Kan origin niet updaten waardoor ik game niet kan updaten

door mdet12
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Geaccepteerde oplossing

Kan origin niet updaten waardoor ik game niet kan updaten

★★ Novice

Hallo

 

Ik heb een tijd geen internet gehad en daarom had ik niet de mogelijkheid om origin te updaten. Hierdoor zat ik twee updates achter, maar het heeft enkel de eerste update geïnstalleerd. Nu lukt het niet om origin op te starten waardoor ik mijn game (sims 4) niet kan updaten en ook geen nieuwe content kan installeren. 

Moet ik origin opnieuw installeren en dan ook de game? Zo ja, met welke gevaren moet ik dan rekening houden zodat ik bijvoorbeeld niet alle uitbreidingen opnieuw moet kopen?

 

Alvast bedankt!

Bericht 1 van 6 (1.994 Weergaven)

Geaccepteerde oplossing

Re: Kan origin niet updaten waardoor ik game niet kan updaten

★★★★★ Expert
Als je een wit scherm zie bij het starten van de Origin cliënt, @mdet12, dan de cache van de Origin cliënt leegmaken.
De Origin cliënt als Administrator starten en "Gebruikersaccountbeheer" (tijdelijk) uitschakelen.
Gebruik een bekabelde internetverbinding en je computer direct aansluiten op de modem van de internetaanbieder. Beide opnieuw opstarten. Andere apparaten loskoppelen of uitschakelen.
Zorg dat je overige nog openstaande software helemaal zijn afgesloten, want het is mogelijk dat deze de goede werking van de Origin cliënt kunnen verhinderen. Sommige beveiligingssoftware kan die onbedoeld doen. Ook door Windows schoon te starten kan hierbij helpen.
Een nieuwe Windows gebruikersaccount met Administrator rechten maken, vervolgens daarmee aanmelden en het nogmaals proberen.


De Origin cliënt eerst helemaal verwijderen en opnieuw installeren. Download die vanaf de Origin website.
Verwijderen van programma's gaat via "Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen", in deze lijst het programma opzoeken.
Selecteer "Origin" en klik op de knop "Verwijderen", dan wordt het verwijderingsprogramma gestart die de Origin cliënt zal gaan verwijderen.
De standaard installatie locatie dient "C:\Program Files (x86)\Origin\" te zijn. Deze locatie dient al zijn ingevuld door het installatieprogramma.

Mocht je (fout)meldingen zien verschijnen, deze acties niet mogelijk zijn of de locatie is niet te bereiken dan heb je waarschijnlijk niet de juiste rechten om software te installeren en verwijderen.
Vraag het dan aan iemand wie de computer onderhoud / beheerd.


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.

In thread bekijken

Bericht 4 van 6 (1.895 Weergaven)

Alle reacties

Re: Kan origin niet updaten waardoor ik game niet kan updaten

★★★★★ Expert
Verschijnt er soms een foutmelding als je de Origin cliënt start, @mdet12?

Kan je de laatste versie dan eens installeren, die kan je downloaden vanaf https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/download en helpartikel over he bijwerken van de Origin cliënt https://help.ea.com/nl-nl/help/origin/origin/download-install-update-origin

Cache van de Origin cliënt leegmaken: https://help.ea.com/nl-nl/help/faq/clear-cache-to-fix-problems-with-your-games

Spel bijwerken: Ga naar de spelbibliotheek van de Origin cliënt, rechtsklik op de speltegel en de optie "Update game" kiezen.


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 2 van 6 (1.931 Weergaven)
0 Kudos

Re: Kan origin niet updaten waardoor ik game niet kan updaten

★★ Novice

Bedankt voor je antwoord!

 

Maar telkens als ik origin opstart kom ik voor een wit scherm te staan en kan ik niets doen. Het lijkt te laden, maar raakt nooit verder dan dat. Dus vanuit origin, die op mijn computer geïnstalleerd staat, kan ik niets doen. 

 

Ik had een uitbreidingspakket gekregen met de feestdagen en ik dacht deze niet te kunnen te installeren, maar op de één of andere manier is dat toch gelukt zonder dat ik het wist en het spel werkt normaal. Hopelijk krijg ik later geen problemen en als ik die wel heb, zal ik eens proberen om de laatste versie te installeren. Maar ik begrijp om eerlijk te zijn niet zo goed waar je op je computer dat dan moet installeren (mijn computer vraagt telkens de plaatst waar documenten en gegevens moeten gedownload worden) en of dat je dan de oude versie van origin moet verwijderen.

 

Toch bedankt voor hulp!

Bericht 3 van 6 (1.914 Weergaven)
0 Kudos

Re: Kan origin niet updaten waardoor ik game niet kan updaten

★★★★★ Expert
Als je een wit scherm zie bij het starten van de Origin cliënt, @mdet12, dan de cache van de Origin cliënt leegmaken.
De Origin cliënt als Administrator starten en "Gebruikersaccountbeheer" (tijdelijk) uitschakelen.
Gebruik een bekabelde internetverbinding en je computer direct aansluiten op de modem van de internetaanbieder. Beide opnieuw opstarten. Andere apparaten loskoppelen of uitschakelen.
Zorg dat je overige nog openstaande software helemaal zijn afgesloten, want het is mogelijk dat deze de goede werking van de Origin cliënt kunnen verhinderen. Sommige beveiligingssoftware kan die onbedoeld doen. Ook door Windows schoon te starten kan hierbij helpen.
Een nieuwe Windows gebruikersaccount met Administrator rechten maken, vervolgens daarmee aanmelden en het nogmaals proberen.


De Origin cliënt eerst helemaal verwijderen en opnieuw installeren. Download die vanaf de Origin website.
Verwijderen van programma's gaat via "Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen", in deze lijst het programma opzoeken.
Selecteer "Origin" en klik op de knop "Verwijderen", dan wordt het verwijderingsprogramma gestart die de Origin cliënt zal gaan verwijderen.
De standaard installatie locatie dient "C:\Program Files (x86)\Origin\" te zijn. Deze locatie dient al zijn ingevuld door het installatieprogramma.

Mocht je (fout)meldingen zien verschijnen, deze acties niet mogelijk zijn of de locatie is niet te bereiken dan heb je waarschijnlijk niet de juiste rechten om software te installeren en verwijderen.
Vraag het dan aan iemand wie de computer onderhoud / beheerd.


Laat je nog weten of het hiermee is gelukt?

Groetjes.
Bericht 4 van 6 (1.896 Weergaven)

Re: Kan origin niet updaten waardoor ik game niet kan updaten

★★ Novice

Heb er eens mijn werk van gemaakt en je instructies opgevolgd! Het is gelukt met de cache van Origine Cliënt leeg te maken. 
Super bedankt! Nu werkt alles weer.

Bericht 5 van 6 (1.815 Weergaven)
0 Kudos

Re: Kan origin niet updaten waardoor ik game niet kan updaten

★★★★★ Expert
Fijn dat ik kon helpen hiermee, @mdet12.

Groetjes.
Bericht 6 van 6 (1.793 Weergaven)
0 Kudos

Wil je nog meer Sims?

Check onze Sims-forums voor tutorials en allerlei andere Sim-dingetjes.

Meer weergeven

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help