Initialisatiefout & Sims 4 is al gestart

door jenniferkimberly
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Initialisatiefout & Sims 4 is al gestart

★★ Novice

Hoi!

 

Een tijd lang kon ik probleemloos de Sims 4 spelen. Laatst startte ik het spel en IN het spel kreeg ik een melding dat er niet goed was opgeslagen. Al mijn saves waren verdwenen en het spel zag er raar uit (helaas vergeten screenshot te maken).

 

Ik sloot het spel af, heb het gerepareerd in Origin, startte het weer op en kreeg vervolgens een initialisatiefout. Na wat Googlewerk heb ik de volgende dingen geprobeerd:

 

- cache origin legen

- documenten --> EA --> map sims 4 hernoemd en spel weer gerepareerd. (Na deze stap krijg ik een andere foutmelding bij het opstarten: Sims 4 draait al)

- documenten --> EA --> map sims 4 gedeeld met andere gebruikers

- Can you run it --> ik heb de minimale vereisten (niet aanbevolen). Ik had hiervoor al handmatig mijn beschikbare VRam aangepast. Er stond alleen dat mijn drivers mogelijk geüpdatet moesten worden, maar bij Apparaatbeheer zie ik geen drivers die een update nodig hebben.

- Origin &spel als Administrator gestart

- Ik heb geen mods

 

Opmerkelijk is dat ik dus twee soorten foutmeldingen krijg. Afhankelijk van de naam van het Sims-mapje.

 

De oplossingen op internet lijken nu echt op te zijn... Daarom maar de stap naar dit forum. Hopelijk heeft iemand van jullie de gouden tip.

Bericht 1 van 4 (583 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Initialisatiefout & Sims 4 is al gestart

★★★★★ Expert


Hallo @Isaxmassop,

Stuurprogramma's downloaden meestal door de websites van de hardware fabrikanten te bezoeken.
De Windows Update zal eerder aankomen dat er nieuwe versies van de stuurprogramma's beschikbaar zijn dan Apparaatbeheer zelf. Zijn de laatste updates al geïnstalleerd?


Je moet De Sims 4 en de Origin cliënt (als andere Origin spellen) eerst volledig afsluiten, voordat je de cache leegmaakt, De Sims 4 map in je Documenten gaat hernoemen.
Controleer dat je verbonden bent met het internet en dat Origin cliënt niet gehinderd wordt tijdens het reparatie proces.

  • Ga na De Sims 4 (nog) draait op de achtergrond met het Taakbeheer.
  • Voor de bestanden TS4.exe en TS4_64.exe dienen uitzonderingen zijn aangemaakt in de beveiligingssoftware, ook wel Witte lijst genoemd.
    Beide bestanden bevinden zich in de installatie map van het spel\Game\Bin\.
  • Had je ook al eens de computer opnieuw opgestart?
  • Zorg dat je alle niet benodigde (achtergrond)programma's volledig zijn afgesloten, want deze kunnen mogelijk de goede werking van De Sims 4 als de Origin cliënt verhinderen.
    Bepaalde beveiligingssoftware kan dit onbedoeld doen en het tijdelijk uitschakelen van deze kan helpen.
    Ook door Windows schoon op te starten kan hierbij helpen.
  • Wijzig de instellingen van Gebruikersaccountbeheer.
    Door de schuifbalk naar de laagste positie te verplaatsen.
  • De Origin in-game uitschakelen.
    • Nadat je de Origin cliënt hebt opgestart en bent ingelogd, ga je naar menu Origin en klik op Applicatieinstellingen.
    • Ga daarna het tabblad Origin in-game, dat onder Meer verborgen is ingedeeld.
    • Zet de schakelaar bij Origin in-game inschakelen op Uit Deze is dan grijs geworden.
    1. Ga naar de standaard locatie waar De Sims 4 je spelvoortgang bewaard in je Documenten.
    2. Rechtsklik er op en kies voor Eigenschappen.
    3. Ga naar tabblad Delen en klik op de knop Delen....
    4. In de net verschenen venster Bestandsindeling, selecteer je Iedereen uit de lijst en daarna klik je op de knop Toevoegen.
    5. Gebruiker Iedereen wordt toegevoegd aan deze lijst.
    6. Wijzig de waarde onder Machtigingsniveau naar Lezen/Schrijven.
    7. Bewaar de wijzigingen, door op de knop Delen te klikken.
    8. Sluit al de resterende vensters en probeer het spel nog eens op te starten.
  • Daarnaast kan je ook een nieuwe Windows gebruikersaccount met administrator rechten aanmaken en hiermee aanmelden. Krijg je De Sims 4 weer opgestart?

