Ik word bijna constant uit de server gegooid naar de lobby, geen foutmelding.

door WillemGosseye
Beantwoorden

Oorspronkelijke bericht

Ik word bijna constant uit de server gegooid naar de lobby, geen foutmelding.

★★★ Newbie

Product: Battlefield 2042
Platform:PC
Wat is het model van jouw systeem? PC
Wat is het AMD- of Nvidia Modelnummer van jouw videokaart? RTX 2060
Voer de grote van het geheugen in GB in 16
Gebruik je software met een overlay? Nee
In welk deel van het spel komt het probleem voor? Multiplayer
In welk deel van het speltype? Conquest
Selecteer jouw regio Europa
Op welke server gebeurde dit? alle servers
Wanneer gebeurde dit? (dd.mm.jj uu:mm) bijna dagelijks
Omschrijf kort je bug: Ik word 8 op de 10 keer uit de server gegooid zonder foutmelding te ontvangen. Soms net voor ik verbonden ben, soms na een halve minuut, soms na 20 min... Spel loopt plots vast en ik ga automatisch naar lobby en kan opnieuw proberen met verbinden maar steeds hetzelfde probleem. Als ik veel geluk heb kan ik een paar uur spelen zonder problemen maar dit gebeurt amper nog. Ik heb de indruk (maar absoluut niet zeker) dat de problemen zich veel meer voordoen op drukke momenten (lees weekend). Al meerdere dingen geprobeerd, online zitten zoeken maar nog steeds niet opgelost. Op deze link zag ik mensen met hetzelfde probleem maar vind geen oplossing.
Hoe vaak vindt de bug plaats? 50% - 99%
Hoe kunnen wij de bug zelf vinden? Aangezien er nog mensen zijn met dit probleem hoop ik dat jullie een antwoord hebben voor mijn probleem. Al 3 updates geweest op fb maar nog steeds niet opgelost.
Wat gebeurt er? 8 op de 10 keer kan ik niet spelen
Wat zou er eigenlijk moeten gebeuren? dat ik op een normale manier kan spelen zonder gekicked te worden uit de server zonder een melding te ontvangen met de reden.

Zie informatie hierboven

Bericht 1 van 8 (1.480 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik word bijna constant uit de server gegooid naar de lobby, geen foutmelding

★★★★★ Expert
Problemen met de verbindingen zitten vaak ergens lokaal, @WillemGosseye.

Begin met de basistappen, waaronder het spel repareren en bijwerken via de Origin cliënt.

Systeemeisen: https://www.origin.com/nld/nl-nl/store/Battlefield/Battlefield-2042#store-page-section-requirements

Het spel via de Origin cliënt starten.
Alle overige, onnodig openstaande software volledig afsluiten, want deze kunnen de geode werkingen van beiden verstoren.
Gebruik een bekabelde internetverbinding. Zo nodig deze computer meteen aansluiten op de modem/ router van de internetaanbieder. Beiden herstarten. Je dient overige en onnodige apparaten te ontkoppelen en uitzetten. Andere kabels en poorten uitproberen. Nagaan of toch nog bepaalde instellingen gewijzigd moeten worden hier, datum en tijd juist instellen en juiste poorten openzetten. Tevens is het mogelijk dat software hiervan dient bijgewerkt worden als standaardwaarden fabrikant terugzetten, een aantal problemen zullen verhelpen. Raadpleeg hiervoor de (online) documentatie of contact opnemen met je internetaanbieder. Meer hulp kan je hier vinden: https://support.microsoft.com/nl-nl/windows/problemen-met-netwerkverbindingen-in-windows-oplossen-16... en https://help.ea.com/nl/help/faq/problems-playing-online/
De "Gebruikersaccountbeheer" en beveiligingssoftware (tijdelijk) uitzetten.
Start de Origin cliënt als een Administrator.

Mogelijk zal je de stuurprogramma's van jouw computer eerst nog moeten bijwerken. Begin bij die van de videokaart. Na een voltooide installatie, de computer herstarten.
De stuurprogramma's kan je vinden op de websites van hun fabrikanten, om deze vervolgens te downloaden en installeren.

