Kan sims 3 niet spelen.

door miekiepiekie
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Kan sims 3 niet spelen.

★ Novice

Hallo, 

 

Ik dacht dood leuk na een 2 maanden weer eens de sims 3 te spelen (want verveling). Wat ik eerder heb gekunnen op deze laptop, in belgie EN in nederland (mijn account staat op nederland, (ben op dit moment in belgie mocht dat wat uitmaken).

Echter wil die nu niet starten, als ik op sims 3 klik kom ik uit op origin die meld dat ik het spel eerst moet activeren op mijn ea account voor ik kan spelen. Wat ik al heb gedaan lijkt me, want anders kon ik voorheen nooit de sims spelen toch? 
Als ik klik op spel activeren en daar mijn code in tik kom ik op ''activering code bevestigen'' schermpje uit waar het spel en mijn gegevens in staan. En als ik dan op de knop bevestigen linksonder klik krijg ik de melding dat deze code al is ingeleverd. 

Overigens staat de sims 3 ook niet meer in mijn gamebibliotheek. 

Wat kan ik doen?
Alles verwijderen en dan opnieuw beginnen of? 

Bericht 1 van 7 (457 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Geaccepteerde oplossing

Re: Kan sims 3 niet spelen.

★★★★★ Expert


Hallo @miekiepiekie,

Als je een lange tijd de Origin cliënt niet meer gebruikt heb en je spelbibliotheek is leeg, dan kan de de cache van de Origin cliënt een leegmaken.
Controleer of je met de juiste EA / Origin account bent ingelogd. Gebruik je eens volledige e-mail adres en niet je bijnaam.
Zorg ook dat de filters zijn gewist.

Geregistreerde codes kunnen niet opnieuw worden geregistreerd.

Groetjes.


In thread bekijken

Bericht 2 van 7 (446 Weergaven)

Alle reacties

Re: Kan sims 3 niet spelen.

★★★★★ Expert


Hallo @miekiepiekie,

Als je een lange tijd de Origin cliënt niet meer gebruikt heb en je spelbibliotheek is leeg, dan kan de de cache van de Origin cliënt een leegmaken.
Controleer of je met de juiste EA / Origin account bent ingelogd. Gebruik je eens volledige e-mail adres en niet je bijnaam.
Zorg ook dat de filters zijn gewist.

Geregistreerde codes kunnen niet opnieuw worden geregistreerd.

Groetjes.


Bericht 2 van 7 (447 Weergaven)

Re: Kan sims 3 niet spelen.

EA SPORTS FC Team

Klopt inderdaad, controleer eerst of je ingelogd bent met het juiste account in Origin en zorg ervoor dat De Sims 3 in de bibliotheek staat.

 

Als je De Sims 3 via een CD hebt geïnstalleerd, is het misschien een idee om deze installatie te verwijderen en De Sims 3 via Origin te downloaden en te installeren zodat we er zeker van zijn dat de activaties kloppen. 

 

Daarnaast kan je ook de activatiecode van De Sims 3 in Origin terugvinden door in Origin met de rechtermuisknop op De Sims 3 te klikken en te kiezen voor "speleigenschappen". Die kan je dan gewoon copy/pasten. 

Jason.png
Bericht 3 van 7 (435 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan sims 3 niet spelen.

★ Novice

Inmiddels is het me gelukt door de sims te verwijden van de laptop (wou toch op nieuw beginnen dus dat scheelt hahahaha)
En een uitbreidingspakket te kopen en te installeren, waarmee hij ook de sims 3 opnieuw heeft geinstaleerd uit zichzelf. 

@RealSimmor0 
Moet het spel dan terug komen in de spelbibliotheek? Als ik de cache leegmaak?
En hoelang moet je iets niet spelen voor het ''verdwijnt''? Of weet je dat niet? 

@EA_Jason 
Account klopte, maar hoe moet ik er voor zorgen dat het in de bibliotheek staat als die er niet in staat dan? Door de cache te verwijderen? 
De activatiecode zoeken in origin is hartstikke leuk, maar dat gaat toch niet als die niet in de bibliotheek staat? Want dat was het hele probleem hahaha. En kreeg cache niet gevonden, wat ik in een ander forum terug las. Nu wel dankzij de link wat hierboven staat. 
Ik gebruik geen CD's meer trouwens (teveel afval). Dus koop online de origin code's. 

Bericht 4 van 7 (425 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan sims 3 niet spelen.

[ Bewerkt ]
EA SPORTS FC Team

Dat klopt inderdaad, door de cache te legen moet alles weer terugkomen in jouw bibliotheek.

 

Je kunt voor de zekerheid ook nog eens alle filters resetten, voor het geval dat je hem per ongeluk in een filter neer hebt gezet. 

 

CD's zijn zo 2010 Tongue out

Jason.png
Bericht 5 van 7 (422 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Kan sims 3 niet spelen.

★ Novice

Interesant :')

Zag wel bij gekocht of gedownload bij de filter (die ik niet had aangeklikt) een 1 staan. Maar hij verscheen gewoon niet. Mocht het ooit weer gebeuren zal ik de cache eens opzoeken. 
(of stiekem weer een nieuwe uitbreiding kopen, is eigenlijk wel een goede smoes om een nieuwe te kopen toch? hahahaha)

Bedankt in ieder geval Standard smile

Bericht 6 van 7 (420 Weergaven)

Re: Kan sims 3 niet spelen.

★★★★★ Expert


Hallo @miekiepiekie,

Het leegmaken van de cache en controleren dat je met de juiste Origin account bent ingelogd zijn de standaard stappen, als je spelbibliotheek leeg is. Ook als een bepaald spel ontbreekt.
Net als je een lege spelbibliotheek ziet als je voor een langer tijd de Origin cliënt niet gebruikt hebt.

Je kan ook proberen om uit te loggen en de Origin cliënt volledig af te sluiten.
Daarna start je Origin cliënt weer op en log je in met de juiste EA / Origin account.
Gebruik je volledige e-mail adres, in plaats van je bijnaam.

Hoe je de cache van de Origin cliënt leeg maakt, is als een link vermeld in mijn eerdere reactie.
Je kan ook de mappen met de naam Origin die in C:\Users\JouwNaam\Roaming\ en C:\Users\JouwNaam\Local\ een andere naam geven.
Waarbij JouwNaam staat voor de gebruiksnaam waarmee je op dit moment bent ingelogd bij Windows.

Controleer of er geen filters actief zijn in je spelbibliotheek.

Zorg dat je verbinding met het internet in orde is. Gebruik eens een kabel en sluit alle niet benodigde programma's af.

Heb je het spel misschien per ongeluk verborgen?
Als het verborgen is, klik dan met de rechter muisknop op het spel en kies weergeven. Zie afbeelding:
Verborgen spellen

Voor het kopen van een aanvulling dien je het basisspel te hebben. Aangezien je deze al in bezit heb, maar nog niet geïnstalleerd was, wordt het basisspel dan bij het installeren van de nieuwe aanvulling ook meteen geïnstalleerd.
Anders heb je nog niets aan die nieuwe aanvulling.


Groetjes.


Bericht 7 van 7 (412 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen