Na nieuwste update valt spel plots weg

door FarahThlm
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Na nieuwste update valt spel plots weg

★★★★ Novice

Hoihoi!

 

Ik heb deze ochtend de laatste nieuwe update gedaan voor de Sims 4 en dit werkte allemaal. 

MAAR een uur of 3 geleden vloog ik zonder gemaar uit het spel en was er niets opgeslagen... Nu kon ik het spel wel terug opstarten, maar nu daarnet vloog ik er terug uit zonder dat mijn spel opgeslagen was...

 

Dit is nu wel enorm vervelend..

 

Kan er mij iemand helpen? Hoe kan ik dit oplossen? Kennen jullie dit probleem ook?

 

Thx alvast! Standard smile

 

Grtjs Farah

Bericht 1 van 18 (825 Weergaven)

Geaccepteerde oplossing

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

[ Bewerkt ]
Champion

@FarahThlmIk denk dat de snelkoppeling op jouw bureaublad de boosdoener is geweest. Die snelkoppeling komt namelijk uit de onderdelen van de 32 bit Legacy Editie. Het is dus verstandig om de Sims 4 voortaan vanuit Origin te openen.

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


In thread bekijken

Bericht 14 van 18 (1.061 Weergaven)

Alle reacties

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

Champion
@FarahThlm Daar kunnen allerlei oorzaken aan ten grondslag liggen. Als je meer informatie over jouw computer zou willen delen dan kunnen we je beter helpen.
Het kan namelijk ook liggen aan andere programma's die je tegelijkertijd met De Sims hebt draaien.
Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 2 van 18 (821 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

★★ Novice

Ik heb ditzelfde probleem inderdaad ook sinds de update. Ik speel vanuit de Origin applicatie maar nog nooit eerder dit probleem meegemaakt, ligt naar mijn idee dus absoluut aan de update, en niet aan andere programma's op de achtergrond aangezien ik verder niks open heb. Ik heb de pc al opnieuw opgestart maar dat helpt ook niet.

Bericht 3 van 18 (818 Weergaven)

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

★★★★ Novice

Hoi!

 

Ik werk met volgende pc:

 

HP
Intel Core i7
16 GB RAM
Quad Core (4)
Windows 10 Pro
NVIDIA GeForce 930MX

 

Nooit geen problemen gehad, tot nu. Dus ik denk echt wel dat het aan de update ligt. Want sindsdien is het begonnen.

 

Er stonden ook geen programma's open wanneer ik de Sims aan het spelen was.

 

Grtjs

Bericht 4 van 18 (824 Weergaven)

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

★★★★ Novice
@toetie93 Hey! Hier net hetzelfde.. Ook geen andere programma's op de achtergrond en pc al opnieuw opgestart. Maar geen verandering... Ligt dus inderdaad wss aan de update :/
Bericht 5 van 18 (830 Weergaven)

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

Champion

@FarahThlm Jouw systeem is voldoende sterk om de laatste patchupdate te kunnen verwerken en daarbij ook nog programma's op de achtergrond te draaien. Ik zal er dan toch wat dieper in moeten duiken. Ook voor jou @toetie93

Ik heb vanochtend zo'n anderhalf uur met de nieuwe update kunnen spelen en heb echter geen problemen ondervonden. Ik weet niet wat er gebeurt als ik mijn systeem zwaarder ga belasten. Het kan zijn dat het aan de update ligt. Ik kom er zeker binnenkort nog op terug.

 

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 7 van 18 (839 Weergaven)

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

★★★★★ Expert
Begin met het doen van de basisstappen, als je dat nog niet hebt gedaan, @FarahThlm.

Mogelijk heb je bepaalde software draaien, die de juiste werking van De Sims 4 tegenhoud / tegenwerkt.
Start De Sims 4 via de Origin cliënt en niet via de snelkoppeling op je Bureaublad.
De "Gebruikersaccountbeheer" en je beveiligingssoftware (tijdelijk) uitschakelen.
Start de Origin cliënt als Administrator.
Gebruik een bekabelde internetverbinding.

Waarschijnlijk dienen de stuurprogramma's van je computer eerst nog worden bijgewerkt. Zijn er nog updates voor Windows beschikbaar?

Het kan helpen door Windows schoon laten opstarten.
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows

Controleer dat je computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4 (basisspel, normale versie): https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Vermeld je DxDiag informatie, opslaan in een tekstbestand en als een bijlage toevoegen bij je reactie: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Groetjes.
Bericht 6 van 18 (841 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

★★ Novice

Hierbij het Dxdiag bestand, ik hoop dat het probleem hiermee opgelost kan worden. Er stonden inderdaad nog updates in de wacht voor windows, deze heb ik allemaal laten uitvoeren maar dit lost het probleem ook niet op.

 

Bericht 8 van 18 (769 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

[ Bewerkt ]
Champion

@toetie93Uit het DxDiag maak ik in ieder geval op dat jouw computer geen moeite heeft met De Sims. Aan het eind van het bijgevoegde bestand blijkt dat we het probleem eerder bij Windows moeten zoeken. Dat kan betekenen dat je computer een aantal relevante of essentiële Windows updates mist of dat er sprake is van een probleem bij de initiële installatie.

Om te voorkomen dat je nu gelijk een clean install van Windows uit moet voeren is het wel verstandig om ook nog even te kijken of je alle Visual Studio onderdelen hebt. Hier kan je de voor jouw computer relevante versies ophalen en installeren. Als je die al hebt geeft je computer zelf aan dat ze al zijn geïnstalleerd. Kies in elk geval voor de x86 én de x64 versie.
Hopelijk lukt het daarmee wel.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 9 van 18 (770 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na nieuwste update valt spel plots weg

★★ Novice

Bedankt voor je reactie, ik heb geen idee wat visual studio onderdelen inhouden en waar ik die moet vinden. Zou je me daarin nog kunnen helpen?

 

Bericht 10 van 18 (742 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help