Om te voorkomen dat je opgeslagen spellen verdwenen zijn of vastloopt tijdens het opslaan, kun je beter het spel eerst opslaan en daarna pas afsluiten.


Laat je nog weten of het je gelukt is?

Groetjes.


Bericht 2 van 4 (568 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Initialisatiefout & Sims 4 is al gestart

★★ Novice

Stuurprogramma's downloaden meestal door de websites van de hardware fabrikanten te bezoeken.
De Windows Update zal eerder aankomen dat er nieuwe versies van de stuurprogramma's beschikbaar zijn dan Apparaatbeheer zelf. Zijn de laatste updates al geïnstalleerd?
Ja, die zijn geïnstalleerd.

Je moet De Sims 4 en de Origin cliënt (als andere Origin spellen) eerst volledig afsluiten, voordat je de cache leegmaakt, De Sims 4 map in je Documenten gaat hernoemen.
Controleer dat je verbonden bent met het internet en dat Origin cliënt niet gehinderd wordt tijdens het reparatie proces.
Dat was het geval en het werkt alsnog niet.

 

  • Ga na De Sims 4 (nog) draait op de achtergrond met het Taakbeheer.
  • Voor de bestanden TS4.exe en TS4_64.exe dienen uitzonderingen zijn aangemaakt in de beveiligingssoftware, ook wel Witte lijst genoemd.
    Beide bestanden bevinden zich in de installatie map van het spel\Game\Bin\.
    Al gedaan.
  • Had je ook al eens de computer opnieuw opgestart?
    Al meerdere keren.
  • Zorg dat je alle niet benodigde (achtergrond)programma's volledig zijn afgesloten, want deze kunnen mogelijk de goede werking van De Sims 4 als de Origin cliënt verhinderen.
    Bepaalde beveiligingssoftware kan dit onbedoeld doen en het tijdelijk uitschakelen van deze kan helpen.
    Ook door Windows schoon op te starten kan hierbij helpen.
    Hiervoor werkte het ook zonder deze optie
  • Wijzig de instellingen van Gebruikersaccountbeheer.
    Door de schuifbalk naar de laagste positie te verplaatsen.
  • De Origin in-game uitschakelen.
    • Nadat je de Origin cliënt hebt opgestart en bent ingelogd, ga je naar menu Origin en klik op Applicatieinstellingen.
    • Ga daarna het tabblad Origin in-game, dat onder Meer verborgen is ingedeeld.
    • Zet de schakelaar bijOrigin in-game inschakelenopUitDeze is dan grijs geworden.
      Had ik al gedaan, werkt niet.
    1. Ga naar de standaard locatie waar De Sims 4 je spelvoortgang bewaard in je Documenten.
    2. Rechtsklik er op en kies voor Eigenschappen.
    3. Ga naar tabblad Delen en klik op de knop Delen....
    4. In de net verschenen venster Bestandsindeling, selecteer je Iedereenuit de lijst en daarna klik je op de knop Toevoegen.
    5. Gebruiker Iedereen wordt toegevoegd aan deze lijst.
    6. Wijzig de waarde onder Machtigingsniveau naar Lezen/Schrijven.
    7. Bewaar de wijzigingen, door op de knop Delen te klikken.
    8. Sluit al de resterende vensters en probeer het spel nog eens op te starten.
      Dit had ik al gedaan.
  • Daarnaast kan je ook een nieuwe Windows gebruikersaccount met administrator rechten aanmaken en hiermee aanmelden.
  • Krijg je De Sims 4 weer opgestart?
    Helaas dus nog niet.
Bericht 3 van 4 (542 Weergaven)

Re: Initialisatiefout & Sims 4 is al gestart

★★★★★ Expert
Bericht 4 van 4 (521 Weergaven)

fifa-19-promo-splash

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo

JE EA ACCOUNT-ID OF WACHTWOORD VERGETEN?

Je kunt je accountgegevens opnieuw instellen, bijwerken of koppelen.

Meer bekijken op EA Help

black-origin-bg

REGELS EN RICHTLIJNEN ORIGIN FORUM

Volg deze regels en richtlijnen wanneer je iets plaatst op Origin.

De regels lezen