Re: Na het laden van mijn huishouden crashed het spel

door RealSimmor0
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Na het laden van mijn huishouden crashed het spel

★★★ Newbie

Hoi.

 

Ik speel de Sims 4 al sinds dat het uit is gekomen en heb er nooit problemen mee gehad. Ik heb alle uitbereidingen op Strangerville en magisch rijk na. Ik heb een huishouden gemaakt van 1 man met 2 honden en een kat. daarnaast staan in dezelfde wereld veel bouwwerken die ik ook heb gemaakt.

 

Ik heb het huishouden ongeveer nu 3 weken gespeeld alleen heb ik nu een probleem. Ik start de sims op, laad mijn wereld en selecteer mijn huishouden. Vervolgens laad het spel maar na 5 sec loopt het eerst vast en sluit het vervolgens af. Zonder foutmelding of wat dan ook.

 

Andere huishoudens kan ik wel spelen en op mijn bouwwerken kan ik ook zonder problemen komen. Ik kom alleen niet in het huishouden dat ik zo graag wil.

 

Ik heb mijn Sims 4 folder al gerefreshed. Meerdere keren. Ik speel zonder mods en custom content. Mijn laptop werkt verder prima. Wat moet ik doen?

Bericht 1 van 5 (597 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na het laden van mijn huishouden crashed het spel

★★★★★ Expert
Kijk eens of je het met de basisstappen kan oplossen, @Jamoeh:

De cache van de Origin cliënt leegmaken. Zie hiervoor: https://help.ea.com/nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
Hierna de map van "De Sims 4" in je "Documenten\Electronic Arts\" hernoemen.
Repareer het spel via de Origin cliënt, door in de spelbibliotheek rechts te klikken op de speltegel en dan de actie "Repareren" kiezen.
Nadat het reparatieproces is voltooid, dien je te gaan testen of je probleem is opgelost. Het spel dient schoon worden gestart.


Je dient overige, onnodige software die nog openstaat helemaal af te sluiten. Mogelijk kunnen deze de goede werking van De Sims 4 en de Origin cliënt verhinderen. Zoals je beveiligingssoftware. Hierdoor worden ook meer systeembronnen vrijgemaakt.
Start beide ook als Administrator en en "Gebruikersaccountbeheer" die je (tijdelijk) uitschakelt. Zie hiervoor: https://help.ea.com/nl-nl/help/pc/how-do-i-run-a-program-or-a-game-as-an-administrator/
Je dient nagaan of de stuurprogramma's van de laptop misschien eerst nog bijgewerkt worden. Begin met die van je videokaart. Herstart je laptop nadat de installaties hiervan klaar zijn.
Ook controleren op beschikbare updates bij de Windows Update, download en installeer deze dan. Inclusief alle optionele updates. Denk er aan om je laptop hierna he herstarten. Het is mogelijk dat je deze stappen dient te herhalen. https://support.microsoft.com/nl-be/help/4027667/windows-update-windows-10


Systeemeisen voor De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements
Het kan geen kwaad om toch nog eens extra te controleren, of je laptop hieraan voldoet. Uitbreidingen en aanvullingen hebben eigen systeemeisen, die je kan terugvinden op hun productpagina's.
Wil deze gaan gebruiken, dan kan je laptop beter aan de aanbevolen systeemeisen voldoen.

Vermeld je DxDiag informatie bij je reactie, mochten deze suggesties je niet verder helpen. Zie hiervoor: https://help.ea.com/nl/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/


Laat je nog weten of het hiermee gelukt is?

Groetjes.
Bericht 2 van 5 (588 Weergaven)

Re: Na het laden van mijn huishouden crashed het spel

★★★ Newbie

Bedankt voor de tip.

 

Als ik dit doe zal het geen effect hebben op mijn huidige huishoudens? 

Bericht 3 van 5 (583 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na het laden van mijn huishouden crashed het spel

Champion
@Jamoeh Zoals @RealSimmor0 al aangaf zal, als je alles goed doet, het leegmaken en/of een reparatie van de Sims 4 via Origin geen effect hebben op de speelbaarheid van je huishoudens.
Voor de zekerheid kan je altijd een backup maken van de map: 'Documents\Electronic Arts\De Sims 4'. Hierin zitten de saves van de meeste van je spellen en je spelvoortgang. Kopieer dan gewoon de hele map naar je bureaublad, een USB stick of een externe Harddisk.

In de Engelse taal-versie van Answers HQ staat heel veel informatie over het uitbreidingspakket: 'Honden en Katten'. Het blijkt dat juist dit uitbreidingspakket heel veel geheugenruimte vraagt.

Dus een controle van jouw pc of mac op de systeemvereisten is geen overbodige luxe. De minimum vereisten zijn voor het spelen van Honden en Katten eigenlijk niet meer genoeg als je ook bijna alle andere Sims 4 pakketten hebt. Kijk dan eens of je computer voldoet aan de aanbevolen eisen.

Tot slot als computers geen geheimen voor je hebben kan je het bestand: 'localthumbcache.package' in de map: Documents\Electronic Arts\De Sims 4 helemaal verwijderen. Maak je geen zorgen. Het spel maakt zodra je het opnieuw start een nieuwe aan die vrij is van de vorige problemen.
Hopelijk heb je er wat aan.
Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 4 van 5 (549 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Na het laden van mijn huishouden crashed het spel

★★★★★ Expert
Door de basisstappen te doen, worden de standaardinstellingen teruggezet.Deze helpen mee met het oplossen van diverse problemen, @Jamoeh. Test met een Sim of huishouden, die je zelf maakt of kiest uit het aanbod dat standaard meekomt met het spel.

Je kan voordat je daaraan begint, eerst reservekopie maken, door de gehele map "Electronic Arts" die in je Documenten staat te kopiëren naar een USB opslagmedium, die je hierna veilig verwijderd en opbergt.

Controleer of je laptop wel voldoet aan de gevraagde systeemeisen van de uitbreiding "Sims 4: Honden en Katten"
https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4/expansion/the-sims-4-cats-and-dogs#store-...
Uitbreidingen en aanvullingen hebben hun eigen systeemeisen, je laptop kan dan beter voldoen aan de aanbevolen systeemeisen van het basisspel, De Sims 4.

Vermeld je DxDiag informatie bij je reactie.


Groetjes.
Bericht 5 van 5 (504 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help