Zijn er nog updates voor Windows beschikbaar? Download en installeer allen, waaronder de optionele updates. Aansluitend de computer herstarten en stappen herhalen.

De "Origin in-game" uitzetten.

Mogelijk zal je verder in het spel en/of Windows nog bepaalde instellingen moeten wijzigen.

Windows Schoon starten: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/929135

Nagaan dat datum en tijd wel juist ingesteld zijn op jouw computer.

Alle overige, onnodige apparaten uitzetten en losmaken.


Verlies van spelvoortgang en/of gemiste inhoud worden niet teruggegeven.

Als er een limiet of beperking zit op jouw account(s), dan is het mogelijk dat bepaalde producten, functies en diensten niet kunnen werken.

Je zal je moeten wachten wanneer er soms een storing of onderhoud bezig is.

Sommige producten, extra inhoud, functies en diensten zijn alleen mogelijk als je nog een actief abonnement hebt op betaalde abonnementsdienst EA Play.


Onderwerpen betreft een technisch probleem zullen eerder hier geplaatst worden: https://answers.ea.com/t5/Technische-problemen/bd-p/battlefield-2042-technical-issues-nl


Groetjes.
Bericht 2 van 8 (1.465 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik word bijna constant uit de server gegooid naar de lobby, geen foutmelding

Community Manager
Hey @WillemGosseye,

Vervelend inderdaad! Dit lijkt mij geen bug, maar een technisch probleem. Vandaar heb ik de post even verplaatst.

Krijg je toevallig ook connectie indicatoren in beeld te zien linksboven als je aan het spelen bent?
EA_LeeuwAHQ
Bericht 3 van 8 (1.460 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik word bijna constant uit de server gegooid naar de lobby, geen foutmelding

★★★ Newbie
@RealSimmor0
Alvast bedankt voor het snelle antwoord.
De meeste van jouw voorgesteld stappen had ik al geprobeerd.
Ik heb net nog eens stap voor stap overlopen en uitgevoerd maar probleem is nog steeds niet opgelost.
Het probleem ligt zeker en vast niet bij het internet, heb al meerdere tests uitgevoerd en het internet is extreem snel.
Bericht 4 van 8 (1.454 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik word bijna constant uit de server gegooid naar de lobby, geen foutmelding

★★★ Newbie
@EA_Leeuw Bedankt voor het antwoord.
Met de internetverbinding is niets mis, extreem snel internet.
Bij andere games heb ik ook nooit problemen, ook niet bij de zwaardere games zoals call of duty.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, al vrees ik toch voor een bug.
Als ik steeds terug naar de lobby vlieg zonder foutmelding zie ik dit toch als een bug.

Ik heb deze voormiddag trouwens 2-3 uur kunnen spelen zonder problemen. Deze avond is het hopeloos.
Zoals ik eerder aangaf lijkt het probleem zich meer voor te doen op de 'drukke' momenten.
Bericht 5 van 8 (1.453 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik word bijna constant uit de server gegooid naar de lobby, geen foutmelding

★★★ Newbie

update:

 

Heb een spel geprobeerd dat ik hiervoor had gespeeld (valorant).
Blijkt nu dat ik daar ook problemen heb met de verbinding, maar niet met internet. (eerder nooit problemen gehad met valorant, heb het bijna een jaar gespeeld- bijna dagelijks)
Lijk wel een soort lag maar dat is het niet, ik kreeg de melding op valorant low client fps.
Vriend van mij heeft ook eens gekeken maar vind niet meteen een oplossing, hij beweert dat de pc/videokaart zeker sterk genoeg is. (ik zelf ken bitterweinig van computers)

Heb in geforce de overlay uitgezet, ook origin in game uitgezet maar heeft geen effect.
Ook cross play eens uitgezet maar is ook nutteloos.
Er staat ook geen enkel ander programma open terwijl ik game.

 

Via speccy ook de temperaturen bekeken tijdens het gamen maar niets abnormaal. 


begin een beetje hopeloos te worden, hopelijk weten jullie wat te doen.

