Re: Microfoon werkt niet in origin

door EA_Jason
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Microfoon werkt niet in origin

★★ Novice

Microfoon werkt niet in origin dus ook niet in Apex Legends.

 

Ik heb de in- en output van de audioapparaten gecontroleerd en origin opnieuw geïnstalleerd als administrator.

 

Mijn microfoon werkt overigens wel in steam/teamspeak 3/discord en in windows zelf. 

 

Iemand een idee?

 

Specs: 

 

Microsoft Windows 7 Home Premium x64

Processor Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860 @ 2.80GHz, 2801 MHz, 4 core('s), 8 logische processor(s)

Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 8,00 GB

Nvidia Geforce GTX 1060 6 gb.

Bericht 1 van 8 (942 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Microfoon werkt niet in origin

EA SPORTS FC Team

Hey @Gnobel17,

 

Heb je nog andere software op jouw computer staan die wat te maken kan hebben met audio?

 

Zorg er ook voor dat je bij de geluidsinstellingen van Windows de mic die je gebruikt op default te zetten en misschien opnieuw de drivers te installeren van jouw mic. 

Jason.png
Bericht 2 van 8 (933 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Microfoon werkt niet in origin

[ Bewerkt ]
★★ Novice

Bedankt voor het reageren @EA_Jason!

 

Voor zover ik weet staat alleen NVIDIA HD Audio-stuurprogramma 1.3.37.5 op mijn pc geïnstalleerd. Deze stuurprogramma heb ik ook opnieuw geìnstalleerd als administrator. Het heeft niet gewerkt.

 

Alle geluidsinstellingen staan op default. Ik heb een gamingheadset van sennheiser GAME ZERO. Volgens de sennheiser website heb je daar geen drivers voor nodig. 

 

Wat ik wel merkwaardig vind, is dat op teamspeak3/discord/steam/blizzard het wel werkt. Ik dacht dat het te maken zou kunnen hebben met toegang, echter heeft origin alle toegang gekregen van mij. Tenzij ik iets gemist heb.

 

 

 

Nog enige suggesties?

 

Edit: Grammatica

Bericht 3 van 8 (931 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Microfoon werkt niet in origin

EA SPORTS FC Team

Geen probleem @Gnobel17!

 

Ik wil even zeker weten dat we het over hetzelfde hebben, je hebt dus bij deze instellingen de Sennheiser ingesteld als Default (Set as Default onderaan)?

 

sound settings.jpg

 

Loopt het geluid via jouw moederbord of via jouw videokaart? USB of Stereo jack?

Jason.png
Bericht 4 van 8 (915 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Microfoon werkt niet in origin

★★ Novice

Ik heb standaardapparaat staan, heb windows in het nederlands.

 

 

Microfoon.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Weet niet of geluid via moederbord of videokaart gaat.. Ik gebruik stereo jacks voor mijn headset. Dus 1 groene jack en 1 roze jack. 

Bericht 5 van 8 (913 Weergaven)

Re: Microfoon werkt niet in origin

EA SPORTS FC Team

Heb je ook al bij de instellingen van Apex gekeken of dat de instellingen goed staan en of je niet per ongeluk push to talk aan hebt staan?

Jason.png
Bericht 6 van 8 (856 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Microfoon werkt niet in origin

★★ Novice

Ik heb alle instellingen bekeken of ze op de juiste manier staan in gesteld. (Er is maar 1 microfoon beschikbaar)

 

Het probleem waar ik vooral tegen aanloop is, dat de origin client geen input ontvangt van mijn microfoon. De bolletjes onder de microfoon sensitiviteit worden op geen enkel moment opgelicht, zelfs als de microfoon sensitiviteit helemaal links staat. Wat wel oplicht is de microfoon, maar dat is ie ook als ik mijn microfoon gemute heb. 

 

Ik ben vrij zeker dat het een software matig probleem is, echter weet ik niet hoe ik die moet oplossen. Dus vraag ik @EA_Jason om hulp. Zou je mij kunnen helpen met het oplossen van dit probleem? Alvast bedankt! 

 

Met vriendelijke groet,

 

Gnobel17

Bericht 7 van 8 (833 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Microfoon werkt niet in origin

EA SPORTS FC Team

@Gnobel17 Je moet wel wat drivers hebben op jouw computer voor de geluidskaart. Check hier eens of je de drivers kunt updaten:

 

sounddrivers.jpg

 

Om andere programma's uit te sluiten, kan je ook een Schone Start van Windows uitproberen.

Jason.png
Bericht 8 van 8 (820 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help