. kost je vier dagen dit.. maar hij doet het! 

 

thxn voor het meedenken!

Bericht 8 van 9 (856 Weergaven)

Re: Opgeslagen spel niet meer kunnen openen

★★★★★ Expert
Het ontbreken van de juiste rechten, dat een programma geen toegang heeft / krijgt tot de benodigde locaties, kan problemen geven, @lianne_mol.
Bericht 9 van 9 (816 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help