Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

door celine-demortier
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

Champion
@celine-demortier Zou je een screenshot kunnen maken van de melding die je krijgt van Origin? Ja kan ook de tekst van de melding hier delen.
Alvast bedankt.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 11 van 20 (741 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

★★★ Novice

44DE4E59-19D9-4F4C-A202-DD4AE7D2A58B.jpegDit is wat ik krijg, ondertussen heb ik origin al vernieuwd zoals er staat

Bericht 12 van 20 (726 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

★★★★★ Expert
Deze foutmelding spreekt voor zich en ook wat je hieraan kan doen, @celine-demortier.

Controleer dat je computer voldoet aan de gevraagde systeemeisen van De Sims 4: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/the-sims/the-sims-4#store-page-section-requirements

Stuurprogramma's van je videokaart eens gaan bijwerken. De links staan hier: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/Mijn-sims-start-niet-op-door-de-videokaart/m-p/976785...

Je probeert De Sims 4 te starten met de "videokaart" van Intel, in plaats de iets betere van NVidia.
Overschakelen van de ene naar de andere videokaart kan met een toets of knop ergens op je computer.
Wijzigen met een hulpprogramma van de hardware fabrikant en/of de computer.
In het Configuratiescherm en/of BIOS de instellingen hiervoor te wijzigen.

De gebruikte videokaart wordt niet ondersteund door De Sims 4.
Vervang deze videokaart voor een betere, die wel wordt ondersteund door De Sims 4.
Of ga opzoek naar een computer waarop je De Sims 4 met meer plezier kan spelen.


Herstart de Origin cliënt en nogmaals proberen.
Zorg dat je verbonden bent met het internet en de Origin cliënt niet gehinderd wordt met de internetverbinding. Gebruik van een bekabelde internetverbinding wordt aangeraden.
De cache van de Origin cliënt leegmaken. Lees dit helpartikel daarover: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games/
De computer opnieuw opstarten.
Download en installeer de laatste versie van de Origin cliënt: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download


Groetjes.
Bericht 13 van 20 (717 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

★★★ Novice

Je zegt dat ik moet veranderen van de ene naar de andere videokaart met 1 of andere toets ik zou dit graag doen maar hoe weet ik welke toets EN/ OF hoe weet ik dat het werkt? ... ik ken wel iets van camputers en de sims maar ik heb geen IT gestudeerd .. :c 

Bericht 14 van 20 (695 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

Champion
@celine-demortier De foutmelding heeft te maken met het openen van de Sims 4 in volledig scherm en met je grafische kaart.

Allereerst de grafische kaart:
Als je met je rechtermuisknop klikt op het Windows icon, links onderin de hoek van je scherm dan opent zich een menu. Ga in dat menu naar apparaat beheer en klik dat aan.

Dan opent zich een nieuw raam met daarin de instellingen van jouw hardware. bijna boven in zie je beeldschermadapters staan als je daarop klikt zie je de grafische kaart die jouw laptop nu gebruikt. Als je daar NVIDIA GeForce 940MX ziet staan maak je gebruik van de juiste kaart.

MAAR: als daar staat: Intel HD Graphics 620 dan zal je dat moeten veranderen. Klik dan rechts op de naam Intel HD Graphics 620 en op zoeken naar gewijzigde apparaten.

Windows zoekt nu zelf jouw laptop af naar andere grafische kaarten.

Als het niet lukte om de drivers van de NVIDIA GeForce 940MX te installeren zal je dat in deze link toch nog eens moeten proberen: https://www.nvidia.com/en-us/drivers/results/117271/
Direct rechts onder de groene knop met 'download now' erop wordt het driver programma gedownload. Ga daarna naar de map downloads en dubbelklik de naam 381.65 - WHQL.exe. Dan wordt het driverprogramma vanzelf geïnstalleerd.

Tot slot: In origin kan je als je in de game bibliotheek rechts klik op de Sims 4 ook klikken op spel eigenschappen. Dan opent er een nieuw menu. Zorg ervoor dat je in algemeen het vakje aan vinkt en dat ge in de geavanceerde startopties kiest voor de Sims 4 tm 64 bit.

Als je deze stappen volgt, zou het moeten lukken om De Sims 4 weer te spelen.

Hartelijke groet.

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 15 van 20 (679 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

★★★ Novice

Dankjewel iedereen voor de hulp! 

 

Het probleem werd uiteindelijk opgelost door in geforce de “geforce game ready driver” te downloaden en installeren. 

 

Ik merk alleen dat bepaalde items weg zijn uit de game maar ik ben al lang blij dat hij weer opstart. 

 

Hartelijk bedankt

Bericht 16 van 20 (674 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

Champion
Graag gedaan, @celine-demortier!

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 17 van 20 (671 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

★★★★★ Expert
Zoals eerder staat vermeld, dien je de iets betere Nvidia videokaart te selecteren en daarmee spellen te spelen. Dat dien je niet te doen met de basis en ingebouwde "videokaart" van Intel.
Ook diende je de stuurprogramma's van je laptop bij te werken. Beiden zullen de laatste vermelde foutmelding oplossen, die je zag @celine-demortier.
Hoe je van de ene naar de andere videokaart selecteren, stond ook vermeld. Welke knop of toets dit is, indien aanwezig, zou je moeten terugvinden in de online documentatie, die meegeleverd wordt bij je laptop. Anders contact opnemen met de laptop fabrikant / leverancier.

Voor de ontbrekende items in je spel, repareer nog eens De Sims 4 via de Origin cliënt.
Mocht je aangepaste inhoud ("modificaties") gebruiken, dan kan deze mee worden opgeslagen met je spelvoortgang. Er kunnen nog steeds restanten achterblijven, ook als je de aangepaste inhoud al hebt verwijderd.
Je dient alle aangepaste inhoud hebben verwijderd, voordat je een nieuw update en/of uitbreiding gaat installeren voor De Sims 4. Dit om diverse problemen te voorkomen.
Deze zijn vaak ook niet meer geschikt voor de huidige versie van De Sims 4. Wil je toch nog aangepaste inhoud gaan gebruiken, dan dien je ervoor te zorgen dat allen zijn bijgewerkt. Stuk voor stuk terugplaatsen en dan kijken of De Sims 4 weer start, om de boosdoeners te vinden. Mocht je problemen ervaren of iets onduidelijk zijn over het gebruik van bepaalde aangepaste inhoud, dan bekijk je de meestal bijgevoegde documentatie, of zal je contact gaan opnemen met de maker hiervan.
Anders, zul je toch de betreffende moeten weglaten.


Groetjes.
Bericht 18 van 20 (626 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

[ Bewerkt ]
Champion

Goed dat je het uiteindelijk hebt kunnen oplossen @celine-demortier. Mocht je nog eens wat tegenkomen waar je hulp bij nodig hebt dan kan je hier terecht!

 

Veel plezier met spelen. 😉

CCP Champion Banner - Red.png


Let op:
ik ben een vrijwilliger - ik werk dus niet voor EA. / Klik op "Ik ook" - Als je hetzelfde probleem hebt
Geef XP – Voor nuttige opmerkingen (help anderen vooruit) en markeer de oplossing - Als een antwoord jou heeft geholpen.


Bericht 19 van 20 (618 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Mijn sims start niet op door de videokaart

★★★ Novice

Dankjewel 

 

Heerlijk de support die je hier krijgt! 

Bericht 20 van 20 (599 Weergaven)

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help