 

Bericht 6 van 8 (1.443 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik word bijna constant uit de server gegooid naar de lobby, geen foutmelding

★★★★★ Expert
Het zal toch een probleem zijn dat ergens lokaal veroorzaakt wordt, @WillemGosseye.
Spellen van andere makers werken weer anders.
Dat je een snelle internetverbinding hebt, betekent niet dat deze ook stabiel is.
Zorg dat je de basistappen hebt gedaan, het is mogelijk dat je iets hebt gemist. Daarna de aanvullende stappen doen.
Hierna zal je de basis stappen doen voor internetverbindingsproblemen verhelpen.
Test met aan ander computer. Als dat wel werkt zit het probleem toch lokaal.
Bij iemand anders vragen om hun computer te gebruiken, om het spel te testen.
Laat jouw computer goed controleren op mogelijke besmettingen en fouten in de Windows bestanden. Deze zullen verholpen worden.
Hierna de meer uitgebreidere stappen doen voor internetverbindingsproblemen verhelpen. Contact opnemen met jouw internetaanbieder, als die ook geen verbetering geven.
Ook bij iemand anders vragen om hun internetverbinding te gebruiken om het spel te testen.


Voordat je software koopt, dien je eigenlijk al hebben gecontroleerd of jouw computer wel voldoet aan hun gestelde systeemeisen.
Er net over geeft problemen, zeker voor spellen die veel bewegingen en veranderingen van gegevens bevatten.

Warmte geeft problemen met de hardware, zorg dat de koeling en ventilatie systemen juist werken.
De computer op een stabiele en vlakke ondergrond plaatsen, vermijd zachte en stoffen ondergronden.
Mogelijk zal je de koeling en ventilatie systemen meer vrijmaken, eens schoonmaken of toch vervangen.

Als er soms een limiet of beperking zit op jouw Origin / EA account dan is het mogelijk dat bepaalde producten, functies en diensten niet meer werken.
Mogelijk worden deze zaken verstoord of geblokkeerd door jouw internetaanbieder en/of de lokale wetgeving, in jouw land of regio waar je op dit moment bevind.


Groetjes.
Bericht 7 van 8 (1.436 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

Re: Ik word bijna constant uit de server gegooid naar de lobby, geen foutmelding

[ Bewerkt ]
Community Manager

Hey @WillemGosseye,

Hmm, oké dan. Als je het ook in een ander spel krijgt dat lijkt het mij inderdaad dat het lokaal in je eigen netwerk is, inderdaad zoals @RealSimmor0 al zegt.

Ik snap goed dat je ontzettend blij bent dat je een snelle internetverbinding hebt, alleen heeft de snelheid van een verbinding helaas in 9 van de 10 gevallen niks te maken met een goede kwaliteit van de verbinding. Het heeft te maken met de stabiliteit van de verbinding.

Om zeker te zijn dat je verbindingskwaliteit goed is, raad ik je aan om deze stappen te doorlopen:

Basis: http://x.ea.com/ea/basic-connection-ts

Geavanceerd: http://x.ea.com/ea/advanced-connection-ts

PC: https://support.microsoft.com/windows/fix-network-connection-issues-in-windows-166a28c4-14c1-bdb1-47...

Onze belangrijkste tip is om je PC met een kabel te verbinden met je router. Bekabeling is de beste manier om de meest stabiele verbinding te krijgen.

Voor meer probleemoplossingsstappen of andere oplossingen kun je contact opnemen met je internetprovider (ISP).

Ook zou ik je graag willen vragen om een DxDiag van je PC: https://help.ea.com/help/pc/how-to-gather-dxdiag-information/

EA_LeeuwAHQ
Bericht 8 van 8 (1.428 Weergaven)
Beantwoorden
0 Kudos

ea-promo

Kun je geen verbinding maken met je game?

Probeer eerst deze stappen als je problemen ondervindt bij het verbinden met een EA-game.

Oplossen verbindingsproblemen

ea-help-promo-2

Houd je account veilig

We controleren of jij het bent door je een code te sturen voor je vertrouwde apparaten.

Meer over aanmeldingsverificatie op EA Help